فوری/ اصلاح پرونده های رتبه بندی معلمان/ بروزرسانی مطالبات حقالتدریسان و فرهنگیان
وزیر آموزش و پرورش از اصلاح رتبهبندی 230 هزار معلم خبر داد.
علیرضا کاظمی در دیدار چهرهبهچهره با مدیران مدارس مشهد در تالار ابنهیثم، بر ضرورت انتخاب مدیران شایسته، برخوردار از ثبات مدیریتی و دور از سلایق فردی، سیاسی و جناحی تأکید و اظهارکرد: انتخاب مدیران مدارس باید بر اساس ضوابط روشن، قانونی و شایستهسالاری انجام شود.
وی با قدردانی از تلاش معلمان و مدیران در شرایط دشوار کشور، افزود: جامعه تعلیم و تربیت با وجود چالشها، اجازه ایجاد وقفه در روند آموزش را نداد و نقش مهمی در استمرار فعالیت مدارس ایفا کرد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامههای پساجنگ این وزارتخانه، تاکیدکرد: آغاز سال تحصیلی آرام و بدون دغدغه، رفع کمبود نیروی انسانی و اجرای عدالت آموزشی از مهمترین معیارهای ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش خواهد بود.
کاظمی با بیان اینکه سال گذشته آموزش و پرورش با کمبود بیش از 176 هزار نیروی انسانی مواجه بود، اضافه کرد: ساماندهی نیروهای انسانی و اصلاح نظام اداری در دستور کار قرار گرفت تا معلمان و مدیران با آرامش بیشتری وارد کلاسهای درس شوند.
وی همچنین از اصلاح پروندههای رتبهبندی حدود 230 هزار معلم خبر داد و افزود: در مجموع 60 همت پاداش به فرهنگیان پرداخت شده و مطالبات حقالتدریس نیز بهروز شده است.
وزیر آموزش پرورش با تأکید بر ضرورت ارتقای جایگاه مدیران مدارس، تصریح کرد: بالاترین حق مدیریت باید به مدیر مدرسه اختصاص یابد، چراکه نقش او در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت تعیینکننده است.
کاظمی تقویت دانشگاه فرهنگیان را از اولویتهای دولت عنوان کرد و گفت: هماکنون 32 دانشگاه فرهنگیان در کشور فعال هستند و سالانه حدود 30 هزار دانشجومعلم جذب میشوند.
نظر شما