سوپرایز ویژه دولت برای مستاجران | تحویل زمین و مسکن دولتی تا ۸ شهریورماه

سوپرایز ویژه دولت برای مستاجران | تحویل زمین و مسکن دولتی تا ۸ شهریورماه

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد با اشاره به ساخت افزون بر ۱۷ هزار واحد نهضت ملی در شهرهای استان به صورت بنیاد ساخت و گروه ساخت، اعلام کرد: به مناسبت هفته دولت یک‌هزار و ۱۸۵ واحد از سوی بنیاد مسکن استان تحویل متقاضیان می‌شود.

علیرضا نادریان‌زاده، ضمن تشریح عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، در این باره تصریح کرد: در بحث نهضت ملّی مسکن در حالی عملکرد سهمیه کلی استان به لحاظ متقاضیان ثبت‌نامی بالغ بر ۱۷۲ هزار نفر و تایید نهایی بالغ بر ۲۲ هزار و ۹۰۰ نفر بوده که طی این مدت سهمیه عملکردی بنیاد مسکن از منظر متقاضیان ثبت‌نامی بالغ بر ۷۰ هزار نفر و تایید نهایی شده نیز به تعداد بالغ بر هشت هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.

وی گفت: در رابطه با آماده سازی اراضی برای ساخت واحدها نیز عملکرد سهمیه کلی استان، در حال انجام بودن بالغ بر دو هزار و ۳۰۰ هکتار است که از این حیث سهمیه عملکردی بنیاد مسکن استان ۹۰۰ هکتار می‌باشد.

نادریان‌زاده مجموع واگذاری‌های استان را نیز بالغ بر ۳۵ هزار واحد طی دولت سیزدهم خواند و گفت: مجموع عملکرد بنیاد مسکن استان در واگذاری‌های طرح نهضت ملی مسکن بالغ بر ۱۷ هزار و ۴۰۰ واحد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از این میان، بالغ بر دو هزار و ۷۰۰ واحد به صورت بنیاد ساخت بوده که تاکنون یک هزار و ۱۴۰۷ واحد تحویل شده، بیش از ۱۱ هزار و ۱۹۰ واحد به صورت گروه ساخت بوده که پنج هزار و ۱۰۰ واحد آن منجر به عقد قرارداد شده و مابقی نیز در حال آماده سازی است. البته سه هزار و ۵۰۰ واحد هم در پردیس شهید آیت الله رئیسی در حال آماده سازی اراضی است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان ادامه داد: البته به مناسبت هفته دولت، ۶۰ واحد در تفت و ۴۰ واحد در شاهدیه به صورت تکمیلی، ۱۸۵ واحد به صورت مسکن تدریجی و سفت کاری و ۹۰۰ قطعه زمین در بافق، میبد، اردکان و نیر تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی در بحث تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی نیز اظهار کرد: سهمیه بنیاد مسکن استان در این رابطه شش هزار واحد بوده که بالغ بر سه هزار و ۸۰۰ نفر به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

وی تعهد بنیاد مسکن استان در بحث واگذاری زمین روستایی طی سال ۱۴۰۲ را تعداد یکهزار قطعه ذکر کرد و با بیان این که در سال مذکور عملکرد بنیاد ۱۰۰ درصدی بوده است، افزود: در سال جاری نیز عملکرد ۳۵ درصدی یعنی تاکنون سه هزار و ۵۰۰ قطعه زمین روستایی به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است.

نادریان زاده با بیان این که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به طور کلی چهار هزار و ۷۰۰ قطعه زمین روستایی به متقاضیان واگذار شده است، یادآور شد: به مناسبت هفته دولت نیز ۴۰۰ قطعه زمین دیگر در روستاها به متقاضیان تحویل خواهد شد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع به مناسبت هفته دولت تعداد یک هزار و ۱۸۵ واحد و قطعه زمین در شهرهای مختلف و ۶۰۰ فقره نیز در روستاهای استان از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل متقاضیان خواهد شد.

 

نظر شما