طرز تهیه قارچ سوخاری به روش رستورانی | راز ترد شدن قارچ

طرز تهیه قارچ سوخاری به روش رستورانی  | راز ترد شدن قارچ

قارچ سوخاری یکی از پیش­ غذا­های محبوب در رستوران­ ها و خصوصاً فست فودها است.

قارچ سوخاری یکی از پیش­ غذا­های محبوب در رستوران­ ها و خصوصاً فست فودها است. برای تهیه ی قارچ سوخاری روش های مختلفی وجود دارد. اگر هوس این پیش­ غذای محبوب را کرده اید و یا دوست دارید برای یک دورهمی با دوستان تان یک پیش ­غذای خوشمزه درست کنید خودتان دست به کار شوید.

مواد اولیه طرز تهیه قارچ سوخاری

قارچ ۱۶ عدد

تخم مرغ ۲ عدد

آرد ۱۵۰ گرم

آرد سوخاری ۱۵۰ گرم

روغن سرخ کردنی به مقدار کافی

ماست به میزان کافی

نمک به میزان مافی

طرز تهیه قارچ سوخاری

مرحله­ اول: تمیزکردن و شستن قارچ‌ها

برای تهیه قارچ های سوخاری رستورانی یک دست بهتر است از قارچ های دکمه ای و یک اندازه و ترجیحاً بسته بندی آماده استفاده کنید که تمیزتر اند. اما اگر قارچ ها، خاک و شن و ماسه زیاد دارند پوست آنها را جدا کنید و با کمی آب بشویید و اجازه دهید کاملاً خشک شوند. اگر دوست داشتید می توانید قارچ ها را برش بزنید.

مرحله دوم: آماده کردن مایه‌ی سوخاری

 در این مرحله دو راه دارید:

روش اول: ابتدا تخم مرغ ها را در ظرف گودی با کمی نمک به خوبی همزده. بعد از اینکه قارچ ها کاملاً خشک شدند آنها را به آرد سفید آغشته کنید و سپس در ظرف تخم مرغ فرو کنید و اجازه دهید چند دقیقه در ظرف تخم مرغ ها بمانند، در آخر قارچ ها به آرد سوخاری آغشته کنید.

روش دوم: تخم مرغ، یک قاشق غذا خوری ماست و یا کمی شیر را و مقداری نمک را به هم به خوبی مخلوط کنید. و مقداری آرد سوخاری را به مخلوط اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کند. سپس قارچ ها را که کاملاً خشک شده اند به مخلوط آغشته کنید و اجازه دهید چند دقیقه در مخلوط بمانند تا کاملاً به مواد آغشته شوند. سپس در آرد سوخاری بغلتانید.

مرحله سوم: گرم کردن روغن و سرخ‌کردن

 روغن را در قابلمه گودی ریخته و روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید تا کاملاً داغ شود. برای اینکه قارچ ها به خوبی سوخاری شوند باید روغن کاملاً داغ باشد. برای اینکه بدانید روغن کی آماده است تکه کوچکی نان را در روغن بیاندازید، زمانی که نان در روغن فرونرفت و شروع به سرخ شدن کرد یعنی روغن شما آماده است. قارچ ها را داخل روغن داغ بیاندازید و اجازه دهید سرخ شوند. زمانی که رنگ آنها طلایی شد، آنها را روی دستمال و یا ظرفی قرار دهید تا روغن اضافی آن برود.

مرحله آخر: سرو کردن قارچ سوخاری

قارچ ها را در ظرفی که میخواهید سرو کنید قرار دهید برای اینکه ظاهر زیباتری پیدا کنید می توانید روی آنها ها کمی سبزی تازه بریزید و با سس دلخواه میل کنید و نوش جان!

طرز تهیه‌ی قارچ سوخاری با پودر سوخاری:

برای تهیه‌ی قارچ سوخاری در یک کاسه ۱ پیمانه آرد، نصف پیمانه نشاسته‌ی ذرت، سه چهارم قاشق چایخوری بکینگ‌پودر و یک قاشق چای‌خوری نمک‌ را با هم مخلوط کنید و سپس یک پیمانه آب اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خمیر درست شود. بعد از این‌که قارچ‌ها را شستید، به تهِ قارچ‌ها خلال دندان بزنید و قارچ‌ها را در خمیری که درست‌کردید فرو کنید. سپس قارچ‌ها را در ۲ پیمانه پودر سوخاری ( بهتر است از پودر سوخاری پانکو استفاده کنید) فرو ببرید و روی قارچ‌هارا کامل با پودر بپوشانید. سپس قارچ‌ها را در روغن سرخ کنید تا طلایی شود. می‌توانید قارچ سوخاری را همراه کوکتل سرو کنید.

