طرز تهیه شنیسل مرغ رستورانی | راز خوشمزه شدن شنیسل مرغ خانگی

طرز تهیه شنیسل مرغ رستورانی | راز خوشمزه شدن شنیسل مرغ خانگی

در رابطه با شنیسل مرغ بهتر است بدانید که یک غذای آلمانی است و دارای طرفداران بی شماری در سراسر جهان می باشد. شنیسل مرغ از آن دسته از غذاهایی است که به راحتی در منزل تهیه می شود.

در رابطه با شنیسل مرغ بهتر است بدانید که یک غذای آلمانی است و دارای طرفداران بی شماری در سراسر جهان می باشد. شنیسل مرغ از آن دسته از غذاهایی است که به راحتی در منزل تهیه می شود و به همین جهت نیازی نیست که برای سرو آن به به رستوران بروید. در ادامه برای طرز تهیه این غذای خوشمزه و پرطرفدار باما همراه شوید.  

این غذای ساده و خوش طعم را میتوانید طی شش مرحله آماده کنید.

مواد اولیه طرز تهیه شنیسل مرغ

سینه مرغ ۴ عدد

آرد (ترجیحا سوخاری) ۲ پیمانه

تخم مرغ ۲ عدد

نمک و فلفل به مقدار لازم

پودر نان یا پودر سوخاری ۲ پیمانه

کره ۲ قاشق غذاخوری

روغن آفتابگردان یا کنجد ۱ قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه شنیسل مرغ خانگی

مرحله اول: کوبیدن فیله مرغ

سینه مرغی که فیله شده است و چربی حداقل دارد را داخل پلاستیک گذاشته و آن را خوب بکوبید تا نازک شود. بهتر است ضخامت فیله ها را به حدود شش تا هشت میلیمتر برسانید. هرچه فیله ها نازکتر باشد و سطح هموارتری داشته باشد، بهتر پودر نان و تخم مرغ را به خود جذب کرده و سریعتر سرخ میشود.

البته مراقب باشید که آنها را بیش از حد نازک نکنید؛ چرا که در این صورت شنیسل مرغ شما بعد از سرخ شدن از حالت ترد خود فراتر رفته و خشک میشود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ ها

آرد سوخاری را در ظرفی کم عمق مثل یک سینی یا بشقاب بریزید. سپس پودر نان، نمک و فلفل را در نیز در ظرفی دیگر ریخته و خوب مخلوط کنید. و در آخر تخم مرغ ها را نیز، جداگانه در ظرفی دیگر بشکنید. فراموش نکنید که تخم مرغ ها را خوب هم بزنید.

برخی از دستور غذاها انواع آردها را جایگزین قابل قبولی برای آرد سوخاری دانسته اند، اما بدیهیست که آرد سوخاری به ترد شدن هرچه بیشتر شنیسل مرغ خانگی شما کمک میکند.

مرحله سوم: خواباندن فیله ها در آرد سوخاری

سینه مرغ فیله ای را قبلا کوبیده و نازک کرده اید به آرامی درون آرد سوخاری بخوابانید. دقت کنید که لایه نازکی از آرد همه سطح آن را پوشش دهد. سپس آن را از ظرف آرد درآورده و کمی تکان دهید تا اضافه آردها از سطح فیله ها بریزد.

مرحله چهارم: خواباندن فیله ها در تخم مرغ

فیله ها را در ظرف تخم مرغ بخوابانید. تخم مرغ ها به سرخ شدن فیله ها کمک میکنند و در عین حال از خشک شدن شنیسل مرغ شما جلوگیری میکنند. فیله ها را بعد از سه الی چهار دقیقه از ظرف تخم  مرغ ها در آورده کمی تکان دهید تا  مخلوط تخم مرغ اضافه از روی سطح آن دوباره به ظرف برگردد.

مرحله پنجم: انتقال دادن فیله ها در ظرف نان و نک

بعد از آن که فیله ها را از ظرف تخم مرغ درآوردید، آن ها را به ظرفی که در آن پودر نان و نمک و فلفل را ریخته بودید، انتقال دهید. در این مرحله نیز باید توجه داشته باشید که پودرنان روی تمامی سطح فیله ها پخش شده باشد تا شنیسل مرغ شما کاملا ترد شود.

مرحله ششم: حرارت دادن کره و روغن

کره و روغن را در تابه تفلون کم عمقی ریخته و تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید. اجازه دهید تا روغن گرم شود و سپس فیله ها را به تابه انتقال دهید. هر طرف فیله ها را حدودا چهار الی پنج دقیقه در مخلوط روغن و کره سرخ کنید تا حالت تردی به خود گیرند و طلایی رنگ شوند.

شنیسل مرغ خانگی شما آماده است. برای بهتر شدن عطر و مزه غذای خود میتوانید مقداری جعفری و لیمو روی آن ریخته و در کنار سالاد سرو کنید.

