لیگ برترفوتبال ایران

تقابل‌های حیثیتی سرخابی ‌ها | نبرد قرمز و آبی با ۲ گربه‌ سیاه‌

تقابل‌های حیثیتی سرخابی ‌ها | نبرد قرمز و آبی با ۲ گربه‌ سیاه‌

استقلال و پرسپولیس امروز مقابل ۲ رقیب سرسخت خود طی سال‌های اخیر به میدان می‌روند.

هفته پنجم لیگ برتر ایران از امروز (جمعه) با ۴ مسابقه آغاز می‌شود و استقلال و پرسپولیس پس از انجام دیدارهای خود در لیگ نخبگان آسیا، باید در این هفته به میدان بروند.

استقلال و پرسپولیس پس از این هفته باید آماده دربی پایتخت شوند و به همین خاطر امیدوارند با کسب پیروزی در دیدارهای امروز، به استقبال تقابل هفته آینده بروند. با این حال سرخابی‌ها این هفته کار سختی برای کسب برد در دیدارهایشان دارند و باید به مصاف حریفانی بروند که در سال‌های اخیر در نقش گربه‌سیاه آن‌ها ظاهر شدند.

 استقلال در هفته پنجم به مصاف نساجی می‌رود که فصل گذشته جام قهرمانی را از آبی‌پوشان گرفت و پرسپولیس هم با آلومینیم اراک دیدار دارد که فصل قبل توانست سرخپوشان را از جام حذفی کنار بزند.

استقلال و سد محکمی به نام نساجی

نساجی قائمشهر، حریف این هفته استقلال، برای آبی‌ها یادآور خاطره تلخ فصل گذشته است. استقلال فصل قبل در شرایطی که تا ۳ هفته مانده به پایان لیگ صدرنشین بود، در قائمشهر مقابل نساجی متوقف شد و صدر جدول و در ادامه قهرمانی را از دست داد. دیداری که هنوز هم درباره آن صحبت می‌شود و هواداران استقلال با حسرت از آن یاد می‌کنند. نساجی البته در سال‌های اخیر معمولا عملکرد جالبی مقابل استقلال نداشته و هرگز این تیم را شکست نداده ولی در بزنگاه‌ها این تیم را متوقف کرده است. آبی‌پوشان در فصل ۰۱-۱۴۰۰ هم در جام حذفی مقابل نساجی حذف شدند و با توجه به قهرمانی در لیگ برتر، با ناکامی مقابل نساجی فرصت کسب سه‌گانه را از دست دادند.

ساکت الهامی، سرمربی نساجی که خودش سابقه مربیگری در استقلال را دارد، در زمان هدایت تراکتور تبریز توانست در فینال جام حذفی استقلال را با هدایت مجیدی شکست دهد تا در مجموع ۳ قهرمانی را از آبی‌ها گرفته باشد. نساجی فصل جدید را هم اصلا خوب شروع نکرده و برای پایان ناکامی‌ها، انگیزه زیادی دارد.

نبرد حیثیتی نکونام و خطیر در ورزشگاه شهید وطنی

یکی از اتفاقاتی که دیدار استقلال و نساجی را از حساس‌تر از گذشته می‌کند، حضور علی خطیر به عنوان مدیرعامل نماینده مازندران است. خطیر که پس از برکناری از مدیریت استقلال فعالیت خاصی نداشت، این هفته به عنوان مدیرعامل نساجی انتخاب شد و این تیم در نخستین بازی پس از انتصاب مدیرعامل جدید، باید مقابل استقلال قرار بگیرد. نکونام و خطیر فصل گذشته همکاری پرحاشیه و عجیبی داشتند و اختلافات آن‌ها از همان ابتدای همکاری آغاز شد و حتی پس از برکناری خطیر هم داده داشت. سرمربی استقلال به‌قدری با خطیر دچار اختلاف شده بود که پس از برکناری او از خوشحالی بازیکنان و اعضای تیم صحبت کرد.

اتفاقات بین نکونام و خطیر، دیدار امروز را به یک تقابل حیثیتی تبدیل کرده و برتری هر یک از ۲ تیم استقلال و نساجی می‌تواند یک ضربه سنگین برای طرف مقابل باشد. نساجی البته منتظر محمد و کوین یامگا را هم در فهرست خود دارد که اولی فصل گذشته چندان مورد توجه نکونام قرار نداشت و امسال هم با وجود تمایل او در نهایت استقلال را ترک کرد. یامگا هم پس از مصدومیت شدید دیگر برای استقلال به میدان نرفت و بابت جدایی‌اش از نکونام هم دلخور بود.

این تیم گربه‌ سیاه پرسپولیس است!

طی سال‌های اخیر هیچ تیمی به اندازه آلومینیوم اراک پرسپولیس را آزار نداده است. سرخپوشان در ۱۰ تقابل با آلومینیوم ۴ برد، ۴ شکست و ۲ تساوی داشته‌اند که یکی از این ۲ تساوی هم منجر به شکست سرخپوشان در ضربات پنالتی و حذف آن‌ها از جام حذفی شده است. فرقی نمی‌کند رسول خطیبی سرمربی آلومینیوم باشد یا مهدی رحمتی و مجتبی حسینی؛ این تیم تحت هر شرایطی یک حریف سرسخت برای پرسپولیس است و در بازی امروز هم با انگیزه‌های زیادی وارد زمین خواهد شد.

آلومینیوم اراک طی سال‌های اخیر ۲ بار پرسپولیس را از جام حذفی کنار زده که یکی از آن‌ها به فصل گذشته برمی‌گردد. جایی که شاگردان مجتبی حسینی ۲ بار به بازی برگشتند و اختلاف ۲ گل را جبران کردند تا کار به ضربات پنالتی و حذف پرسپولیس کشیده شود. اراکی‌ها فصل قبل در بازی برگشت لیگ برتر هم پرسپولیس را در اراک شکست دادند و امیدوارند امروز مقابل حریف محبوب‌شان، نخستین برد فصل جدید را کسب کنند.

ترکیب احتمالی استقلال و پرسپولیس در بازی‌های این هفته

ترکیب احتمالی استقلال: سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، رافائل سیلوا، سامان فلاح، رامین رضاییان، ابوالفضل جلالی، دیدیه اندونگ، آرش رضاوند، جلال‌الدین ماشاریپوف، محمدحسین اسلامی، گوستاوو بلانکو.

ترکیب احتمالی پرسپولیس: الکسیس گندوز، فرشاد فرجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، گیورگی گولسیانی، میلاد محمدی، مسعود ریگی، محمد خدابنده‌لو، اوستون اورونوف، وحید امیری، امید عالیشاه، علی علیپور.

نظر شما