موافقت دولت با افزایش دوباره حقوق‌ها | حقوق این کارمندان ۲۵ میلیون شد

موافقت دولت با افزایش دوباره حقوق‌ها | حقوق این کارمندان ۲۵ میلیون شد

اخیرا بخشنامه تدوین بودجه سال ۱۴۰۴ ابلاغ شد که در یکی از هفت پیوست آن پیش‌بینی شد که حقوق کارمندان بین ۲۰ تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کند.

محمدرضا ظفرقندی درباره افزایش حقوق دستیاران و کارورزان پزشکی گفت: افزایش حقوق دستیاران و کارورزان پزشکی متاهل نسبت به مجردها بیشتر است.

 پس از افزایش حقوق دستیاران و کارورزان، حقوق این افراد در برخی از رشته‌های تخصصی و فوق‌تخصصی به ۲۵ میلیون تومان رسیده است. افزایش حقوق کنونی دستیاران و کارورزان پزشکی، یک افزایش قابل‌توجه است.

وی درباره وضعیت اضافه حقوق دستیاران و کارورزان پزشکی مجرد گفت: دریافتی دستیاران پزشکی با افزایش حقوق، حدود ۱۹ میلیون تومان است. همچنین دریافتی کارورزان مجرد نیز حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته‌ است. ظفرقندی در پایان گفت: افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی حقوق کارورزان پزشکی منوط به تاهل یا مجرد بودن آنها است.

افزایش حقوق کارمندان ۲۰ درصد است

پور محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: موضوع مطالبات گندمکاران امروز در جلسه سران قوا مطرح خواهد شد قرار است به سازمان برنامه و بودجه مجوزی دهند که به فوریت این مطالبات پرداخت شود.

وی گفت: افزایش حقوق کارمندان ۲۰ درصد است اما معافیت حقوق بگیرانی که کمترین حقوق را می گیرند ۱۰۰ درصد افزایش پیدا می کند. کسانی که تا ۲۴ میلیون حقوق می گیرند از پرداخت مالیات معاف می شوند. 

پور محمدی افزود: به میزان ۸ درصد پرداختی تحت عنوان قانون جوانی و جمعیت اضافه می‌شود. متوسط پرداخت دولت ۲۸ درصد خواهد بود. 

احتمال افزایش ۲۰ الی ۴۵ درصدی حقوق کارمندان در ۱۴۰۴

اخیرا بخشنامه تدوین بودجه سال ۱۴۰۴ ابلاغ شد که در یکی از هفت پیوست آن پیش‌بینی شد که حقوق کارمندان بین ۲۰ تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کند.

این در حالی است که در سال ۱۴۰۳ حقوق کارمندان با ۳۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده اما در سال ۱۴۰۲ تنها ۲۱ درصد به حقوق کارمندان اضافه شد و حقوق پایه افراد به پنج میلیون و ۳۰۰هزار تومان رسیده بود. 

بنابر گزارشی که تجارت نیوز منتشر کرد طی ۷ سال گذشته،‌ بیشترین افزایش حقوق مربوط به سال ۱۴۰۱ با ۵۷.۴ درصد و کمترین افزایش حقوق مربوط به سال ۱۳۹۶ با ۱۴.۵ درصد بوده است. میزان افزایش حقوق واقعی عملا میران افزایش حقوق اسمی منهای تورم سالیانه است. بنابراین افزایش حقوق‌ها به‌تنهایی نباید درنظر گرفته شوند. برای نمونه سال ۹۶ تورم ایران هنوز در حدود ۱۰ درصد بود. 

اولین گام در تدوین لایحه بودجه هر سال ابلاغ بخشنامه تدوین آن است، اتفاقی که چند پیش افتاد و دیوان سالاری کشور در مسیر تدوین بودجه سال ۱۴۰۴ قرار گرفت. در مرحله بعدی دستگاه‌های اجرایی اقدام به تنظیم این لایحه می‌کنند. در نهایت لایحه با تصویب هیات وزیران راهی بهارستان می‌شود (بخشی که در رسانه‌ها پررنگ‌تر است) و آن‌جا، پس‌از کش‌وقوس فراوان به قانون تبدیل می‌شود.

نظر شما