خبر فوری برای دارندگان سهام عدالت | سود سهام عدالت شهریور واریز می‌شود؟

خبر فوری برای دارندگان سهام عدالت | سود سهام عدالت شهریور واریز می‌شود؟

مجامع ۷ شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت از بهمن ماه سال گذشته برگزار شده است. آخرین اخبار واریز سهام عدالت را در این گزارش بخوانید.

از بهمن ماه پارسال تا پایان مرداد امسال مجامع ۷ شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برگزار شده است.

بر اساس این گزارش، استان‌های خراسان شمالی، زنجان، گیلان، مرکزی، اصفهان، کرمان و کرمانشاه از جمله استان‌هایی هستند که مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت آنها در این مدت برگزار شده است.

همچنین قرار است مجمع شرکت‌های سرمایه گذاری استان چهارمحال و بختیاری نیز ۶ شهریور ماه امسال برگزار ‌شود.

آخرین اخبار واریز سود سهام عدالت

ولی‌اله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار کشور در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار کرد: در مجامع شرکت سرمایه پذیر سهام عدالت ۳۶ شرکت هستند که تاکید داریم تا توان پرداخت سود را در زمان مناسب را هم در نظر بگیرند.

جعفری افزود: سال گذشته در پرداخت سود سهام ۸۷ همت از ۳۶ شرکت سرمایه پذیر طلبکار شدیم؛ ۶۰ همت در دو مرحله آذر و اسفند پرداخت شد و ۳۵ همت صرف افزایش سرمایه شد و ۱۵ همت مانده که مهلت قانونی پرداخت سود پرداخت نشده بر خلاف اساسنامه از مدت قانونی هم عبور کرده است.

وی بیان کرد: مجامع شرکت‌ها همواره تاکید بر پرداخت سود در زمان و موعد مقرر دارند؛ ولی برخی از شرکت‌ها از کارفرماهای خود طلبکارند و نتوانستند مطالبات خود را دریافت کنند؛ لذا روزانه و مستمر با کارفرماها ارتباط داریم تا بدهی وصول و سود سهام پرداخت شود.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار کشور تصریح کرد: ما به دلیل عدم پرداخت سود صاحبان شرکت‌های بورس در قبال خلف وعده با ظرفیت‌های قانونی برخورد خواهیم کرد که شاید رسانه‌ای نشود ولی هم سیاست‌های حمایتی از شرکت‌ها داریم و هم تعهدی بر اعضای هیأت مدیره شرکت دنبال می‌کنیم که طبق مقررات برخورد شود.

وی گفت: از همه ظرفیت‌ها برای برخورد با مدیران شرکت‌ها استفاده می‌کنیم اما نحوه پرداخت ضرر و زیان نیازمند برخورد مراجع قضائی است.

وراث سهام عدالت برای دریافت سود باید چکار کنند؟

وراث سهام عدالت برای دریافت سود، در گام نخست باید سجامی شوند زیرا در مرحله بعدی پرداخت سود سهام عدالت، سودهای سال گذشته متوفیان تنها به وراثی که مراحل ثبت نام در سایت سجام را انجام داده باشند، پرداخت خواهد شد.

چگونه در سجام ثبت نام کنیم؟

برای ثبت نام در سجام ابتدا باید به سایت Sejam.ir مراجعه و مراحل ثبت نام را طی کرد. پس از ثبت نام و با دریافت کد رهگیری، فرد باید نسبت به احراز هویت به صورت غیر حضوری یا حضوری اقدام کند.

نحوه ثبت درخواست انتقال سهام عدالت متوفیان

برای ثبت درخواست انتقال سهام عدالت متوفیان دو مسیر باید طی شود؛

۱- یکی از وراث سجامی شده باید به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir وارد شود و در گام بعدی با ورود به بخش -امور سهام عدالت متوفی- و با وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد متوفی در بخش -استعلام نوبت تشکیل «پرونده نسبت به زمان فرارسیدن تشکیل پرونده- و نوع دارایی متوفی آگاهی لازم را کسب کند

۲- یکی از وراث سجامی، شده مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده را به دفاتر کارگزاری یا شعب بانک‌های مورد تأیید شرکت سپرده گذاری مرکزی که لیست آن در سایت csdiran.ir قابل دسترسی است، ارائه دهد.

گفتنی است، فرایند ثبت نام در سامانه میراث به صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود. هم اکنون بیش از ۶۰۰۰ شعبه منتخب بانک‌های ملی، ملت پارسیان و تجارت و شرکتهای کارگزاری منتخب آماده ثبت نام از وراث متوفیان سهام عدالت در این سامانه هستند.

لازم به تاکید است که در حال حاضر تنها سهام عدالت متوفیان قبل از تیر ماه ۱۳۹۹ قابل انتقال است.

نظر شما