عکس | جسد موجود دریایی ناشناخته در ساحل

عکس | جسد موجود دریایی ناشناخته در ساحل

فردی در یکی از سواحل استرالیا همراه با سگش در حال پیاده‌روی بود که جسد موجود دریایی ناشناخته‌ای را دید.

جم، خانمی ۴۲ساله و اهل استرالیا، که با سگش در ساحل قدم می‌زد، چشمش به جسد نوعی موجود دریایی افتاد که از ظاهر آن نمی‌توان تشخیص داد چه نوع ماهی و موجودی است. البته جسد این موجود مرموز که نوعی ماهی استخوانی به نظر می‌آید در مراحل پیشرفته تجزیه است.

حفره‌های چشم این موجود و ستون فقراتش که از پشت آن بیرون زده کاملا واضح و مشخص است. همچنین از باله‌های آن، یک باله سینه‌ای باقی مانده است.

 چند هفته قبل از پیدا شدن این موجود در ساحل استرالیا، توفان سنگینی رخ داده بود و احتمالا توفان این ماهی عجیب را به ساحل انداخته است.

جم می‌گوید، او و خانواده‌اش همیشه برای شنا به این ساحل می‌آیند و تصور اینکه چنین موجودی هم در آب‌های این ساحل زندگی می‌کند کمی ترسناک است. او ادامه می‌دهد، جثه ماهی آنقدر بزرگ است که واقعا نمی‌توان حدس زد، از کدام نوع ماهی‌هاست.

اما برخی از متخصصان که تصویر این ماهی را دیدند، حدس می‌زدند این موجود نوعی ماهی استخوانی و از گونه‌های بسیار کم ماهی‌های دریایی است و از این نوع ماهی فقط ۲۶هزار گونه وجود دارد.

از طرفی یکی دیگر از کارشناسان از مرکز علوم دریایی دانشگاه کوئینزلند معتقد است این موجود با توجه به اندازه بزرگش ممکن است نوعی ماهی بادکنکی یا گوی‌ماهی باشد.

اما در هر حال وضعیت بسیار بد جسد این موجود، هویت واقعی آن را به رازی حل‌نشدنی تبدیل کرده است.

اقیانوس دربرگیرنده موجوداتی عجیب و غریب و حتی کاملا ناشناخته است. مثلا، دانشمندان نوعی موجود دریایی، به نام phronima (حشره کالسکه‌ای)، کشف کرده‌اند که وارد بدن موجودات ژلاتینی مانند چتر دریایی شده و مانند انگل زندگی می‌کنند.  

جسد موجود دریایی ناشناخته

جسد موجود دریایی ناشناخته

منبع:ladbible

نظر شما