ثبت نام ایران خودرو آغاز شد | فروش شاسی بلند لوکس به قیمت کارخانه

ثبت نام ایران خودرو آغاز شد  | فروش شاسی بلند لوکس به قیمت کارخانه

واریز پیش پرداخت خودروی جدید «ری‌را » ویژه طرح جوانی جمعیت از امروز ۲۶ مهر آغاز شد.

چندی پیش ثبت نام خودروی " ری را " آغاز شد و اکنون شرکت ایران خودرو در اطلاعیه‌ای شرایط و واریز پیش پرداخت وجه این خودرو را برای طرح مادران اعلام کرده است.

بر اساس این اطلاعیه، کسانی که در طرح قرعه کشی ایران خودرو ویژه مادران شرکت کرده اند و در طرح پیش فروش آن برنده شده اند و موعد تحویل آن بهمن و اسفند ۱۴۰۳ اعلام شده است، باید مبلغ ۵۶۵ میلیون و ۷۳ هزار و ۷۰۰ تومان را به عنوان پیش پرداخت واریز کنند که این مبلغ ۵۰ درصد مبلغ عالی الحساب کنونی ری را است.

متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مشمول ضوابط خرید نکردن ۴۸ ماه گذشته در طرح‌های عادی و داشتن پلاک فعال نیستند لذا، مادران مشمول این قانون، حق انتخاب یک خودرو را دارند، اما کسانی که قبلا با استفاده از این قانون یک دستگاه خودرو از خودروسازان دریافت کرده باشند امکان دریافت مجدد خودرو ندارند. 

متقاضیان طرح پیش فروش محصولات شرکت ایران خودرو ویژه جوانی جمعیت با اولویت‌های (بهمن و اسفند ماه ۱۴۰۳) برای واریز پیش پرداخت وجه می‌توانند از امروز پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ تا پایان روز شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ اقدام کنند.

طراحی ظاهری ریرا ایران خودرو

ایران خودرو برای خودش سبک و سیاقی پیدا کرده است، یعنی حتی با ارائه‌ی ری‌را با رسوم جدید طراحی و چراغ‌های منفصل جلو، شما هنوز حس این را دارید که با یکی از فرزندان ایران خودرو طرف هستید.

اگر دستتان را برروی چراغ‌های روشنایی روز بگذارید، با چراغ و جلو پنجره‌ای طرف هستید که ممکن است یاد‌آور پیکان یا حتی سمند باشد. اینکه طراحان ایران خودرو اصالت خود را در این دو خودرو می‌دانند به خودی خود نکته‌ی جالبی است، در کل حفظ اصالت طراحی در طول طراحی‌های یک برند به شدت کار پیچیده و در عین حال ارزش‌مندی است.

اما یک سوال پیش می‌آید، طراحی پشت این خودرو قرینه‌ی کدام محصول خواهد بود؟ سمند LX؟ شباهت شدید فرم چراغ‌ها به لاماری هم غیر قابل انکار است! احتمال دارد ورود لاماری به ایران که با مراحل نهایی طراحی ری‌را هم‌زمان شده بوده برای ری‌را موثر بوده باشد؟

اما در کل همان مقدار که برای جلوی این ماشین تناسبات رعایت شده، در پشت این خودرو تناسبات فراموش شده‌اند. شاید نهادن عمودی چراغ‌ها (مانند فرود فوکوس نسل اول یا هوندا CR-V) می‌توانست منتقدان به پشت ری‌را را راضی کند!

این خودرو از زاویه‌ی کناری طراحی ساده‌ای دارد که نه چشم‌گیر است نه نامتناسب، شاید ارتفاع بخشیدن به این خودرو کمی بیش از حد بوده و فاصله‌ی زیاد چرخ و گلگیر کمی ناخوشایند باشد، اما این مساله را می‌شد با رینگ‌های بزرگتر و فاق لاستیک کوتاه‌تر برطرف کرد. تصمیمی که به افزایش دقت فرمان خودرو منتهی می‌شد و کمی از نرمی سواری می‌کاست!

طراحی کابین ریرا ایران خودرو

کابین ری‌را "طراحی" ارگونومیک‌تری نسبت به رقبای چینی خود دارد. اما از نظر ظاهری کمی محتاطانه‌تر طراحی شده و خبری از خطوط شکسته که در طراحی‌های خودروهای مدرن مانند X۳۳ کراس می‌بینیم نیست.

طراحی فرمان جدیدی در ایران خودرو جای جشن و شادی دارد، این‌که فرمان دنا پایین‌اش تراشیده نشده و در این خودرو تکرار نشده، اتفاق خوبی است. مانیتورهای پیوسته، کیفیت قابل قبولی برای این رده‌ی قیمتی دارند و برای کشور پر آفتابمان، سایه‌بانی هم برایشان در نظرگرفته شده تا در آفتاب یزد، خوانا باشند و در گرمای اهواز ذوب نشود.

صندلی‌های ری‌را هم گویی با قاب چرم همراهی شده‌اند اما در مرکز به صورت توری و پارچه هستند، که از این نظر که ری‌را، به سرد کن صندلی مجهز نیست، انتخاب بهتری نسبت به صندلی تمام چرمی هستند. در کل شما در محصولات قدیمی سنچری (شاخه‌ی لوکس تویوتا برای بازار ژاپن) ترجیح بازار لوکس به مخمل و بافت را به چرم مشاهده می‌کنید! اما اخبار خوب برای طراحی کابین ری‌را همین‌جا تمام می‌شود.

نظر شما