طرز تهیه مارشمالو خانگی | راهنمای تهیه مارشمالو پیچی، عروسکی و خارجی

طرز تهیه مارشمالو خانگی | راهنمای تهیه مارشمالو پیچی، عروسکی و خارجی

مارشمالو عموما به عنوان یک دسر شناخته می شود. طرز تهیه این خوراکی بسیار ساده است و هیچ گونه پیچیدگی خاصی ندارد. به همین جهت شما به راحتی می توانید آن را در منزل برای کودکان خود تهیه کرده و لذت ببرید.

مارشمالو عموما به عنوان یک دسر شناخته می شود. طرز تهیه این خوراکی بسیار ساده است و هیچ گونه پیچیدگی خاصی ندارد. به همین جهت شما به راحتی می توانید آن را در منزل برای کودکان خود تهیه کرده و لذت ببرید. همچنین بد نیست بدانید که این محصول در دسته شیرینی و شکلات قرار می گیرد و به شکل بافتی نرم و اسفنجی شکل می باشد. مارشمالو در رنگ ها و مدل های مختلفی در بازار نیز موجود می باشد که می توانید نمونه حاضری آن را نیز خریداری نمایید. در ادامه شما می توانید برای طرز تهیه مارشمالو با سایت ما همراه شوید.     

مواد اولیه طرز تهیه مارشمالو خانگی

شکر ۳ لیوان

پودر ژله ۱ بسته

پودر ژلاتین ۴ قاشق غذاخوری

آب سرد ۱/۲ لیوان

آب جوش ۲ و ۱/۲ لیوان

آبلیمو ۴ قاشق غذاخوری

اسانس وانیل چند قطره

       

طرز تهیه مارشمالو خانگی

مرحله ی اول: آماده کردن پودر ژله

 ابتدا پودر ژله را داخل ظرفی بریزید و ۱ لیوان آب جوش اضافه کنید ( میتوانید بسته به رنگی که میخواهید از پودر ژله بی رنگ یا پودر ژله رنگی استفاده کنید ) ، هم بزنید تا پودر ژله حل شده و شفاف شود.

ظرف ژله را روی حرارت بخار آب قرار دهید ( روش بن ماری ) ، پودر ژلاتین را با نصف لیوان آب سرد مخلوط کنید و به ظرف ژله اضافه نمایید ، هم بزنید تا ژلاتین حل شده و مخلوط شفاف شود.

مرحله دوم: اضافه کردن شکر و آب جوش

 

۱ و نیم لیوان آب جوش و شکر را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید ، هم بزنید تا شکر حل شود ، مخلوط ژله و ژلاتین را به شکر حل شده اضافه کنید و حدود ۲۰ دقیقه اجازه دهید به آرامی بجوشد سپس از روی حرارت بردارید و کناری قرار دهید تا کمی خنک شود.

پس از اینکه مایه مارشمالو کمی خنک شد داخل کاسه بزرگی بریزید و با دور تند همزن شروع به هم زدن کنید ( حجم مواد پس از هم زدن ۴ برابر خواهد شد ) ، برای رسیدن به نتیجه دلخواه ۲۰ - ۳۰ دقیقه زمان لازم است.

مرحله سوم: هم زدن مارشمالو

در شروع هم زدن مایه مارشمالو شفاف و ساده است اما به مرور با هم زدن شکل خود را پیدا خواهد کرد ، پس از آماده شدن مارشمالو میتوانید وانیل و آبلیمو را اضافه کنید.

مرحله چهارم: ریختن مواد در قالب

داخل قالب را کمی چرب کنید سپس مارشمالو را به ضخامت ۱ - ۲ سانتیمتر داخل ظرف بریزید و به مدت ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرید ، پس از این مدت زمان از قالب خارج کنید و قالب بزنید و در پودر قند بغلطانید.

 

   

رسپی های مرتبط با طرز تهیه مارشمالو

طرز تهیه مارشمالو ژله ای

یرای طرز تهیه مارشمالو ژله ای ابتدا یک بسته ژله را طبق دستور آماده می کنیم. حالا بسته دوم را به همراه شکر و یک سوم لیوان آب جوش بر روی حرارت کتری می گذاریم تا کاملا حل شود .سپس به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه با دور تند هم می زنیم. سپس مواد را روی ژله میریزیم و بعد پودر نارگیل را اضافه کرده و به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا ببندد.

 

طرز تهیه مارشمالو عروسکی

برای طرز تهیه مارشمالو عروسکی ابتدا یک بسته ژله، سه قاشق شکر و نصف لیوان آب جوش را هم میزنیم و داخل قیف میریزیم. حالا داخل یک ظرف نشاسته ذرت را پر می کنیم و به آن تخم مرغ اضافه می کنیم. حالا مواد را داخل قیف ریخته و حدود سه دقیقه داخل یخچال می گذاریم. سپس به هر شکل عروسکی دلخواه در می آوریم.

طرز تهیه مارشمالو خارجی

برای طرز تهیه مارشمالو خارجی ابتدا پودر ژله را با شکر و آب مخلوط می کنیم. با هم زن برقی هم زده تا کشدار شود. داخل ظرف مورد نظر پودر نارگیل را ریخته و ژله سرد شده را اضافه کنید تا به مدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال بماند.سپس لایه بعدی را درست کرده بر روی لایه بعدی بریزید. روی آن پودر نارگیل ریخته تا به مدت یک ساعت دیگر داخل یخچال بماند. سپس  مارشمالو را برش بزنید.

طرز تهیه مارشمالو پیچی

برای طرز تهیه مارشمالو پیچی ابتدا پودر ژله، آب جوش و شکر را داخل ظرفی بریزید.سپس با هم زن برقی هم بزنید تا بهم نچسبد. برای تهیه مارشمالو پیچی باید از چند رنگ ژله استفاده کنید . برای این کار هر بار یک لایه ژله درست کرده و در ظرف پهن کنید در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و در این فاصله لایه دیگر را درست کنید. حالا مارشمالو را در آرد نارگیل یا برنج بغلتانید و در ظرف درب دار به مدت چند ساعت در یخچال نگهداری کنید.

نکات طلایی طرز تهیه مارشمالو

-مارشمالو را میتوانید پس از آماده شدن برای خمیر فوندانت مورد استفاده قرار دهید ( نیازی به قرار دادن در یخچال نیست ) -مارشمالو را میتوانید تا ۱ ماه در یخچال نگهداری کنید.

 

نظر شما