خبر فوری شبانه برای کارمندان | ساعت کاری شنبه تغییر کرد

خبر فوری شبانه برای کارمندان  | ساعت کاری شنبه تغییر کرد

پایان فعالیت ادارات در روز شنبه (۲۷ مرداد ماه) ساعت ۱۱ صبح خواهد بود.

پایان فعالیت اداره‌های خوزستان در روز شنبه (۲۷ مرداد ماه) ساعت ۱۱ صبح خواهد بود.

 با اعلام استانداری خوزستان، با توجه به شدت گرما و لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق این تصمیم گرفته شده است. 

امروز نیز در هشدار سطح قرمز اداره کل هواشناسی خوزستان در توصیف شرایط جوی، تداوم استقرار توده هوای گرم و افزایش دما مطرح شده بود که این پدیده تا روز یکشنبه، ۲۸ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

پیش‌بینی افزایش دما و شرجی برای خوزستان

 مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی تداوم وقوع دماهای ۴۸ درجه و بالاتر در بیشتر مناطق استان خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز تا دوشنبه به ویژه در روزهای شنبه و یکشنبه، وقوع دماهای ۴۸ درجه و بالاتر در بیشتر مناطق استان خوزستان به جز مناطق شرقی و شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین امروز و فردا سرعت وزش بادها در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی در حد متوسط تا نسبتاً شدید خواهد بود بنابراین احتمال خیزش گرد و خاک‌های محلی و موقتی نیز در این مناطق وجود دارد.

سبزه‌زاری ادامه داد: همین طور افزایش رطوبت و شرجی در سواحل و مناطق شرقی و جنوب شرقی، در روزهای شنبه تا دوشنبه مورد انتظار است. شمال خلیج فارس نیز امروز و فردا مواج است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته امیدیه با دمای ۴۹.۲ و ایذه با ۲۱.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۴۷.۷ و ۲۸.۴ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

در هشدار سطح قرمز شماره ۵ امروز (۲۵ مردادماه) اداره کل هواشناسی خوزستان در توصیف شرایط جوی تداوم استقرار توده هوای گرم و افزایش دما عنوان شده است.

زمان شروع پدیده شنبه ۲۷ مردادماه و زمان پایان آن یکشنبه ۲۸ مردادماه پیش‌بینی شده است.  

نوع مخاطره وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر و منطقه اثر آن بیشتر مناطق استان خوزستان به جز مناطق مرتفع شرقی و شمالی خواهد بود.

اثر مخاطره، گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال آتش‌سوزی در مراتع و مزارع و احتمال خسارت ناشی از تنش دمایی در کشاورزی و دامداری عنوان شده است.

در این خصوص صرفه جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضروری

در حوالی ظهر تا اوایل غروب برای جلوگیری از گرمازدگی، آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب توصیه شده است.

همچنین توصیه شده است در ساعات گرم روز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب شود و در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید از وسایلی مانند عینک آفتابی، کلاه و ... استفاده شود.

نظر شما