خبر خوش مجلس از افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با نرخ تورم / مجلس برای ترمیم حقوق بازنشستگان دست به کار شد
نشست روسای کانونهای بازنشستگی دستگاههای اجرایی استان زنجان با دکتر نبیاله محمدی، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، برگزار شد.
در این نشست، سالار محمدی، مدیر صندوق بازنشستگی کشوری مدیریت استان زنجان، ضمن قدردانی از حضور نماینده مردم زنجان و طارم، گزارشی از وضعیت جامعه هدف صندوق ارائه کرد. وی با اشاره به خدمات ارائهشده به بازنشستگان و شاغلان مشترک صندوق گفت: با وجود کمبود نیروی انسانی، صندوق بازنشستگی استان موفق شده است خدمات مناسبی به بیش از ۲۴ هزار بازنشسته و وظیفهبگیر و همچنین ۱۲ هزار شاغل مشترک ارائه کند.
همچنین سالک، مدیر اجرایی خانه امید بازنشستگان، با ارائه گزارشی از فعالیتهای این مجموعه، از نماینده زنجان و طارم برای بازدید از خانه امید بازنشستگان دعوت به عمل آورد.
در ادامه این نشست، روسای کانونهای بازنشستگی استان به بیان دیدگاهها، مطالبات و مشکلات جامعه بازنشستگان پرداختند.
دکتر نبیاله محمدی نیز ضمن تبریک روز خانواده و تکریم بازنشستگان، در تماس با معاونتهای مرتبط در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت کشور، پیگیری برخی از مسائل مطرحشده از سوی روسای کانونها را در دستور کار قرار داد.
نماینده مردم زنجان و طارم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع بیمه تکمیلی بازنشستگان و متناسبسازی حقوق، تأکید کرد: شرکتهای بیمه نباید در اجرای تعهدات خود کوتاهی کنند و هزینههای درمانی بازنشستگان باید در زمان مناسب پرداخت شود.
وی همچنین درباره متناسبسازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: «حقوق بازنشستگان باید مطابق قانون و متناسب با نرخ تورم افزایش یابد و در اجرای قوانین نیز نباید هیچگونه تبعیضی میان دستگاههای مختلف وجود داشته باشد.»
محمدی با اشاره به نسبت شاغلان به بازنشستگان در صندوق بازنشستگی کشوری، این وضعیت را ناتراز توصیف کرد و افزود: با توجه به اینکه بیش از ۱۰ درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند، ضروری است دولت نگاه ویژهای به این صندوق داشته باشد.
نظر شما