خبر مهم دولت برای یارانه بگیران | ثبت نام یارانه معیشتی جدید آغاز شد؟

خبر مهم دولت برای یارانه بگیران | ثبت نام یارانه معیشتی جدید آغاز شد؟

پیام های دریافتی با عنوان یارانه حمایتی یا کمک معیشتی دولت در بستر پیامک و یا پیام رسان های موبایلی جعلی است.

امروز یک پیامک مهم یارانه‌ای برای مردم ارسال شد که هشدار جدی درباره خالی شدن حساب‌های بانکی از طریق پیامک‌های یارانه‌ای بود.

متن این پیامک که از سوی پلیس فتا ارسال شده است به این شرح است: هشدار جدی؛ پیام های دریافتی با عنوان یارانه حمایتی یا کمک معیشتی دولت در بستر پیامک و یا پیام رسان های موبایلی جعلی بوده و قطعاً با هدف هک گوشی و خالی نمودن حساب شماست.

رقم  یارانه نقدی و معیشتی

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ دولت ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی و معیشتی و کالابرگ الکترونیک پیش‌بینی کرده که این رقم نسبت به سال قبل تغییری نکرده است.

همچنین ۷۴.۹ هزار میلیارد تومان برای یارانه دارو، شیرخشک و ملزومات مصرفی پزشکی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است در لایحه بودجه سال گذشته ۶۹ هزار میلیارد تومان برای یارانه دارو در نظر گرفته شده بود که انتقاداتی از سوی سازمان غذا و دارو هم به دنبال داشت.

سید حیدر محمدی سال گذشته درباره وضعیت اعتبارات طرح دارویاری در سال ۱۴۰۲ گفته بود که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، اعتباری ۶۹ هزار میلیارد تومانی به عنوان اعتبار مربوط به طرح دارویاری در نظر گرفته شده که سازمان غذا و دارو نسبت به اعتباری که برای بودجه طرح دارویاری پیش‌بینی شده، اعتراض دارد. اعتبار ۶۹ هزار میلیارد تومانی برای بودجه دارویاری در حالی مطرح شده که درخواست سازمان غذا و دارو برای اعتبار اجرای این طرح در سال ۱۴۰۳، ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

همچنین سقف کل منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳ با رقم ۷۵۸ هزار میلیارد تومان بسته شده است.

نحوه ثبت نام یارانه تازه ازدواج کرده‌ها

حسین میرزائی سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت رفاه، درباره زوجینی که به تازگی ازدواج کرده‌اند، می‌گوید: "این افراد اگر هنوز یارانه شان را از خانواده‌شان جدا نکرده باشند و یارانه شان وصل باشد که مشکلی وجود ندارد؛ اما اگر یارانه شان قطع شده باشد و یا قصد داشته باشند با حساب یارانه خود را تفکیک کنند باید به پلیس ۱۰+ مراجعه و پرونده تشکیل بدهند. "

او ادامه می‌دهد: "پس از تشکیل پرونده در پلیس +۱۰، مراحل لازم را طی و سپس اطلاعات خود را با ذکر دلیل در سامانه‌ای که اعلام خواهیم کرد، وارد کنند تا مراحل لازم طی شود. "

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت رفاه، درباره مدت زمان رسیدگی به درخواست‌های مطرح شده برای جاماندگان نیز می‌گوید: "این مدت زمان برای سنجش شاخص‌ها بستگی به میزان درخواست‌ها دارد، اما همان طور که سخنگوی دولت اعلام کرد، افرادی که به هر دلیلی در حال حاضر در لیست مشمولان قرار نگرفته‌اند در صورت درخواست رسیدگی مجدد و تایید درخواست توسط وزارت رفاه مشمول بسته خواهند شد. "

میرزائی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره فهرست مشمولان دریافت بسته حمایتی اعم از کارگران فصلی، دستفروشان، دختران مجرد و ... می گوید: "هر آن کس که دارای کد ملی باشد بنابر بررسی وسع مالی خانوارها چنانچه افراد در زمره سه دهک بالای درآمدی نباشند، می‌توانند مشمول این طرح قرار بگیرند و درخواست خود را برای دریافت این بسته حمایتی ارائه کند. دریافت بسته‌ها ابدا قشری نیست که بگوییم یک قشر مشمول هستند و قشر دیگر مشمول نیستند."

نظر شما