طرز تهیه‌ی قارچ سوخاری با آرد سفید:

تخم مرغ و شیر را در یک کاسه‌ با اندازه‌ی مناسب مخلوط کنید. آرد، ۲ قاشق چای‌خوری نمک و نصف قاشق چای‌خوری فلفل را هم در یک کاسه‌ی دیگر با هم مخلوط کنید. قارچ‌ها را در مخلوط تخم مرغ و شیر بریزید و مطمئن شوید همه‌جای قارچ‌ها با مخلوط پوشانده شده‌است. حالا قارچ‌های مایه‌زده شده را داخل کاسه‌ی آردی که آماده‌ کردید، بگذارید و کاملا بچرخانید تا آرد را جذب کنند و سپس دوباره در کاسه‌ی تخم‌مرغ و شیر بگذارید. باز هم در کاسه‌ی ترکیبی آرد، فلفل و نمک بغلتانید و سپس در سرخ‌کن یا تابه‌ی پر روغن سرخ کنید‌. بعد از سرخ‌شدن با استفاده‌ از حوله‌های کاغذی روغن قارچ‌های سوخاری را بگیرید و سپس سرو کنید.

طرز تهیه‌ی قارچ سوخاری در تابه:

برای تهیه‌ی قارچ سوخاری در تابه، ابتدا قارچ‌ها را بشویید یا با یک پارچه‌ی مرطوب پاک کنید‌ و دسته‌های قارچ را بگیرید. تخم‌ مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و کامل هم بزنید و در کاسه‌ای دیگر  آرد، نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر آویشن، پودر سیر اضافه کنید و به خوبی با هم مخلوط کنید. قارچ‌ها را اول در ظرف آرد فرو ببرید و بعد به تخم‌مرغی هایی که در ظرف دیگر گذاشته بودید آغشته کنید‌‌. پس از انجام تمام این مراحل برای قارچ‌ها، آن‌ها را در آرد سوخاری بغلتانید و در قابلمه‌ی گودی که از قبل با روغن گرم کرده‌بودید، سرخ کنید‌. فراموش نکنید که روغنِ قارچ‌های سرخ‌شده را با دستمال آشپزخانه بگیرید.

   

طرز تهیه‌ی قارچ سوخاری پولکی

برعکس تمام رسپی‌های مربوط به قارچ‌ سوخاری، برای درست‌کردن قارچ سوخاری پولکی مثل رستوران ها، قارچ‌ها نباید به هیچ‌عنوان خیس باشند؛ بنابراین شما باید با یک دستمال مرطوب قارچ‌ها را تمیز کنید. اگر این‌کار هم شما را راضی نکرد، می‌توانید قارچ‌ها را پوست بگیرید. داخل یک کاسه، فلفل، آرد، پاپریکا، نمک، پودر پیاز و پودر آویشن را با هم ترکیب کنید‌. قارچ‌ها را داخل آرد بریزید و کامل داخل آرد بغلطانید. سپس قارچ‌ها را از داخل آرد بیرون بیاورید و داخل یک کاسه‌ی آب و یخی که قبلا آماده کرده‌ بودید، بریزید. بعد از انداختن درون آب، سریع قارچ‌هارا از آب بردارید و دوباره در کاسه‌ی آب بیندازید‌. این کار را چندین بار انجام دهید. حالا قارچ‌ها را داخل قابلمه‌ی گودی که قبلا روغن را در آن داغ کرده بودید، سرخ کنید. پس از این‌که قارچ‌ها رنگ طلایی یا قهوه‌ای به خود گرفتند، آن‌ها را از قابلمه بیرون بیاورید و روغن‌شان را با دستمال آشپزخانه بگیرید.

نکات طرز تهیه قارچ سوخاری:

-دقت کنید که همیشه حرارت زیر روغن متوسط رو به بالا باشد در غیر این صورت ممکن است قسمت سوخاری شده از قارچ جدا شده و قارچ هایتان را خراب کند.

- حتماً از روغنی استفاده کنید که مناسب سرخ کردن و حرات بالا باشد.( روغن آفتاب گردان و روغن ذرت اصلاً مناسب نیستند.)

- قارچ ها را خیلی در آب قرار ندهید و نشورید چرا که حالت اسفنجی دارد و آب را به خود جذب میکند و موقع سرخ شدن بسیار خطرناک است.

- میتوانید از ادویه و چاشنی هایی  که دوست دارید مثل پودر سیر و پودر پاپریکا و آبلیمو در مخلوط تخم مرغ استفاده کنید.

- اگر  از آرد سوخاری درشت و یا پودر نان استفاده کنید قارچ ها ظاهر بسیار زیباتری پیدا خواهند کرد.

- اگر دستگاه سرخ کن داشته باشید کارتان راحتر است و قارچ ها طعم و مزه بهتری خواهند داشت. اما اگر نداشتید همانطور که گفته شد از یک قابلمه گود استفاده کنید!

- تعداد زیادی قارچ را همزمان در قابلمه یا سرخ کن نریزید که باعث شود هرکدام به خوبی سرخ نشودند!

اگر از این دستور استفاده کردید خوشحال میشویم عکس قارچ های سوخاری پفکی و خوشمزه را در اینستاگرام با هشتگ قارچ-سوخاری-ایران-کوک به اشتراک بگذارید.

 

نظر شما