سوپرایز برای متقاضیان ثبت نام خودرو | ایران خودرو شاسی بلند جدید تولید کرد

سوپرایز برای متقاضیان ثبت نام خودرو  |  ایران خودرو شاسی بلند جدید تولید کرد

شرکت ایران خودرو به زودی خودرو هایما اس۷ را با یک پیشرانه قوی تر و بهینه و با مدل پرو به بازار عرضه خواهد کرد.

این خودرو از نظر ظاهری تغییر خاصی نداشته و فقط در قسمتی پشتی خودرو به جای لیبل S۷+ نوشته S۷ پرو GDI نصب شده است.پیشرانه مدل پرو از نوع ۱.۵ لیتری توربوشارژ GDI بوده که حدود ۱۹۰ اسب بخار قدرت داشته و در طرح جدید فروش ایران خودرو احتمالا همین مدل به مشتریان منتخب تحویل داده خواهد شد.

معرفی هایما S۷ توربو

در اولین بخش از مقاله «معایب هایما s۷ توربو» ابتدا نگاهی به تاریخچه ورود هایما s۷ به بازار جهانی خواهیم داشت. هایما S۷ در سال ۲۰۱۰ توسط هایما چین به بازار عرضه شد. یک‌سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۱ این شاسی‌بلند مورد فیس‌لیفت قرار گرفت که طی این فیس‌لیفت ایرادات ظاهری هایما S۷ از بین رفت و با چهره به‌مراتب زیباتر و جوان‌پسندانه‌تر در اختیار خریداران قرار گرفت. با توجه به ابعاد و اندازه هایما اس۷ باید گفت که این خودرو بر روی پلتفرم مزدا تریبیوت شکل گرفته که نسبت به اغلب کراس‌اوورهای چینی موجود در بازار کشور از کابین جادارتری برخوردار است.

در سال ۱۳۹۴ شرکت ایران‌خودرو طی همکاری با شرکت خودروسازی هایما چین، تصمیم گرفت اولین فیس‌لیفت هایما S۷ را روانه بازار داخلی کند، اما طراحی نه‌چندان زیبا و موتور ضعیف این خودرو باعث شد تا در سال ۹۵، دومین فیس‌لیفت هایما S۷ با پیشرانه توربو مهمان جاده‌های کشورمان شود.

هایما s۷ توربو ازنظر طراحی ظاهری از اولین سال ورود به بازار با تغییرات زیادی همراه بوده است. طراحان هایما S۷ توربو معتقدند که تمام موارد و تغییرات صورت گرفته در این خودرو در راستای قدرت بخشیدن به ‌ظاهر جدید هایما S۷ توربو مورد استفاده قرارگرفته‌اند که البته این قدرت فقط در ظاهر خودرو به‌چشم می‌آید و در عمل این قدرتمندی کمرنگ‌تر می‌شود.

معایب هایما S۷ توربو

در ادامه مطلب به بررسی معایب هایما S۷ توربو پرداخته ایم.

۱- کیفیت پایین متریال کابین هایما S۷ توربو

وقتی وارد کابین هایما S۷ توربو می‌شوید، استفاده از متریال بی‌کیفیت و پلاستیک خشک حس ناخوشایندی را برایتان رقم می‌زند. گرچه استفاده از دو رنگ مشکی و نارنجی در صندلی‌ها و رویه درب‌ها در ابتدای ورود به کابین خیره کننده به نظر می‌رسند اما طراحی داشبورد مشکی‌رنگ هایما اس۷ توربو قدیمی است و استفاده از مواد بی‌کیفیت در کنار ادوات کنترلی که برای ساخت آن از پلاستیک خشک استفاده شده شما را دلسرد خواهد کرد. 

مطمئنا به‌کارگیری چنین متریالی در اغلب بخش‌های داخلی خودرو موجب می‌شود تا پس از مدتی سروصدای کابین به گوش برسد که برای شاسی‌بلندی در این رنج قیمتی قابل‌قبول نخواهد بود. پس باید گفت که این کمپانی در کابین و طراحی داخلی خودرو کمی ضعیف عمل کرده است و باعث می‌شود با سوار شدن در هایما S۷ توربو حس یک خودروی ارزان‌قیمت به شما دست دهد. به‌طور کلی هایما S۷ توربو از لحاظ طراحی بدنه و طراحی کابین نمره قابل قبولی را کسب نمی‌کند.

۲- ضعف ایمنی در هایما S۷ توربو

متاسفانه هایما S۷ توربو توسط موسسه ایمنی C-NCAP مورد بررسی قرار نگرفته است و نمی‌توان به این شاسی‌بلند چینی امتیازی در بخش ایمنی داد. البته ناگفته نماند که ۴ عدد کیسه هوا، ترمزهای دیسکی مجهز به ABS+EBD+EBA، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری و HAC (کنترل ایستایی در سربالایی) از تجهیزات ایمنی هایما S۷ توربو به‌شمار می‌آیند، اما با این حال نمی‌توان به مقاومت بدنه و ایمنی سرنشینان عقب اطمینان بالایی داشت. در این شاسی‌بلند چینی تنها برای سرنشین جلو و راننده کیسه هوا در نظر گرفته ‌شده‌است و برای سرنشینان عقب خودرو، آپشن ایمنی وجود ندارد.

۳- تجربه نه چندان مطلوب رانندگی

در بخش رانندگی هم شاهد معایب هایما S۷ توربو هستیم؛ به محض وارد شدن به خودرو متوجه ارتفاع زیاد و گلگیرهای حجیم این خودرو خواهید بود که این موضوع دید راننده را کاهش می‌دهد و محدود بودن تعداد دوربین‌ها و کیفیت کم آن‌ها نیز در رفع این مشکل کمکی نمی‌کند.

هایما S۷ توربو از سیستم تعلیق بسیار نرمی برخوردار بوده که حس خوشایندی برای سرنشینان خواهد داشت؛ ولی چنین نرمی در کنار فاصله زیاد خودرو از سطح زمین و همینطور انتقال نیروی پیشرانه توربوشارژ این خودرو به چرخ‌های جلو باعث می‌شود تا مجبور باشید در جاده‌های پر پیچ‌وخم برای حفظ تعادل و پایداری هرچه بیشتر هایما اس ۷، جوانب احتیاط بیشتری را رعایت کنید.

از طرفی به‌دلیل عدم عایق‌بندی صحیح خودرو صدای موتور به داخل کابین نفوذ کرده که این مورد هم باعث شده تا هایما S۷ توربو از نظر تجربه رانندگی نمره منفی کسب کند.

 

 

 

 

نظر شما