اگه موقع کارت به کارت پول رو به حساب دیگهای زدی نگران نشو | با این روش راحت پولتو برگردون
برخی اوقات ممکن است به اشتباه از کارت بانکی ما به کارت دیگری پولی جابجا شود. در این صورت باید بدانیم که چطور می توانیم این پول را پس بگیریم!
برخی اوقات ممکن است به اشتباه از کارت بانکی ما به کارت دیگری پولی جابجا شود. در این صورت باید بدانیم که چطور می توانیم این پول را پس بگیریم!
گاهی بی توجهی ما باعث می شود که پول را از کارت بانکی خود به کارت دیگری به اشتباه واریز می کنیم. در این زمان باید بدانیم که چطور می توانیم پول اشتباه واریز شده را چطور به کارت بانکی خود برگردانیم. در ادامه روش ها و قوانینی که می توانیم پول اشتباهی واریز شده را به کارت بانکی برگردانیم را برای شما شرح داده ایم.
اگر پولی را اشتباه کارت به کارت کردیم، چطوری پس بگیریم؟
طبق ماده 301 قانون مدنی، فردی که استحقاق دریافت آن پول را نداشته یا به اشتباه پولی را دریافت کرده است، باید طبق قوانین آن پول را به مالکش برگرداند. در صورت برنگرداندن وی ضامن اصل و منافع آن است.
سادهترین روش این است که به بانک رفته و اطلاعات ارتباطی آن فرد را از بانک درخواست نماییم. معمولاً در این مواقع کارکنان بانک همکاری می کنند اما اگر به علت حفظ حریم خصوصی بانک اطلاعات شخص را ندهد، میتوانیم از کارکنان بانک بخواهیم که با آن فرد تماس بگیرند.
اگر آن شخص حاضر به برگرداندن پول نشد چه کاری باید انجام دهیم؟
اگر فردی که پول اشتباه به حسابش واریز شده حاضر به پس دادن پول نشد، میتوانیم با مراجعه به دادگاه یا شورای حل اختلاف با استناد به فیشهای واریزی خود نسبت به برگرداندن آن وجه اقدام نماییم.
اگر فرد گیرنده اقدام به برداشت و استفاده از پول نماید به وسیله دادگاه محکوم به خیانت در امانت میگردد. ماده ۲۶۵ قانون مدنی در این مورد اظهار دارد چنانکه شخصی چیزی را به دیگری بدهد در حالی که بدهکار آن چیز نباشد میتواند آن را پس بگیرد اما اگر آن وجه بابت بدهی او باشد نمیتواند پس بگیرد.
اگر فردی برای انجام کاری به حساب دیگری زودتر از انجام آن پول ریخته باشد وکار انجام نشود، یعنی فقط شفاهی گفته که انجام میدهد در این حالت فرد میتواند دادخواست حقوقی تهیه کند و با ضمیمه فیش پرداخت بانک یا رسید انتقال وجه، پول واریز شده را پس بگیرد.
نظر یکی از کاربران سایت سرگرمی روز درباره این خبر:
من کارمند بانک هستم. تجربه ام رو عرض میکنم. اولاً که دادن اطلاعات مشتری به غیر به هر دلیلی ممنوع است لذا در این خصوص نیاید از کارکنان بانک توقع داشت. ولی در خصوص تماس با مشتری که پول به حسابش واریز شد، با اینکه طبق مقررات بر عهده کارمند بانک نیست، علیرغم این معمولاً همکاری میشود. نکته قابل توجه اینکه تجربه خودم بر خلاف عموم نظراتی که خواندم ، مردم همکاری خوبی داشتند و در اکثر موارد پول رو به حساب مبداء عودت دادند.
نظر یکی دیگر از کاربران سایت سرگرمی روز درباره این خبر:
سلام! با در دست داشتن رسید بانکی مقصد یا گیرنده برابر قانون مدنی که بند و تبصره ضوابط آن ذکر شده قادر به برگرداندن وجه دریافتی تان هستید. در این خصوص با اطلاع دادن به بانک مربوطه و مراجعه به دادگاه و رسیدگی به شکایت شما برای شورای حل اختلاف فرد مذکور طی مراحل قانونی به واسطه جرایم رایانهای حقوقی پلیس فتا (فراجا) اقدام صورت میگیرد و خواهان(شما) خوانده (مذکور) به دادگاه احضار و برای اثبات حق مالکیت یا ادعای خود (مدعی العموم) وجه شما پس ثابت تا دو هفته بعد به حسابتون واریز خواهد نمود.
نظر شما