حساب بازنشستگان پر پول شد | همسان سازی حقوق بازنشستگان در این تاریخ واریز می‌شود

حساب بازنشستگان پر پول شد | همسان سازی حقوق بازنشستگان در این تاریخ واریز می‌شود

منابع مالی موردنیاز برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در صندوق‌های دولتی از محل افزایش یک درصد مالیات ارزش‌افزوده به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی روی روال افتاده است.بازنشستگان تامین اجتماعی در تماس با خبرنگار ایلنا از پرداخت حقوق مهر خود خبر دادند؛ از قرار تا پایان عصر روز گذشته، حقوق تمام بازنشستگانی که نام خانوادگی‌شان با «الف» آغاز می‌شود پرداخت شده و امروز صبح هم مستمری «ب» در حال واریز شدن است.

مراسم معارفه مصطفی سالاری به‌عنوان سرپرست جدید سازمان تأمین اجتماعی با حضور احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برگزار شد. مصطفی سالاری، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی، گفت: بسیاری از بازنشستگان و اعضای جامعه کارگری و کارفرمایان به…مراسم معارفه مصطفی سالاری به‌عنوان سرپرست جدید  سازمان تأمین اجتماعی  با حضور احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برگزار شد.

مصطفی سالاری، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی، گفت: بسیاری از بازنشستگان و اعضای جامعه کارگری و کارفرمایان به من توصیه کردند که حتماً مسئولیت را قبول کنم. برخی از کارها نیز از گذشته باقی مانده بود که باید به اتمام می‌رسید. اما دلیل اصلی این بود که معتقدم وزیر تعاون حمایت و پشتیبانی مناسبی برای حل مشکلات در بلندمدت ارائه خواهد داد.

وی افزود: رفع ناترازی قابل حل است که اگر مجلس و دولت با محوریت وزیر کمک کنند و کار کارشناسی صورت گیرد انجام خواهد شد.

سالاری همچنین اظهار کرد: موضوع بعدی متناسب سازی است. که ان‌شاالله بتوانیم منابع بگیریم و مسئله را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید به سمت درمان رایگان برویم گفت: نمی‌شود این را قول داد اما با یک عزم ملی و فرابخشی قابل حل است و می‌شود به سمت این رفت که درمان رایگان شود با این اوصاف کارهای سختی در پیش داریم. وزارت بهداشت هم در این امر می‌تواند کمک کند.

سالاری در ادامه گفت: در این دوره حتماً کارکنان سازمان در استفاده از ظرفیت مدیریتی کمک خواهند کرد. برخی از امور اصلاحات نیاز دارد مثلاً نسخه الکترونیک باید تکمیل شود. طرح مدیریت تعارض منافع اصلاحات می‌خواهد که با کمک دست اندر کاران به خصوص شخص وزیر تعاون پیش خواهیم برد.

وی در پایان تاکید کرد: ما دست یاری به سمت همه کسانی که می‌توانند کمک کنند دراز می‌کنیم. مطالبات جامعه کارگری و بازنشستگان باید در نظر گرفته شود و وزیر محترم در دولت نقش کلیدی برای کمک به سازمان دارد کمیسیون اجتماعی مجلس و رئیس مجلس کمیسیون برنامه و بودجه و دیگر دستگاه‌های مسئول باید کمک کنند

بر اساس اعلام منابع رسمی، میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ به ۴۰ درصد خواهد رسید.

میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ را در اندیشه معاصر بخوانید و جدول اولیه همسان سازی حقوق بازنشستگان را در ادامه مشاهده کرده؛ ضمن اینکه یادآور می شویم بر اساس اعلام منابع رسمی، میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ به ۴۰ درصد خواهد رسید. این تغییر در راستای عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و همچنین متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر شاغلان هم‌تراز صورت می‌گیرد.

در بند الحاقی یک ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه، دولت موظف شده است تا پایان سال سوم برنامه، اقداماتی را به منظور افزایش حقوق بازنشستگان انجام دهد. طبق این بند، در سال اول (۱۴۰۳)، حقوق بازنشستگان به میزان ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت و در سال‌های دوم و سوم (۱۴۰۴ و ۱۴۰۵) نیز هر کدام ۳۰ درصد از مابه‌التفاوت حقوق تا ۹۰ درصد مورد نظر در حقوق بازنشستگان لحاظ خواهد شد.

پیشتر داود منظور، رئیس سابق سازمان برنامه‌ و بودجه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «بازنشستگان عزیز! الوعده وفا؛ خبرهای خوشی در راه است. با عنایت به تصویب آئین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در جلسه روز یکشنبه (۳ تیرماه) هیات دولت، در روزهای آینده مبلغی به‌صورت علی‌الحساب در وجه بازنشستگان گرامی پرداخت خواهد شد تا پس از صدور احکام متناسب‌سازی، تسویه قطعی به عمل آید.

منابع مالی موردنیاز برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در صندوق‌های دولتی از محل افزایش یک درصد مالیات ارزش‌افزوده به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

همچنین برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، در قانون بودجه امسال پیش‌بینی شده است که دولت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خو را به تأمین اجتماعی پرداخت کند تا همسان‌سازی اجرایی شود.

تازمانی که آیین نامه تنظیم وابلاغ نشود، تمامی محاسبات افراد حدس وگمان است وبه احتمال زیاد ملاک محاسبه میانگین حقوق مشمول کسور شاغل مشابه در هر طبقه / گروه در هر دستگاه ملاک عمل قرارخواهد گرفت.

 

نظر شما