یارانه نقدی این افراد قطع شد | برای اعتراض به قطع یارانه چه کنیم؟

یارانه نقدی این افراد قطع شد | برای اعتراض به قطع یارانه چه کنیم؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که پرداخت‌نشدن یارانۀ ۱۳هزار معلول را از رئیس سازمان برنامه و رئیس سازمان بهزیستی کشور پیگیری کردم که قرار است پس از رایزنی، نتیجه را اطلاع دهند.

 احمدی میدری در یادداشتی که منتشر کرده آورده است: سوم شهریور برای میثاق با امام خمینی (ره) ساعت ۷:۱۵ به مرقد رفتیم. نیم‌ساعتی زود رسیدم. با حمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه در مورد عدم پرداخت یارانه حدود ۱۳ هزار نفر از افراد دارای معلولیت صحبت کردم. از ایشان خواستم با توجه به انتظاری که شکل گرفته، کمک کنند که هرچه زودتر پرداخت انجام شود. به وزارتخانه هم که برگشتم با رئیس بهزیستی علی‌محمد قادری، صحبت کردم که با سازمان هدفمندی یارانه‌ها رایزنی کنند و نتیجه آن را اطلاع دهند.

وی در ادامه نوشته است: به شینا انصاری تبریک گفتم. به ایشان گفتم کارهای مشترک مهمی داریم. تخریب محیط زیست از عوامل مهاجرت سرزمینی و فقر است، در معاونت رفاه دو سه گزارش در مورد تأثیر تخریب محیط زیست بر فقر تدوین کرده بودیم. ایشان می‌توانند در حفظ و بازآفرینی محیط زیست در ایران که از چالش‌­های بزرگ کشور است بسیار موثر باشند. 

چگونه به قطع یارانه ۱۴۰۳ اعتراض کنیم؟

بعد از اینکه مطمئن شدید یارانه شما قطع شده است، شما می توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت غیرحضوری به قطع یارانه خود اعتراض کنید. در ادامه روش های اعتراض معرفی می شود.

ثبت درخواست در سامانه حمایت

شما می توانید برای ثبت اعتراض خود به قطع یارانه به سامانه حمایت به آدرس (hemayat.mcls.gov.ir) مراجعه کنید. با مراجعه به این سامانه می‌توانید به‌صورت آنلاین اعتراض به کم واریز شدن یارانه یا اعتراض به عدم دریافت یارانه را ثبت کنید.

مراحل ثبت درخواست به شرح زیر می باشد:

ورود به سامانه و ثبت‌نام

ورود به پروفایل کاربری سرپرست خانوار

بررسی اطلاعات نمایش داد‌ه‌شده

انتخاب گزینه “درخواست بررسی”

مطالعه توافق‌نامه

‌انتخاب “متن توافقنامه را خوانده‌ام و قبول دارم”

بررسی اطلاعات (درصورت مغایرت هر یک از موارد ثبت‌شده باید با مدارک لازم به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنید.)

بررسی اطلاعات بانکی و مالی

مطالعه تعهد‌نامه و تایید

مشاهده پیام ثبت درخواست و تایید

ثبت درخواست از طریق سامانه تلفنی

می‌توانید از طریق تماس با شماره‌های زیر اعتراض به یارانه خود را ثبت کرده و پیگیری کنید:

۰۲۱۶۳۶۹ سامانه اعتراض به یارانه قطع شده

۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ سامانه تلفنی اعتراض برای یارانه

ثبت درخواست از طریق کد ملی

اگر دو روش فوق نتوانست مشکل شما را برای ثبت درخواست اعتراض به قطع یارانه خود رفع کند می توانید با مراجعه به یک دفتر پیشخوان و از طریق ارائه کد ملی و پر کردن فرم اعتراض، درخواست خود را ثبت کنید. 

توجه داشته باشید که برای پیگیری علت قطع یارانه معیشتی از طریق دفاتر پیشخوان، باید به دولت وکالت دهید تا منابع مالی و حساب‌های شما را بررسی کند تا درصورت تایید اعتراض دهک‌بندی شما تغییر کند. مدارک لازم برای شکایت یارانه و ثبت آن به‌صورت حضوری عبارتند از:

اصل کارت شناسایی

شماره تلفن به‌نام سرپرست خانوار

فرم اعتراض به قطع یارانه

 

نظر شما