 

رسپی های مرتبط با شنیسل مرغ

طرز تهیه شنیسل مرغ چرخ کرده

برای طرز تهیه شنیسل مرغ چرخ کرده ابتدا شیر سرد و مرغ چرخ کرده(مخلوط ران و سینه چرخ شده ) را همراه با آرد و تخم مرغ در مخلوط کن خوب مخلوط کنید و به این مخلوط  نمک، فلفل، سس گوجه فرنگی، پودر کاری، زردچوبه و پنیر پیتزا  اضافه کنید . حالا مخلوط کن را روشن کنید  تا خمیر یکدستی بدست آید. سپس کف یک ظرف  نچسب را چرب کنید، کمی پودر سوخاری را در   کف ظرف بپاشید. خمیر آماده شده  را به صورت دایره ای درآورده و  روی پودر سوخاری قرار دهید. سپس مقداری از پودر سوخاری را روی خمیر نیز بپاشید. حالا در ظرف را در  فر بگذارید تا بپزد.

 

طرز تهیه شنیسل مرغ در فر

برای طرز تهیه شنیسل مرغ در فر ابتدا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید.سینه مرغ را به صورت ورقه‌های نازک برش بزنید.پیاز را نیز  ریز خرد کنید. ورقه‌های مرغ را در کاسه‌ای بریزید و پیاز، آبلیمو، محلول زعفران،  پودر پاپریکا، نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید. بعد از گذشت چند ساعت  ذرات پیاز را از روی آن پاک کنید. سپس با گوشت کوب آهسته بر روی شنیسل ها  بکوبید تا کاملا مسطح و پهن شوند. حالا آرد سفید را در کاسه‌ای بریزید. در کاسه دیگری زرده‌های تخم مرغ را بریزید و با یک چنگال هم بزنید. همچنین در کاسه سوم آرد سوخاری بریزید. برش‌های مرغ را یکی یکی ابتدا در آرد سفید قرار دهید. سپس در زرده تخم مرغ بغلتانید. در ادامه برش های مرغ را در انتها در آرد سوخاری قرار دهید و اطراف آن را کاملا با آرد سوخاری  بپوشانید. سپس برش‌های مرغ را در سینی یا ظرف در فر قرار دهید تا روی تکه‌های مرغ نیز طلایی شود.

 

طرز تهیه شنیسل مرغ با ماست

برای طرز تهیه شنیسل مرغ با ماست ابتدا سینه مرغ را با پیاز خلالی خرد شده و عصاره سیر ورز دهید تا آب پیاز خارج شود .سپس لیمو ترش ورقه ای خرد شده، ماست فلفل، پاپریکا، زیره روغن زیتون و فلفل قرمز را به آن اضافه کنید و بگذارید تا  شنیسل مزه دار شوند. در ظرفی تخم مرغ زردچوبه عصاره زعفران حل شده را با هم مخلوط کنید. حالا در ظرف دیگری آرد سفید آرد سوخاری پودر سیر زردچوبه ادویه فلفل قرمز را باهم مخلوط کنید. سپس شنیسل را از مخلوط پیاز و ماست بیرون آورید و به ترتیب در مخلوط آرد سفید و پودر سوخاری و بعد در تخم مرغ زده شده بغلتانید. سپس در روغن فراوان داغ وبا حرارت کم سرخ کنید .

 

طرز تهیه شنیسل مرغ با پودر سوخاری

برای طرز تهیه شنیسل مرغ با پودر سوخاری ابتدا شنیسل را به قطعات دلخواه برش دهید. سپس مقداری نمک و فلفل روی دو طرف سینه های مرغ برش خورده بریزید و با دست همه جا پخش کنید تا مزه دار شوند.سپس با همزن دستی خوب تخم مرغ و سس خردل را با هم مخلوط کنید تا مایع یکدستی درست شود. پودر سوخاری را با مقداری نمک، فلفل قرمز و پودر پاپریکا اضافه نموده و پودر سوخاری را با ادویه ها مخلوط کرده و کنار بگذارید.حالا سینه های مرغ را داخل آرد بزنید و خوب فشرده کنید و آرد را به همه جای مرغ برسانید. سپس آرد اضافی آن را بگیرید. حالا در نهایت داخل پودر سوخاری بزنید. تمام قسمت های مرغ را پودر سوخاری بزنید و خوب فشرده و  همه برش های مرغ را به همین صورت آماده کنید.

نکات طرز تهیه شنیسل مرغ:

- بهتر است بعد از سرخ شدن، روغن اضافه شنیسل ها را با قرار دادن آن ها بر روی دستمالی تمیز یا زر ورق و یا یک آبکش فلزی بگیرید تا غذای شما سالمتر باشد.

- میتوانید از پودر سوخاری به جای پودر نان استفاده کنید.

نظر شما