خبر خوش برای دارندگان سهام عدالت | واریز سود سهام عدالت آغاز شد

خبر خوش برای دارندگان سهام عدالت | واریز سود سهام عدالت آغاز شد

ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی امروز ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ به ۷میلیون و ۳۸ هزار و ۱۰۵ تومان رسید. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از واریز سود حدود ۲ هزار میلیارد تومانی پالایشگاه بندرعباس برای سهام عدالت خبر داد.

 امروز چهارشنبه ( ۲۴ مرداد ۱۴۰۳)، ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به ۶ میلیون۴۸۴ هزار و ۲۷ تومان رسید.

شاخص کل بازار بورس نیز با ۶۸۳۵ واحد افزایش در ارتفاع ۱.۹۹۷.۹۱۹ و شاخص هم  وزن در ارتفاع ۶۳۳.۰۵۷ واحدی قرار گرفته است. 

ارزش معاملات امروز بازار بورس۲۹۴۹ میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم ۶۵۲۵ هزار میلیارد تومان قرار داد.  

آخرین جزئیات واریز سود سهام عدالت

باشگاه خبرنگاران جوان : چشم انتظاری سهامداران عدالت برای واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت که بدعهدی چند شرکت سبب شده همچنان سودی برای آنها واریز نشود.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از واریز سود حدود ۲ هزار میلیارد تومانی پالایشگاه بندرعباس برای سهام عدالت خبر داد.

پیش از این اعلام شده بود پالایشگاه بندرعباس ۲ هزار میلیارد تومان، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۳ هزار میلیارد تومان و مپنا هم حدود ۵۵۰ میلیارد تومان از سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند.

حالا باشگاه خبرنگاران جوان هم برای پیگیری از آخرین جزئیات واریز سود سهام عدالت به سراغ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی رفت و به ما اعلام شد: در حال حاضر پالایشگاه بندرعباس حدود ۲ هزار میلیارد تومان بدهی خود برای بخش سود سهام عدالت را به شکل کامل پرداخت کرد و اکنون ۳ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان از بدهی سود سهام عدالت باقی مانده است.

زمان وصول سود مشخص شد؟

 مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: سه شرکت همچنان سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ خود را پرداخت نکردند.

ولی الله جعفری گفت: به محض وصول باقی مانده سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها بر اساس مصوبه شورای عالی بورس این سود را برای مشمولان واریز خواهیم کرد، اما متاسفانه تاکنون زمان دقیق وصول این سود مشخص نیست.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه اظهار کرد: متاسفانه تاکنون ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از سود سهام عدالت عملکرد مالی مربوط به سال ۱۴۰۱ شرکت‌ها وصول نشده است و اگر بتوانیم این سود را وصول کنیم با مجوز شورای عالی بورس تسویه سود سهام عدالت را خواهیم داشت.

او همچنین اظهار کرد: سه شرکت سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ خود را پرداخت نکردند و سازمان بورس پیگیر دریافت این سود است.

نظر شما