فوری / جزئیات اصلاح آیین نامه رتبه بندی معلمان اعلام شد / اجرا از شنبه

🟢👈معلمان در بدو ورود از مزایای رتبه بندی برخوردار خواهند شد شبیه استادان دانشگاه

فوری / جزئیات  اصلاح آیین نامه رتبه بندی معلمان اعلام شد / اجرا از شنبه
پایگاه خبری تحلیلی عصر همگرایی:

 فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش:

با توجه به تدوین آیین‌نامه جدید ارتقای رتبه‌بندی معلمان تا اول مهرماه ، آیین‌نامه جدید مبتنی بر ارتقاء و اصلاح آیین‌نامه قبلی تدوین شده است که به محض اعلام دولت و تصویب آن در هیات وزیران، مبنای عمل است. 

 معلمانی که تازه وارد آموزش و پرورش می‌شوند براساس این آیین‌نامه حائز رتبه‌ می‌شوند؛ همچنین رتبه‌بندی فرهنگیانی که در مرحله ارتقاء هستند نیز، بر این اساس خواهد بود

در خصوص صحبت وزیر آموزش و پرورش مبنی بر تدوین آیین‌نامه ارتقای رتبه‌بندی معلمان تا اول مهرماه رتبه بندی معلمان به مرحله ارتقاء رسیده؛ لذا بحث تثبیت و زمان فعالیت چهار سال در مناطق روستایی و پنج سال در مناطق دیگر برای اینکه معلم بتواند تقاضای ارتقای رتبه داشته باشد، سپری شده است؛ اکنون آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی مبتنی بر ارتقاء و اصلاح آیین‌نامه قبلی را تدوین کرده‌ایم.

 این امر در اختیار دولت قرار داده شده و در کمیسیون مدیریت و سرمایه انسانی دولت نیز مطرح شده است  جلسات زیادی صرف و ایراداتی بر آن وارد شده است. 

کارگروهی متشکل از آموزش و پرورش، سازمان اداری استخدامی و سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده تا ابهامات و ایرادات را رفع و سپس مجددا در اختیار دولت قرار می‌دهیم تا قبل از مهرماه نهایی شود و مبنای عمل رتبه‌بندی قرار گیرد.

 آیین‌نامه جدید به محض اعلام دولت و تصویب آن در هیات وزیران، مبنای عمل است  معلمانی که تازه به آموزش و پرورش وارد می‌شوند براساس این آیین‌نامه حائز رتبه‌ می‌شوند؛ همچنین رتبه‌بندی فرهنگیان دیگر که در مرحله ارتقاء هستند نیز، بر این اساس خواهد بود.

در آیین‌نامه قبلی معلم برای بدو ورود باید مدارک ارائه می‌داد و رتبه می‌گرفت اما اکنون به محض این‌که معلم وارد و مدرک کارشناسی داشته باشد، بر اساس و طبق گفته‌های فرهنگیان صد و بیست به وی رتبه مربی آموزشیار تعلق می‌گیرد که برای رتبه‌های بالاتر در وزارت علوم هم همین طور است. 

کسی که مدرک دکتری دارد و به عنوان عضو هیات علمی استخدام می‌شود، مراحل استخدامی را طی و استادیار می‌شود، در مراحل بعدی به ارتقاء دست می‌یابد.

در هیات ممیزه رتبه‌بندی، تمام معاونین آموزشی و پژوهشی چه در ستاد و چه در استان‌ها، عضو هستند کارکرد و پیگیری و مسائل اجرایی آنان در مرکز نیروی انسانی انجام می‌شود اما هیات ممیزه رتبه‌بندی یک هیات ممیزه کاملا با رویکرد آموزش و پرورشی است که معاونین آموزشی و پرورشی در آن حضور دارند.

 در رتبه‌بندی دو مبحث مورد تاکید است یک بحث باب مدارک و دیگری بحث کیفیت است. در آیین‌نامه جدید که تدوین شده، کیفیت مدنظر بوده و خوب دیده شده است.

نظر شما