رونمایی از هدیه ویژه بازنشستگان در شهریور ۱۴۰۳ | واریز نقدی به حساب این بازنشستگان

رونمایی از هدیه ویژه بازنشستگان در شهریور ۱۴۰۳ | واریز نقدی به حساب این بازنشستگان

بانک صادرات ایران در آغاز هفتاد و سومین سال فعالیت خود به ٧٣ بازنشسته کشوری به قید قرعه جایزه ٧٣ میلیون تومانی اهدا کرد.

دومین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های بازنشستگان کشوری در بانک صادرات ایران برگزار و٧٣ جایزه ٧٣ میلیون تومانی به مناسبت آغاز هفتاد و سومین سال فعالیت این بانک به برندگان خوش‌شانس صندوق بازنشستگی کشوری تعلق گرفت.

بر اساس طرح تکریم پیشکسوتان در بانک صادرات ایران، بازنشستگانی که تمام یا بخشی از مبلغ حساب حقوقی خود در بانک صادرات ایران را حفظ یا افزایش داده‌اند، مشمول شرکت در این قرعه‌کشی می‌شوند که به مناسبت‌های مختلف در ایام سال، به قید قرعه از این جوایز بهره‌مند خواهند شد.

مراسم قرعه‌کشی دومین مرحله این طرح با حضور مدیران واحد‌های نظارتی بانک صادرات ایران برگزار شد.

دلیل تاخیر اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

بهروز محبی نجم‌آبادی، ضمن اشاره به تاخیر در روند اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بیان داشت: مجلس بر اساس برنامه هفتم توسعه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی را در دستور کار داشت و آن را مصوب کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت و تبدیل به قانون شد افزود: متاسفانه در زمان لایحه بودجه و بودجه‌نویسی ۱۴۰۳ متوجه شدیم دولت این موضوع را در نظر نگرفته است.

وی اظهار کرد: در آن زمان لایحه دولت را پس فرستادیم و اعلام کردیم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی در لایحه بودجه حتما باید دیده شود اما دولت در منابع دچار مشکل بود.

محبی نجم‌آبادی گفت: در نهایت مجلس مصوب کرد قانون مالیات بر ارزش افزوده اضافه شود و ما مبلغی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان را در ۳ سال متوالی «۴۰ درصد، ۳۰ درصد، ۳۰ درصد» بتوانیم همسان‌سازی کنیم که بازنشسته ما در انتهای ۳ سال معادل ۹۰ درصد شاغل دریافتی داشته باشد، در نهایت این اتفاق افتاد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات افزود: اما تغییر و تحولات ماه‌های اخیر و تغییر دولت باعث شد اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی طول بکشد و به اطاله موضوع بیانجامد.

نجم‌آبادی با اشاره به اینکه آیین‌نامه شیوه اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی باید توسط سازمان اداری استخدامی آماده شود گفت: بخشی از تاخیر ناشی از این موضوع است که به زودی انجام و به سازمان بازنشستگی کشور ابلاغ می‌شود و احکام اعمال خواهد شد.

وی گفت: به طور کلی منابع برای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کاملا حساب شده دیده شده است و در این باره هیچ مشکلی نداریم.

رضا فیضی نژاد در گفتگو با  خبرنگار «اطلاعات آنلاین»، گفت: صندوق بازنشستگی کشوری در حال پیگیری ادامه واریزی‌های مربوط به معوقات طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان است.

گفتنی است که خرداد ماه مبلغ ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری برای ۳ ماه اول سال واریز شد و قرار بود که از تیرماه هر ماه مبلغ یک میلیون به حساب این افراد واریز شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه تخصیص‌های مالی لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه به حساب صندوق بازنشستگی کشوری واریز نشده است، افزود: قرار بود مبالغی به صورت منظم از سوی سازمان برنامه و بودجه به حساب صندوق و متعاقب آن به حساب بازنشستگان کشوری واریز شود، اما از ابتدای تیرماه این اتفاق بنابر دلایل نامشخص انجام نشده است.

به گفته معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری، به محض انجام این موضوع، مبالغ یک میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری واریز می‌شود.

وی گفت: تصمیم گرفته شده برای واریز ماهانه یک میلیون تومان همچنان پابرجا است و قرار بر این است که تا زمان صدور احکام اصلاحی به صورت علی الحساب مبلغ یک میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری واریز شود و هیچ مشکلی در اجرای این طرح با واریز مبالغ از سوی سازمان برنامه و بودجه وجود ندارد.

 

نظر شما