قیمت نهایی شاسی بلند جدید ایران خودرو اعلام شد | مشخصات فنی

قیمت نهایی شاسی بلند جدید ایران خودرو اعلام شد | مشخصات فنی

شرکت ایران خودرو قیمت پایه (درب کارخانه) خودرو جدید ری را ویژه مردادماه ۱۴۰۳ اعلام کرد.

شرکت ایران خودرو قیمت پایه (درب کارخانه) خودرو جدید ری را ۹.۷۵۸.۰۳۷.۶۲۱ ریال اعلام کرد.  البته هزینه‌های جانبی شامل بیمه، مالیات شماره گذاری و ... به قیمت فوق افزوده می‌شود.

مشخصات فنی ری را

ری را از یک موتور ۱.۷ لیتری چهار سیلندر خطی توربوشارژ بهره می‌برد که نسل جدید موتور ملی محسوب می‌شود. این موتور از زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها در هر دو میل سوپاپ و محرک الکتریکی توربوشارژ استفاده می‌کند. طراحی عمده قطعات داخلی نسبت به نسل پیش بهبود پیدا کرده، و موتور در کل کاهش وزن داشته‌است. این به‌روزرسانی‌ها باعث ایجاد ۱۶۰ اسب بخار قدرت در پنج هزار دور در دقیقه و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور در هزار و ۶۰۰ تا چهار هزار و ۵۰۰ دور در دقیقه شده‌اند.

تغییر مهم دیگر در موتور EF۷P TC، افزایش حد دور موتور به ۶ هزار و ۴۰۰ در نمونه آزمایشی و ۶ هزار دور در دقیقه در نمونه نهایی است. این عدد در موتور EF۷ توربو پنج هزار و ۵۰۰ دور در دقیقه بود. بوست توربو هم از هزار و ۷۰۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌گیرد. این در حالی است که، در نسخه پیشین همین موتور، این عدد روی دو هزار و ۲۰۰ دور در دقیقه بود.

گیربکس ریرا یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته نسل هفتم و ساخت شرکت DAE چین است. این گیربکس توانایی خلاص شدن خودکار در ترافیک‌ها را دارد. یکی از ایرادات گیربکس DAE که مدل‌ پیشین آن در تارا، دنا و ۲۰۷ استفاده می‌شود، ضعف شیرهای برقی آن است که به‌مرور مشکل ایجاد می‌کند.

ری را از پلت فرم جدید برق و الکترونیک ایران خودرو یعنی IKBCM استفاده می‌کند که ایران خودرو مدعی است تمام مشکلات برقی سایر محصولات این شرکت در آن حل شده‌است.

این خودرو یکی از پرفروش‌ترین محصولات تویوتا در سال‌های اخیر است. نسخه L این خودرو در بازار آمریکا ۲۳ هزار و ۸۶۰ دلار و نسخه LE برچسب قیمت ۲۶ هزار و ۱۹۰ دلاری دارد. هر دو نسخه از یک موتور دو لیتری ۴ سیلندر تفس طبیعی ۱۶۹ اسبی و گشتاور ۲۰۴ نیوتون‌متری بهره می‌برند. مصرف ترکیبی این خودرو ۷.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

نظر شما