خنکی کولر | افزایش خنکی کولر

راهکارهایی برای افزایش خنکی کولر

راهکارهایی برای افزایش خنکی کولر

افزایش خنکی کولر آبی و بالا رفتن بازدهی آن در روزهای گرم سال، اقدامی ضروری است که با چند راهکار و ترفند می‌توان شاهد بیشتر شدن سرمای کولرها بود.

در حالی که فصل تابستان آغاز می‌شود، گرمای آفتاب شهرها و مناطق مختلف را فرا می‌گیرد و مثل همیشه نیاز به سیستمی کارآمد برای خنک کردن محیط بیش از قبل حس می‌شود. در این روزهای داغ داشتن یک کولر آبی به یک نیاز حیاتی می‌شود.

بنا بر هر محیط می‌توان از کولرهای آبی بهره برد، کولر صنعتی برای استفاده در سوله، کارگاه، صنایع و کارخانه‌ها بکار رفته؛ پد کولر برای تأمین خنکی سالن‌های گلخانه‌ای و کولرهای آبی معمولی به جهت خنک کردن ادارات و خانه‌ها استفاده می‌شوند. همچون هر دستگاه دیگری راهکارهایی برای افزایش بازدهی آن وجود دارد که در نتیجه، خنکی بیشتر و بهتر را شاهد خواهید بود. در ادامه با گرما سرما سازه همراه باشید تا راهکارهای افزایش خنکی کولر آبی را نام می‌بریم.

چرا باید از کولر آبی استفاده کنیم؟

کولر آبی یک دستگاه خنک کننده است که از طریق تبخیر آب، هوا را خنک می‌کند. این دستگاه انواع مختلفی دارد که شامل کولرهای پرتابل، کولرهای بخاری، کولرهای هوایی، کولرهای گازی و کولرهای صنعتی می‌شوند. هر یک از این انواع کولرها با ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود، به تهویه مناسب فضاهای مختلف کمک می‌کنند.

در تابستان، با افزایش دما و گرمای هوا، استفاده از کولر آبی برای خنک کردن محیط‌های داخلی بسیار حیاتی است. کولرهای آبی، به عنوان یک راهکار کارآمد و اقتصادی، می‌توانند به صورت مؤثری هوای داغ را خنک و تازه کنند. استفاده از کولرهای آبی در تابستان، علاوه بر ایجاد راحتی و آسایش برای افراد، می‌تواند به جلوگیری از ابتلاء به بیماری‌های مربوط به گرما یا همان گرمازدکی کمک کند. همچنین استفاده از کولر آبی نه تنها به صرفه اقتصادی است، بلکه از نظر محیط زیست نیز مفید بوده زیرا از انرژی کمتری نسبت به سیستم‌های تهویه مصرف می‌کنند.

افزایش خنکی کولر آبی چگونه ممکن است؟

در صورتی که کولر آبی شما به خوبی خنک کردن هوا را انجام نمی‌دهد و به دنبال راهکاری برای افزایش توان خنک‌کنندگی آن هستید، با ما همراه شوید. راهکارهایی برای افزایش خنکی کولر سلولزی آبی وجود داشته که این راهکارها برای افزایش جریان هوا و خنک کردن آن اقدامی مفید هستند. لازم است بدانید که مشکل عدم خنک کردن به خوبی توسط کولر آبی با در نظر گرفتن نکات زیر به راحتی قابل حل است.

راهکارهای کاربردی برای افزایش سرمای کولر آبی

افزایش جریان هوا و خنک کردن هوای خروجی انواع کولرها از جمله راهکارهای مهم برای بهبود عملکرد این دستگاه است. برای افزایش باد کولر آبی و خنک کردن آن، می‌توانید به روش‌های زیر روی آورد. با رعایت این نکات، می‌توانید عملکرد سیستم خود را بهبود داده و از یک هوای خنک و تازه در فصل تابستان لذت ببرید.

۱. افزایش خنکی کولر آبی با سرویس کردن

با اهمیت تمیزی و نگهداری صحیح کولر خود، می‌توانید از عملکرد بهتر و خنک کردن موثرتری برخوردار شوید و برای همین، قبل از راه‌اندازی کولر آبی، ضروری است از سالم بودن قطعات اصلی اطمینان حاصل کنید و کولر را چک و سرویس نمایید.

۲. شستن داخل کولر

شستشوی کولر آبی برای افزایش خنکی آن تأثیرگذار است. قبل از استفاده از کولر آبی، ابتدا پیچ‌ها و مهره‌هایی که قابل مشاهده هستند را بررسی کرده و در صورت لغزش آن‌ها را تنظیم نموده و سپس با استفاده از فرچه یا برس، کف کولر را تمیز کنید. توصیه می‌کنیم هیچگونه خاک یا غباری را در هیچ قسمتی از کولر نگه ندارید، زیرا این ذرات ممکن است با آب ترکیب و در کف کولر باقی بمانند یا با جریان هوای خنک کولر وارد فضای داخل محیط شده و منجر به مشکلات تنفسی گردد.

