یارانه

زمان واریز یارانه ۳۰۰ هزارتومانی برای یارانه بگیران | حساب یارانه بگیران امشب پر پول می شود

زمان واریز یارانه 300 هزارتومانی برای یارانه بگیران | حساب یارانه بگیران امشب پر پول می شود

یارانه ۳۰۰هزارتومانی دهک‌های چهارم تا نهم ساعت ۲۴ امشب ۳۰ اردیبهشت ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

زمان واریز یارانه 300 هزارتومانی به حساب سرپرستان خانوار اعلام شد.

زمان واریز یارانه 300 هزارتومانی برای یارانه بگیران

یارانه ۳۰۰هزارتومانی دهک‌های چهارم تا نهم ساعت ۲۴ امشب ۳۰ اردیبهشت ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

بر اساس تغییراتی که در بهمن ماه سال گذشته در زمان واریز یارانه‌های خانوارهای مشمول حمایت دولت، اعمال شد، یارانه نقدی و معیشتی از بیستم هر ماه به آخر ماه موکول شده است.

طبق جدول زمان‌بندی پرداخت یارانه‌ها، یارانه دهک‌های اول تا سوم 25 هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول، 30 هر ماه واریز می‌شود.

بر همین اساس و طبق جدول زمان‌بندی پرداخت یارانه‌ها، یارانه کمک‌معیشتی خانوارهای دهک‌های اول تا سوم با مبلغ 400 هزار تومان روز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 پرداخت شد.

ضمن اینکه، یارانه دهک‌های چهارم تا نهم کل کشور که مبلغ 300 هزار تومان به‌ازای هر نفر است؛ امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

 معیار پرداخت یارانه‌ها تغییر کرد 

چند سال است که دهک بندی جامعه برای پرداخت یارانه، در دستور کار دولت قرار گرفته است. تمامی خانوار‌ها مطابق این دستور کار، دهک‌بندی شدند و ۳ دهک پردرآمد جامعه، ازدریافت یارانه دولت، کنار گذاشته شدند و یارانه برای ۷ دهک دیگر واریز شد. این هفت دهک به عنوانی دیگر، اقشار کم درآمد جامعه هستند که مشمول دریافت یارانه هستند.

در پی این تصمیمات، سوال مهمی که برای اغلب خانواده‌ها به وجود آمد این بود که چطور بفهمیم دهک چندم هستیم؟ چندین روش برای اطلاع از دهک خانوار وجود دارد.

در روش اول، می‌توانید با استفاده از کد ملی، استعلام بگیرید که جز دهک چندم هستید. برای استعلام گیری از این روش، به سایت “سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به نشانی hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنید و در بالای صفحه بر روی دکمه ورود/ثبت نام کلیک کنید.

روش دوم برای استعلام گیری، استفاده از شماره گویا است. برای استفاده از این روش باید ابتدا با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرید. سپس کد ملی سرپرست خانوار و شماره تلفن او را وارد کنید. به این ترتیب میتوانید از دهک خود مطلع شوید.

در روش سوم نیز، می‌توانید با شماره گیری یک کد دستوری با تلفن همراه خود، از وضعیت دهک‌بندی خود مطلع شوید. با شماره‌ای که به نام خودتان است، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* را شماره گیری کنید و از دهک خانوار خود، مطلع شوید.

یارانه نقدی

 شما عضو کدام دهک درآمدی هستید؟

نحوه جدید محاسبات وزارت کار برای دهک بندی یارانه بگیران مشخص شد.​دهک اول و دهک دوم از خانوار‌های زیر پوشش نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی تشکیل شده است.

درآمد متوسط ماهیانه ۳۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در سال گذشته می‌تواند به معنای قرار گرفتن شما و خانواده‌تان در دهک دهم درآمدی و حذف از فهرست یارانه‌بگیران باشد.درآمد خانوار حاضر در دهک اول سال گذشته، سه میلیون و ۵۳۷ هزار تومان برآورد شده است و هزینه ماهیانه‌شان هم چهار میلیون و ۱۱۶ هازر و ۵۰۰ تومان بوده.

اگر درآمد سالانه شما کمتر از ۳5 میلیون تومان باشد، شما در پایین ترین دهک درآمدی، یعنی دهک اول قرار دارید. دهک اول، همان دهکی است که در ۱۰درصد پایین جامعه از نظر درآمدی قرار دارد و نسبت به سایرین کمترین درآمد را کسب می‌کند. اگر درآمد سالانه شما بین ۳۰ میلیون تا ۶۴ میلیون تومان باشد، شما در دهک دوم درآمدی قرار دارید. افرادی که درآمد بین ۶۴ تا ۹۲میلیون تومان در سال داشته باشند نیز در دهک سوم درآمدی قرار می‌گیرند.  همچنین اگر درآمد سالانه بین شما بین ۹۲ تا ۱۱۶میلیون تومان باشد، شما در دهک چهارم درآمدی قرار می‌گیرید. افرادی که سالیانه بین ۱۱۶ تا ۱۴۱میلیون تومان درآمد داشته  باشید نیز، دهک پنجمی محسوب می‌شوید.

اگر درآمد سالانه شما بین ۱۴۱ تا ۱۶۵ میلیون تومان باشد، شما در دهک ششم درآمدی قرار دارید. افرادی که درآمد بین ۱۶۵ تا ۱۹۲میلیون تومان داشته باشند نیز در دهک هفتم و افرادی که بین ۱۹۲ تا ۲۲۵میلیون تومان درآمد سالانه داشته باشند، در دهک هشتم قرار می‌گیرند. اگر درآمد سالانه شما بین ۲۲۵ تا ۲۸۰ میلیون تومان باشد نیز، شما در دهک نهم درآمدی قرار دارید. دهک دهمی‌ها نیز افرادی هستند که سالانه بالاتر از ۲۸۰میلیون تومان درآمد داشته باشند. اما ثروتمندترین قشر کدام است؟ اگر گروه‌های درآمدی را به جای ۱۰ قسمت به ۱۰۰قسمت تقسیم کنیم، بالاترین قشر یعنی صدک بالا، گروهی خواهد شد که درآمدی بیش از ۴۲۹میلیون تومان در سال داشته باشد. یعنی اگر درآمد ماهانه شما بیش از ۳۵میلیون تومان باشد، شما جز صدک بالای جامعه محسوب می‌شوید و ۹۹درصد مردم درآمدی کمتر از شما دارند.

نظر شما