خبر مهم معاون رئیسجمهور برای معلمان و فرهنگیان بازنشسته
معاون رئیسجمهور گفت: هیچ یک از مدارس کشور در مهرماه سال آینده نباید بدون معلم بمانند و برنامهریزیهای ما در سازمان اداری و استخدامی کشور به نحوی است که خانوادههای دانشآموزان نگرانی از این بابت نداشته باشند.

اسفندماه در نشستی مشترک با حضور علاءالدین رفیعزاده؛ معاون رئیسجمهور و رئیس این سازمان و علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش، مدلهای تصمیمگیری برای تخصیص مجوزهای استخدامی در نظام آموزشی کشور مورد بررسی قرار گرفت.
رفیعزاده با اشاره به تاکیدات رئیسجمهور در خصوص مسئله آموزش و پرورش، گفت: آموزش و پرورش بهعنوان یکی از ارکان اساسی در توسعه پایدار یک جامعه است و همواره باید برای تخصیص منابع انسانی باکیفیت و کارآمد، در اولویت قرار گیرد.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: تقویت دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی و ورود نیروهای وزارت آموزش و پرورش از طریق این دو دانشگاه، از اولویتهای اصلی ما در سازمان اداری و استخدامی کشور است.
وی با اشاره به اهمیت وزارت آموزش و پرورش در آینده کشور، تصریح کرد: ساختار کنونی آموزش و پرورش با چالشها و نواقص جدی مواجه است که با توجه به تاکیدات برنامه هفتم پیشرفت، نیازمند اصلاحات اساسی است و از این رو باید سند جامع برنامه نیروی انسانی آموزش و پرورش با رویکردی تحولی تدوین شود.
معاون رئیسجمهور یکی از جنبههای مهم در اصلاح ساختار آموزش و پرورش را توجه به آموزش معلمان دانست و گفت: معلمان بهعنوان اصلیترین عامل در کیفیت آموزش، نیازمند آموزشهای مداوم و بهروز هستند تا بتوانند بهخوبی نیازهای آموزشی دانشآموزان را پاسخ دهند. لذا لازم است، مرکز آموزش مدیریت دولتی در تعامل با وزارت آموزش و پرورش، فعالتر شود.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، متناسبسازی میان نیازهای آموزشی با تعداد و کیفیت نیروی انسانی موجود را یکی از اهداف مهم در تدوین سند جامع نیروی انسانی آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در برخی نقاط کشور، شاهد توزیع ناعادلانه منابع انسانی در حوزه آموزش و پرورش هستیم که به عدم دسترسی برابر به آموزش باکیفیت منجر میشود.
کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش نیز ضمن قدردانی از رویکرد سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر حل مسائل آموزش و پرورش، همکاری این سازمان با وزارت آموزش و پرورش در دولت چهاردهم را متفاوت از دولتهای قبلی دانست و بر تامین نیازهای این وزارتخانه در حوزه معلمان، مدیران، خدمتگزاران، مدرسان فنی و حرفهای و دیگر مشاغل موردنیاز تاکید کرد.
در این نشست، ضمن ارائه گزارشهای تخصصی، مدلهای مدیریت منابع انسانی برای جذب و استخدام به مطلوبترین شکل در آموزش و پرورش، فرایند برنامهریزی برای برگزاری آزمونهای استخدامی مورد بررسی قرار گرفت.
در پایان نیز مقرر شد، مدیران سازمان اداری و استخدامی کشور، وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه کشور، برای رفع نیازهای نظام آموزشی کشور و جلوگیری از هر گونه اخلالی در آموزش دانشآموزان، بررسیهای تخصصی لازم را داشته باشند.
بندهای «الف» و «ب» ماده ۸۸ قانون برنامه هفتم پیشرفت:
اطلاعات حقوق و مزایای سال ۱۴۰۳ ساختار سازمان اداری و استخدامی کشور انتصابات جدید در سازمان اداری انتصابات جدید در سازمان اداری و استخدامی کشور اطلاعیه جدید سازمان اداری و استخدامی تصویب طرح رتبه بندی مشاغل روابط عمومی دستگاههای اجرایی مراکز آموزشی تأیید صلاحیت شده نظامنامه تعالی مدیریت منابع انسانی دستگاههای اجرایی کمیته آمارهای بخشی نظام اداری سامانه مدیریت اطلاعات پرداخت کارکنان نظام اداری سازمان اداری و استخدامی کشور
اطلاعات حقوق و مزایای سال ۱۴۰۳ ساختار سازمان اداری و استخدامی کشور انتصابات جدید در سازمان اداری انتصابات جدید در سازمان اداری و استخدامی کشور اطلاعیه جدید سازمان اداری و استخدامی تصویب طرح رتبه بندی مشاغل روابط عمومی دستگاههای اجرایی مراکز آموزشی تأیید صلاحیت شده نظامنامه تعالی مدیریت منابع انسانی دستگاههای اجرایی کمیته آمارهای بخشی نظام اداری سامانه مدیریت اطلاعات پرداخت کارکنان نظام اداری سازمان اداری و استخدامی کشور
الف– وزارت آموزش و پرورش مکلف است بر اساس اسناد بالادستی از جمله «سیاستهای کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور» ابلاغی مقام معظم رهبری و «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش مصوب ۱۳۷۶/۶/۱۴، «سند جامع سرمایه انسانی آموزش و پرورش شامل جذب، گزینش، تربیت، استخدام، نگهداشت، ارتقا، بازنشستگی و خروج از خدمت» را ظرف سهماه از لازمالاجرا شدن این قانون تهیه نموده و ترتیبات قانونی لازم را جهت تصویب و اجرایی نمودن آن اعمال نماید.
ب– سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان مکلفند در طول اجرای برنامه، تا زمان تصویب و اجرای سند موضوع بند «الف» این ماده، ردیفهای استخدامی و تأمین اعتبار مورد نیاز آموزش و پرورش و ظرفیت جذب دانشجو در دانشگاههای فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی برای جذب دانشجو معلمان را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهند.
نظر شما