طرز تهیه شکلات خانگی | فوت کوزه‌گری خوشمزه شدن شکلات

طرز تهیه شکلات خانگی | فوت کوزه‌گری خوشمزه شدن شکلات

نگران دستور شکلات هم نباشید چون ما قصد داریم اون رو با تمام فوت های کوزه گریش به شما آموزش بدیم پس ما رو همراهی کنید.

چرا باید شکلات خانگی را امتحان کنید؟ مشخص‌ شده است که تمایل زیاد خانم‌ها به شکلات دلایل بیولوژیک دارد، چرا که این خوراکی منیزیم بدن را تقویت می‌کند و باعث آزادسازی دوپامین و سروتونین می‌شود. این هورمون‌ها شادی‌آفرین هستند و به بهبود خواب و خلق و خو کمک می‌کنند. شاید فکر کنید شکلات‌های کارخانه‌ای هم همین خواص را دارند. بله حق با شماست، اما به مواد آن‌ها شربت ذرت با فروکتوز بالا، لسیتین سویا، روغن‌های هیدروژنه و طعم‌دهنده‌های مصنوعی را هم اضافه می‌کنند.

نگران دستور شکلات هم نباشید چون ما قصد داریم اون رو با تمام فوت های کوزه گریش به شما آموزش بدیم پس ما رو همراهی کنید.

طرز تهیه شکلات خانگی ساده

۱- یک قابلمه را پر از آب کرده و روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. سپس کاسه ای شیشه ای یا استیل روی قابلمه قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که آب با ته کاسه حداقل ۲ سانتی متر فاصله داشته باشد.

۲- کره کاکائو را داخل کاسه ریخته و به روش بن ماری کاملا ذوب کنید. می توانید کره را از قبل رنده کنید تا سریع تر ذوب شود.

۳- کاکائو را به کره ذوب شده اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا جایی که مایع براق شود.

۴- هنگامی که مایع شکلات خانگی براق و خامه ای شد شکر و عصاره وانیل را نیز اضافه کنید. به هم زدن ادامه دهید تا شکر کامل حل شود.

۵- مایع یکدست به دست آمده را به طور مساوی در قالب های سیلیکونی یا جایخی بریزید. در این مرحله مراقب باشید که حتی یک قطره آب هم وارد مایع نشود یا اینکه قالب ها تر نباشند. زیرا وجود رطوب باعث وا رفتن شکلات خواهد شد.

  

۶- شما می توانید این مایع را روی کاغذ روغنی ریخته و با استفاده از آن شکلات چیپسی، ترافل یا دیگر خوراکی های خوشمزه را تهیه کنید.

 

۷- مواد را چند ساعت در دمای محیط قرار دهید تا خنک شده و کمی ببندد. سپس قالب ها را داخل ظرفی با درب محکم گذاشته و یک ساعت در یخچال قرار دهید. این که شکلات ها ابتدا در دمای محیط بوده و خیلی سریع خنک نشوند مهم است.

زیرا اگر آنها را سریع و مستقیم در یخچال قرار دهید ممکن است در معرض رطوبت قرار گرفته و سفت نشوند یا اینکه روی آنها تیره و کدر شود.

طرز تهیه شکلات با پودر کاکائو به پایان رسید و شکلات خانگی شما به همین سادگی و خوشمزگی آماده می شود. نوش جان کنید و لذت ببرید. شکلات های خانگی تا یک هفته در دمای اتاق و چندین هفته در یخچال قابل نگهداری هستند.

رسپی‌های مرتبط با تهیه‌ی شکلات خانگی

طرز تهیه‌ شکلات خانگی با بیسکویت

۵ قاشق غذاخوری کره، یک قاشق چای‌خوری وانیل، نصف پیمانه شکر قهوه‌ای را با هم ترکیب کنید و هم بزنید تا به حالت کرمی در بیایند‌. سپس یک چهارم پیمانه پودر کاکائو و یک سوم پیمانه شیر را اضافه کنید. حالا بیسکویت‌های پتی‌بور را به خوبی با هم میکس کنید و در یک کاسه بریزید. ترکیب شکر، وانیل و شکلات را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا پودر بیسکویت با مواد به خوبی مخلوط شود. حالا تکه‌های خمیر را جدا کنید و توپک‌های شکلاتی درست کنید. اگر مواد برای درست کردن توپک‌ بیش از حد شل بودند، مقدار بیشتری بیسکویت پودر شده اضافه کنید. سپس روی توپک‌ها را با دانه‌های ریز خوراکی تزئین کنید و در یخچال قرار دهید تا آماده شوند.

طرز تهیه‌ شکلات خانگی با پودر کاکائو و شیر

پودر کاکائو و نصف پیمانه روغن نارگیل را در یک کاسه بریزید و سپس پودر شکلات را الک کنید و در ظرف بریزید. اگر شکلات را شیرین‌تر دوست‌دارید می‌توانید مقداری عسل یا شکر هم اضافه کنید‌. سپس شیر را هم بریزید و با همزن یا چنگال کاملا هم بزنید. حالا مایه‌ی شکلات را در قالب بریزید‌. قالب‌ را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه داخل فریزر بگذارید. پس از سفت شدن شکلات‌ها، شکلات خانگی شما آماده‌است.

طرز تهیه‌ی شکلات خانگی با ماست

یک پیمانه ماست، یک پیمانه شکر، یک قاشق چایخوری وانیل را مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید. مواد را روی حرارت زیاد بگذارید و مدام هم بزنید‌ تا ماست بریده بریده نشود. وقتی که ماست کف کرد، حرارت را کم کنید و دو قاشق غذاخوری کره اضافه کنید و هم بزنید تا رنگش تغییر کند. سپس پودر کاکائو را به مواد اضافه کنید و دوباره هم بزنید و داخل قالب بریزید. قالب‌ را در یخچال بگذارید تا شکلات سفت شود. پس از سفت‌شدن می‌توانید شکلات را از قالب در بیاورید و نوش‌جان کنید.

نکات کلیدی برای تهیه شکلات خانگی 

- به جای کره کاکائو از روغن نارگیل خوراکی یا کره معمولی نیز می توانید استفاده کنید. در صورت استفاده از روغن نارگیل شکلات سختی قبل را ندارد اما منیزیم بیشتری خواهد داشت.

- برای شیرین کردن شکلات، به جای شکر می توانید شربت افرا یا عسل به کار ببرید.

- هنگام ریختن مایع شکلات در قالب می توانید مغز بادام یا فندق نیز داخل آن بگذارید.

- اگر شکلات به راحتی از قالب خارج نشد ۱۰ دقیقه آن را در فریزر قرار دهید. یا اینکه با دسته چاقو ضرباتی به پشت قالب بزنید. همچنین می توانید قالب را چند بار روی سطح صاف بکوبید تا شکلات ها آزاد شوند.

- اگر مقدار شکر و کره را به ۷۵ گرم و پودر کاکائو را به ۳۰ گرم افزایش داده و ۲۶ گرم پودر شیر خشک و یک پنس نمک نیز به مواد اولیه اضافه کنید می توانید شکلات خانگی شیری تهیه کنید.

نظر شما