آغاز فروش اینترنتی بلیت پروزار اربعین | قیمت چند؟

آغاز فروش اینترنتی بلیت پروزار اربعین | قیمت چند؟

همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین، پرواز‌های فرودگاه همدان به مقصد مشهد و نجف برقرار شده است و زائران می‌توانند برای تهیه بلیت به پایگاه اینترنتی شرکت هواپیمایی آوا مراجعه کنند.

مدیر فرودگاه بین‌المللی همدان گفت: نخستین پرواز‌های دوسویه همدان- مشهدمقدس و همچنین همدان-نجف‌اشرف ۲۵ مرداد آغاز می‌شود و مسافران برای تهیه بلیت به پایگاه اینترنتی www.avaair.ir متعلق به شرکت هواپیمایی آوا مراجعه کنند.

علی‌اصغر جهانگیری گفت: پرواز همدان به نجف روز‌های پنجشنبه هر هفته ۱۰:۱۰ دقیقه و پرواز همدان به مشهد نیز در همان روز، ساعت ۱۴ و ۴۰ دقیقه انجام می‌شود.

او گفت: نوع هواپیمای این مسیر بوئینگ ۷۳۷ است که ظرفیت جابه‌جایی نزدیک به ۱۳۰ مسافر را دارد.

شمس‌الدین فرزادی پور، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار تابناک پیرامون برخی اخبار غیررسمی از افزایش قیمت بلیت پرواز ایام اربعین به مقصد کشور عراق تأکید کرد: قیمت پرواز رفت‌وبرگشت اربعین از مقصد تهران به نجف ۱۰ میلیون تومان و از مقصد دور از تهران همچون مشهد، ۱۲ میلیون تومان است. این نرخ‌ها مصوب و اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن است و فروش بالاتر از این مبالغ، تخلف است.

ایرلاین ها پاسخگوی گران فروشی باشند

وی افزود: در بازه زمانی ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور، هیچ گونه فروش چارتری نخواهیم داشت و مسئولیت الزام نظارت بر فروش بلیط اربعین به نرخ مصوب هم بر عهده ایرلاین هاست و ادعا‌هایی مبنی بر تخلف توسط آژانس های هواپیمایی، بی اساس است و ایرلاین‌ها باید پاسخگو باشند.

پروازهای اربعین «ایران ایر» کمتر از پارسال

فرزادی پور در خصوص تعداد صندلی‌های هما برای پرواز‌های اربعین ۱۴۰۳ گفت: ایران ایر برای پرواز‌های اربعین در سال جاری، ۴۲ هزار صندلی پیش بینی کرده است و امیدواریم بتوانیم پرواز فوق العاده هم در این ایام داشته باشیم. این تعداد در مقایسه با سال قبل، کمتر شده است و دلیل آن هم به عملیات حج مربوط می‌شود، چراکه همه هواپیما‌های ما درگیر عملیات حج بود و طبیعتا بعضی از هواپیما‌ها از نظر ساعت پروازی به چک‌های دوره‌ای رسیده اند و در نتیجه مقداری کاهش پرواز داشته ایم، اما در مجموع امیدواریم که در حین عملیات، بتوانیم هواپیما‌های پروازی را به تعداد پارسال برسانیم.

فرودگاه نجف خصوصی اداره می‌شود

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خصوص چرایی پرداخت مبلغ ۶ میلیون تومان از بهای پرداختی هر مسافر به فرودگاه نجف گفت: ابتدا باید توجه داشت که در پرواز‌های مختلف به نجف، باتوجه‌به نوع و تعداد مسافر، این رقم تغییر می‌کند؛ اما به‌صورت میانگین، ۶ میلیون تومان است. به گونه‌ای که برای ایران ایر که هواپیما‌های بزرگتری به مقصد فرودگاه نجف خواهد داشت، هزینه بیشتری باید به این فرودگاه پرداخت شود. در حقیقت این هزینه متناسب با نوع و تعداد مسافر و اینکه چه تعداد از مسافران با ویلچر هستند، تغییر می‌کند.

وی یادآور شد: هر فرودگاهی در دنیا، یک سری هزینه‌ها دارد. این هزینه‌ها باتوجه‌به نرخ لندینگ، تیک‌آف، روز و شب، تعداد مسافران با محدودیت حرکتی و... محاسبه و یک‌رقمی می‌شود که به آن، هزینه‌های فرودگاهی گفته می‌شود. در این میان، چون فرودگاه نجف به‌صورت خصوصی اداره می‌شود و دولتی نیست، نرخ‌های مربوط به هزینه‌های اشاره شده را هر ساله تعیین می‌کند و در مقایسه با سایر فرودگاه عراق، گران‌تر است. هرچند به طور مشخص پرواز از ایران به فرودگاه بغداد، هزینه فرودگاهی کمتری در مقایسه با نجف دارد، اما راحتی مسافران و زائران در فرودگاه نجف به‌عنوان یک شهر کاملاً زیارتی، بیشتر است.

به فکر کار خیر هستیم

مدیرعامل ایران‌ایر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با پرداخت چنین هزینه‌های بالایی به فرودگاه نجف، آیا برای ایرلاین‌ها صرفه اقتصادی دارد یا خیر گفت: ما شرکت دولتی هستیم و سعی می‌کنیم در هر مسیری که دولت حرکت کند، ما نیز در آن مسیر فعالیت کنیم، ولی شرکت‌های خصوصی هم مانند ما، در ایام اربعین، به دنبال مشارکت و سهیم بودن در این کار خیر هستند. البته نمی‌توان گفت که این مدل پرداخت هزینه، برای ایرلاین‌ها زیان به دنبال دارد، اما سود آن نسبت به سایر مسیرها، پایین‌تر است. البته عوامل و مدیران شرکت‌های هواپیمایی، دوست دارند در پیاده‌روی اربعین، سهمی داشته باشند و با انگیزه شرکت می‌کنند.

نظر شما