خبر خوش برای متقاضیان وام بازنشستگان | زمان ثبت نام وام بازنشستگان در شهریور ۱۴۰۳ اعلام شد

خبر خوش برای متقاضیان وام بازنشستگان | زمان ثبت نام وام بازنشستگان در شهریور ۱۴۰۳ اعلام شد

در روزهای آینده دور جدیدی از ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز می‌شود.

ثبت نام وام ۳۰میلیون تومانی مرحله دوم تا چند روز آینده از طریق کانون‌های بازنشستگی و یا دفاتر پیشخوان دولت انجام خواهد شد؛ ثبت نام اینترنتی است و نیازی به مراجعه حضوری ندارد.

اما همه ثبت نام کنندگان به شرط دارا بودن شرایط دشوار دریافت، وام نخواهند گرفت؛ اعلام شده است «با توجه به محدود بودن سهمیه اختصاصی به نسبت جمعیت بازنشستگان و کثرت متقاضی، تسهیلات اختصاصی به صورت قرعه‌کشی در سایت تامین اجتماعی قرار خواهد گرفت».

در واقع بازنشسته‌ای که واجد شرایط است بازهم باید منتظر قرعه‌کشی بماند. بازنشستگان برای شرکت در قرعه‌کشی باید شرایطی از جمله محدودیت سنی، عدم وجود چک برگشتی و عدم بدهکاری به سیستم بانکی کشور داشته باشند.

ورود به سایت ثبت نام وام بازنشستگان کشوری

سایت ثبت‌نام وام بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۳ برای ثبت‌نام و دریافت انواع وام بانکی برای بازنشستگان این سازمان طراحی شده است. در ادامه، مراحل ورود به سایت و نحوه ثبت‌نام به‌صورت گام‌به‌گام توضیح داده خواهد شد.

برای ورود به سایت، متقاضی باید در زمان ثبت‌نام، آدرس sabasrm.ir را در مرورگر خود جستجو کند.

پس از ورود به سایت، متقاضی می‌تواند گزینه "ورود به سامانه" را که در بالای صفحه به رنگ نارنجی مشخص شده است، انتخاب کند. سپس با وارد کردن اطلاعات لازم، شامل شماره دفتر کل، شماره ملی و شماره حساب، به پرتال شخصی خود دسترسی پیدا خواهد کرد.

در نهایت، متقاضی باید گزینه مربوط به وام مورد نظر خود، از جمله وام ضروری یا وام ازدواج، را انتخاب کرده و برای ثبت‌نام و درخواست وام اقدام کند.

نحوه ثبت نام وام ضروری

یکی از امکاناتی که درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگان کشوری برای بازنشستگان این صندوق در نظر گرفته، وام ضروری به مبلغ ۳۰ میلیون تومان است. در ادامه، نحوه ثبت‌نام برای وام ضروری در سایت ثبت‌نام وام بازنشستگان کشوری توضیح داده شده است.

در ابتدا، متقاضی باید مانند آنچه در بالا ذکر شد، آدرس سایت سامانه را جستجو کند. پس از ورود به سایت، از بخش تسهیلات مالی، گزینه "وام ضروری" را انتخاب نماید.

سپس، متقاضی باید شرایط را مطالعه کرده و در انتهای صفحه، بر روی گزینه "ثبت‌نام وام ضروری" کلیک کند.

در نهایت، متقاضی باید اطلاعات لازم، شامل شماره حساب، کد ملی و سایر موارد مربوطه را در کادرهای مشخص شده وارد کرده و با تکمیل مراحل، ثبت‌نام خود برای دریافت وام ضروری ۳۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۳ را انجام دهد.

آخرین اخبار همسان سازی حقوق بازنشستگان

حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار) می‌گوید: بازنشسته‌های دولتی و غیردولتی و همه صندوق‌های بازنشستگی در چهارچوب سیاست‌های دولت تجمیع شده‌اند. همه این صندوق‌ها درگیر ناترازی هستند. صندوق‌های آینده‌ساز، کشوری و تامین اجتماعی دچار ناترازی شده‌اند. در بحث ناترازی همه برابر هستند زیرا مدیریت همه این صندوق‌ها برابر بوده و از ناحیه دولت انجام می‌گیرد. پس منشاء ناترازی صندوق‌ها نیز یکی است. 

وی افزود: وقتی ناترازی با منشاء دولت وجود دارد، پس باید منابعی که برای رفع ناترازی تخصیص می‌یابد، به همه صندوق‌ها داده شود. اینکه برای عده‌ای متناسب‌سازی و همسان‌سازی انجام شود و برای بازنشستگانی که خارج صندوق‌های دولت هستند، انجام نشود، (آن هم از طریق افزایش میزان ارزش افزوده که به همه مردم کشور برخورد می‌کند) حاکی از یک تبعیض آشکار اجتماعی است! 

حبیبی تصریح کرد: این باید بیشتر از همیشه موجب نگرانی ما بازنشستگان تامین اجتماعی شود. زیرا در بخش هزینه‌ها، پای صندوق تامین اجتماعی زودتر از صندوق‌های دولتی باز می‌شود، اما در بحث ورودی‌ها و دریافتی‌های صندوق و بازنشستگان، هیچ چیزی از جمله منابع متناسب‌سازی، به صندوق تامین اجتماعی واگذار نمی‌شود. 

این فعال کارگری ادامه داد: در زمان رفع ناترازی آنطور که ادعا می‌شود نیز تبعیض وجود دارد. یعنی برای رفع کسری سایر صندوق‌ها مستقیم مبالغ پول از منابع عمومی واریز می‌شود اما به صندوق تامین اجتماعی بابت بدهی دولت، شرکت‌های زیان‌ده داده شده و وقتی با منابع تامین اجتماعی و با کمک نیروهای منتسب سازمان به سوددهی می‌رسند، دستور فروش همان اموال که حالا ارزشمندتر هستند، صادر می‌شود! 

وی تاکید کرد: اگر صندوق تامین اجتماعی ربطی به دولت ندارد و به همین خاطر که منابع خود را مستقل از دولت دارد، مشمول متناسب‌سازی از محل افزایش ارزش افزوده نیست، پس چرا نام این صندوق بارها در برنامه هفتم توسعه و برنامه بودجه آمده است؟ چرا در همان اسناد از ضرورت افزایش سن بازنشستگی مشمولین صندوق تامین اجتماعی مانند دیگر صندوق‌های بازنشستگی و به همان میزان سن و سابقه سخن گفته شده است؟ این درحالی است که امید به‌ زندگی در بازنشستگان کارگری بسیار کمتر از بازنشستگان کارمندی دولت در صندوق کشوری است! به همین دلیل ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که سن بازنشستگی و افزایش سابقه به‌عنوان قانون اجرا نشود. 

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار درباره شایعه واگذاری برخی مجموعه‌های شستا برای جبران کسری تامین اجتماعی گفت: شرکت‌های شستا حاصل انباشت و سرمایه‌گذاری اموال و حق بیمه‌های کارگرانی است که نیم قرن با زحمت به این سازمان پول واریز کردند. همه آن شرکت‌ها مانند خود سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران و بازنشستگان ماست و این تعلق ذاتی است! ما می‌گوییم چون این مجموعه متعلق به کارگران است، هیچ دولتی برای جبران کسری حق تبدیل و تحول و واگذاری در شرکت‌ها را ندارد. 

نظر شما