این دهک‌ها صاحب مسکن می‌شوند

این دهک‌ها صاحب مسکن می‌شوند

مدیرعامل صندوق ملی مسکن گفت: منابع قرض‌الحسنه این صندوق در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد تا متقاضی مسکن‌های حمایتی دهک یک تا ۴ تنها با آورده ۱۰۰ میلیون تومانی صاحب‌خانه شوند.

محمدرضا مهدیار اسماعیلی مدیرعامل صندوق ملی مسکن امروز (چهارشنبه، سوم مردادماه) در مراسم رونمایی از نرم‌افزار جامع مدیریت مالی دارایی‌ها و املاک صندوق ملی مسکن با اشاره به اینکه نرم افزار جامع مدیریت دارایی‌ها می‌تواند شفافیت مالی را ایجاد کند، گفت: صندوق ملی مسکن یک نهاد نو پا در نظام ایران است که ظرفیت‌های بسیاری در راستای خانه‌دار کردن مردم دارد و نباید روزی باشد که مستأجران دغدغه خرید مسکن داشته باشد.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن در ادامه تاکید کرد: صندوق ملی مسکن به‌عنوان نهاد مالی در حوزه تأمین مالی مسکن کشور، در کنار استفاده از منابعی مانند آورده متقاضیان، منابع بانکی و تسهیلات دولتی، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی مانند صندوق‌های املاک و مستغلات و مسکن و ساختمان اقدام به جذب سرمایه‌های خرد کرده است.

وی با اشاره به اینکه صندوق ملی مسکن از دو سال گذشته تا به امروز بیش‌از ۲۰ همت را برای مسکن هزینه کرده و البته علاوه بر این نیز ۴۰۰ همت در بخش مسکن هزینه شده است، گفت: همچنین منابع قرض‌الحسنه این صندوق در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد تا متقاضی مسکن حمایتی دهک یک تا ۴ تنها با آورده ۱۰۰ میلیون تومانی صاحب‌خانه می‌شود.

مهدیار اسماعیلی در پایان گفت: علاوه بر منابع مالی مستقیم، مردم نیز ۲۴۰ هزار میلیارد تومان برای نهضت ملی مسکن تا به امروز به صندوق ملی مسکن پرداخت کرده‌اند.

مهدیار اسماعیلی مدیرعامل صندوق ملی مسکن در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه منابع نفتی ۲میلیارد منابع برای صندوق ملی مسکن در نظر گرفته شده است گفت: طی امسال این تخصیص منابع به سرانجام رسید و فرآیند پرداخت مبالغ آغاز شده وتا به امروز ۱۰ هزارو ۱۹۵ میلیارد ریال تخصیص یافته است و خوشبختانه این عملیات آغاز شده و ورود فرآیند منابع نفتی آغاز شده است.

او گفت: حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال منابع تخصیص یافته از استجازه رهبری به پروژه های نهضت ملی مسکن بوده است.

اسماعیلی بیان کرد: پروژه های که امروز شروع می شود قیمت هر متر مربع ۸ ونیم تا ۱۱ میلیون تومان بوده وحدود یک میلیارد تومان قیمت تمام شده هر واحد مسکونی می شود که ۵۵۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان آن تسهیلات و مابقی آورده متقاضیان را شامل می شود.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره اینکه کدام پروژه ها مشمول دریافت تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی شده و کدام پروژه ها مشمول دریافت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی می شوند گفت: در صورتی که پروژه ای در مراحل پایانی ساخت خود قرار داشته باشد مشمول این تسهیلات جدید ۸۰۰ میلیون تومانی نمی شوند اما اگر پروژه ای در مراحل ابتدای قرار داشته باشد بانک ها موظف به پرداخت این تسهیلات خواهند شد.

وی افزود: ۹هزار و۷۰۰ میلیارد تومان منابع بازگشتی مسکن مهر را خرج کرده ایم که از این میزان سال ۵هزار میلیارد تومان و سال دوم حدود ۴هزار میلیارد تومان بازگشته است.

نحوه درخواست وام مسکن

مهمترین شرایطی که برای دریافت وام مسکن باید از آنها آگاه باشید، عبارت هستند از:

داشتن سن قانونی بالاتر از ۱۸ سال

داشتن درآمد مستقل

عدم استفاده از وام‌های مسکن بانک مربوطه در گذشته (برخی بانک‌ها در کنار وام ساخت مسکن در شهرستان، روستا یا شهر تسهیلات دیگری به افراد می‌دهند؛ این کاملاً به شرایط بانک موردنظر بستگی دارد. )

نداشتن سابقه چک

برگشتی در بانک‌ها

نداشتن سابقه بد حسابی یا سابقه عدم پرداخت اقساط

مهمترین شرایط برای دریافت وام از بانک مسکن

یکی از بانک‌هایی که در زمینه ارائه تسهیلات ساخت مسکن نسبت به مابقی بانک‌ها پیش‌قدم شده، بانک مسکن است. شما باید شرایط خاصی برای دریافت تسهیلات از این بانک داشته باشید که عبارت هستند از:

برای دریافت سقف وام ۶۰۰ میلیون تومانی باید از منبع تسهیلات انفرادی و مجتمع‌سازی این بانک استفاده کنید.

داشتن سن بالای ۱۸ سال

داشتن درآمد مشخص

قبل دریافت وام بانک مسکن نباید از وام‌های غیرمجاز استفاده کرده باشید. مثلاً در صورت دریافت وام تعمیرات مسکن، وام ساخت به شما تعلق نمی‌گیرد.

نداشتن چک برگشتی

خانه مذکور باید دارای برخی شرایط مهم از جمله سند ۶ دانگ، مفروز، داشتن قرارداد واگذاری زمین شهری، داشتن قابلیت رهن گذاشتن،‌ داشتن سند مالکیت ثبتی و سند اعیانی دارای عرصه فوقانی باشد.

داشتن گردش مالی مناسب در یکی از حساب‌های سپرده‌گذاری ممتاز یا جاری

مدارک لازم برای دریافت وام مسکن در سال ۱۴۰۳

بانک‌ها برای اعطای تسهیلات مسکن به وام گیرنده‌ها مدارکی را درخواست می‌کنند که عبارت هستند از:

ارائه شناسنامه و کپی از صفحه‌های آن

ارائه کارت ملی و تصویر پشت و روی آن

تکمیل فرم ثبت‌نام

درصورت ‌داشتن وکیل برای ثبت درخواست وام، ارائه وکالتنامه ضروری است.

ارائه مدارک شناسایی وکیل از جمله کارت ملی و شناسنامه

ارائه مدارک مربوط به زمینی که قصد دارید ملک را در آنجا بسازید.

نظر شما