۳. اضافه کردن یخ به دستگاه

این مورد اقدامی آسان و در دسترس است. با افزودن یخ به مخزن آب کولر، می‌توانید به‌طور سریع و موقتی دمای آب را کاهش داده و باد خنک‌تری را تجربه کنید. این کار می‌تواند باعث خنک شدن سریع‌تر آب در داخل کولر شود و از این طریق هوا را خنک‌تر بیرون دهد. می‌توانید یخ را در ظرف‌های مناسبی قرار داده و سپس به مخزن آب کولر اضافه کنید. این روش می‌تواند بهبود چشمگیری در عملکرد خنک کنندگی کولر آبی داشته باشد.

۴. وجود سایه‌بان برای افزایش سرمای کولر

از سایبان نیز می‌توان برای افزایش سرمای کولر آبی بهره برد. مشخصاً کولرهای آبی از جنس فلز ساخته شده‌اند و در روزهای گرم تابستان که حرارت بیشتر هست، بدنه نیز به شدت داغ شده و باعث می‌شود تا گرمای داخل و خارج آن بالا برود پس انتظار نداشته باشید که کولر آبی با بدنه گرم، باد خنک تولید کند. برای حل این مشکل، باید سایه‌بانی برای کولر آبی فراهم کنید تا از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری شود و بدنه کولر گرم نشود. این کار همچنین به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک می‌کند.

۵. عایق‌بندی و بستن درزها

با عایق‌بندی سوراخ‌ها و درزهای محیط مخصوصاً در خانه و محیط کار، می‌توانید از ورود هوای گرم به داخل جلوگیری کرده و آنجا را بهتر نگه دارید. برای این منظور از درزگیر یا عایق مناسب برای بستن سوراخ‌ها و درزهای خانه استفاده نمائید و از این طریق انرژی خود را بهینه کنید.

۶. تأثیر روشن کردن پمپ آب قبل از استفاده از کولر

شاید برایتان کمی عجیب باشد اما روشن کردن پمپ آب کولر آبی قبل از استفاده و روشن نمودن موتور تأثیر بالایی در افزایش خنکی کولر آبی خواهد داشت. پس برای بهبود عملکرد کولر آبی، قبل از روشن کردن موتور آن، پمپ آب را فعال کنید تا پوشال‌ها به‌طور کامل مرطوب شوند. این اقدام باعث می‌شود که باد تولید شده توسط کولر از ابتدا خنک باشد و نیازی به انتظار برای خنک شدن باد نداشته باشید.

۷. تأثیر آب درون تشتک کولر آبی

اگر کولر آبی بدون آب بوده و تشتک آن خالی باشد، موتور به خطر نیست ولی به جای تولید باد خنک، باد گرم ایجاد می‌شود. عدم وجود آب در تشتک می‌تواند به موتور آسیب‌های جدی وارد کند. در روزهای گرم تابستان باید اطمینان حاصل کنید که کولر آبی با آب کار می‌کند. در شب‌های تابستان که هوا خنک‌تر است، اگر کولر بدون آب کار کند، مشکلی ایجاد نمی‌شود. اما به طور کلی، بهتر است به سیستم کولر آبی اجازه ندهید هیچ وقت بدون آب فعالیت کند.

۸. جلوگیری از هدر رفتن باد خنک

پس از یک بازه زمانی از عملکرد کولر آبی، ممکن است بدنه آن به دلیل ارتعاشات موتور جابجا شود. ارتباط بین خروجی کولر و دهانه کانال بسیار حائز اهمیت است و باید در یک خط باشند. عدم هم‌خطی ممکن است باعث از بین رفتن خنکای تولیدی توسط کولر شود و باعث شود که باد به طور کامل وارد کانال نشود. بنابراین، در هنگام سرویس دهی کولر، باید به این جزئیات توجه ویژه‌ای داشت.

۹. استفاده از رسوب گیر در داخل آب کولر

رسوب گرفتن می‌تواند از افزایش خنکی کولر آبی بکاهد. پس برای اینکه از تشکیل رسوب در بدنه دستگاه جلوگیری گردد، پیشنهاد می‌شود از رسوب‌گیرهای آب داخل کولر استفاده کنید. همچنین، می‌توانید با افزودن چند قطره عطر یا محلول خوشبو کننده به آب کولر، باد خنک وارد شده به داخل منزل دارای حس و رایحه‌ای خوب بشود.

۱۰. استفاده از پارچه مرطوب جلوی دریچه

یکی از ترفندهایی که برای خنک‌تر کردن باد کولر آبی می‌توان بکار برد، گذاشتن پارچه مرطوب و خیس، در جلوی کدریچه ورودی محیط است. این اقدام خصوصاً برای اتاق‌ها حس خوبی را ایجاد کرده و می‌تواند اثر خنک کننده بیشتری در سیستم داشته باشد.

نظر شما