طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی خوشمزه + آموزش مرحله‌به‌مرحله

طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی خوشمزه + آموزش مرحله‌به‌مرحله

از جمله فواید کره بادام زمینی این است که برای درمان چاقی و پیش بردن پروسه لاغری و کاهش وزن این کره خوشمزه و مفید برای زنان باردار و کودکان در سنین رشد هم بسیار مفید است.

کره بادام زمینی تا پیش از این بیشتر مورد توجه بدنسازها و ورزشکاران بود اما به خاطر چربی‌های مفید و کالری بالایی که دارد و بدن را حسابی قوی و سر فرم نگه می‌دارد یک صبحانه مقوی و کامل است. در سال‌های اخیر کره بادام زمینی در کنار کره پسته و فندق و … جای خودش را در میان وعده‌های مردم عادی برای منوی صبحانه هم حسابی باز کرده است.

کره بادوم زمینی را به راحتی در منزل با کنجد یا روغن کنجد می‌توانید درست کنید. طرز ساخت کره بادام زمینی را در این مقاله خواهید خواند.

مواد لازم کره بادام زمینی

بادام زمینی: ۵۰۰ گرم

پودر قند: ۲ و نیم قاشق قاشق چایخوری

نمک:نوک قاشق چایخوری (اگر بادام زمینی شما بدون نمک است)

روغن کنجد: ۱ قاشق چایخوری

مراحل  ساخت کره بادام زمینی

مرحله اول؛ گرفتن پوست بادام زمینی

برای درست کردن کره بادام زمینی مثل طرز تهیه شکلات نوتلا خانگی با فندق باید ابتدا پوست بادام زمینی‌ها را جدا کنید. پوسته قهوه‌ای و نازکی که روی بادام زمینی کشیده شده باید کاملا گرفته شود.

مرحله دوم؛ تفت دادن بادام زمینی‌ها

سپس برای کرم بادام زمینی، بادام زمینی‌ها را روی شعله ملایم گاز و در یک ماهیتابه حرارت دهید تا به اصطلاح بو داده شوند و طعم و بوی خامی آن‌ها گرفته شود. اگر بادام زمینی شما بو داده شده است این مرحله نیاز نیست.

مرحله سوم؛ طرز گرفتن کره بادام زمینی

در روش ساخت کره بادام زمینی، بادام زمینی‌ها را در غذاساز یا میکسر بریزید و چند بار پالس کنید. چون بادام زمینی در غذاساز یا میکسر خیلی زود داغ می‌شود بین هر بار پالس کردن کمی به آن استراحت دهید. آنقدر باید بادام زمینی را میکس کنید تا کاملا حالت خمیری و کره‌ای پیدا کند و روان شود.

مرحله چهارم؛ اضافه کردن پودر قند نمک به همراه روغن کنجد به کره بادام زمینی

در اواسط میکس کردن پودر قند و نمک را هم اضافه کنید. برای درست کردن کره بادام زمینی به روغن نیازی ندارید چون خودش روغن می‌اندازد اما می‌توانید برای روان‌تر شدن آن ۱ قاشق غذاخوری روغن کنجد حین پالس کردن به آن اضافه کنید. بعد از چند بار پالس کردن کره بادام زمینی شما آماده است.

کره بادام زمینی را در ظرف درب‌دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

نظر شما