سالاد خوشمزه

عکس | صد سالگی یک سالاد خوشمزه

عکس | صد سالگی یک سالاد خوشمزه

صد سالگی سالاد سزار؛ این سالاد محبوب اولین بار در کدام کشور تهیه شد؟

از کافه‌های تهران گرفته تا منوی رستوران‌های کوچک در پاریس و تراس‌های رو به سواحل میامی در آمریکا، سالاد سزار توسط آشپزها به عنوان غذایی باب طبع برای مشتریان تهیه می‌شود.

یورونیوز نوشت: این غذا برای اولین بار در رستورانی در کشور مکزیک ابداع شده است و ریشه آن به دهه ۱۹۲۰ و یک سرآشپز ایتالیایی به نام «سزار کاردینی» در تیخوانا مکزیک بازمی‌گردد.

مورخان محلی تاریخ تولد سالاد سزار را ۴ ژوئیه ۱۹۲۴ می‌دانند، زمانی که الکل در آمریکا ممنوع بود و بسیاری از شهروندان ایالات متحده برای جشن گرفتن روز استقلال و صرف مشروبات الکلی از مرز عبور کرده و به تیخوانا در مکزیک آمده بودند.

مطابق روایت‌ها سرآشپز ایتالیایی در مواجهه با هجوم مشتریان و کمبود مواد اولیه، با عجله هر آنچه را که در دست داشت در ظرف‌های چوبی ریخت و برای مشتریان برد.

برای تهیه سالاد سزار، ابتدا فیله‌های مرغ را به یکی از روش‌های گریل، آبپز، یا سوخاری آماده کرده و کنار می‌گذاریم. سپس سس سالاد را با مخلوط کردن سیر رنده شده، سس مایونز، سس خردل، پنیر پارمیزان، آب لیمو، نمک و فلفل تهیه و در یخچال قرار می‌دهیم. سیر را در روغن زیتون تفت داده، نان تست برش خورده را اضافه کرده و تفت می‌دهیم تا طعم‌دار و برشته شود. در نهایت، کاهو، نان تست برشته، و فیله‌های مرغ را در ظرف سالاد مخلوط کرده، سس را اضافه می‌کنیم و با گردو، پنیر پارمیزان، زیتون، ذرت و گوجه گیلاسی تزیین می‌کنیم.

سالاد سزار

نظر شما