دیگه نون خشک ها و باقی مونده هارو دور نریز | کاربردهای بیشمار نون خشک تو آشپزی که تا حالا نشنیدین

دیگه نون خشک ها و باقی مونده هارو دور نریز | کاربردهای بیشمار نون خشک تو آشپزی که تا حالا نشنیدین

به جای خریدن پودر سوخاری از فروشگاه، این ماده غذایی را با نان لواش و باگت در خانه تهیه کنید. ما در این مطلب به طرز تهیه پودر سوخاری با 3 روش مختلف پرداخته ایم تا همیشه آن را در دسترس داشته باشید و هر وقت نیاز دارید از آن استفاده کنید.

طرز تهیه پودر سوخاری به 3 روش متفاوت

مواد لازم:

نان لواش

نان باگت

طرز تهیه پودر سوخاری با نان لواش در تابه

برای تهیه پودر سوخاری با نان لواش، یک تابه روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا به خوبی گرم شود. سپس نان لواش را به تکه های کوچک قسمت کنید و درون تابه بریزید تا به راحتی خشک شوند. نان های خرد شده را حدود نیم ساعت حرارت دهید تا برشته و خشک شوند.

سپس نان را درون یک ظرف بریزید و صبر کنید تا کامل خنک شوند. بعد آن‌ها را درون یک پلاستیک بریزید و با وردنه یا گوشتکوب روی آن به آرامی ضربه بزنید تا پودر شوند.

سعی کنید به آرامی روی نان های برشته و خشک شده ضربه بزنید تا پلاستیک پاره نشود و پودر سوخاری آماده شود.

همچنین شما می‌توانید نان های لواش را درون فر برشته کرده و با گوشتکوب یا غذاساز آن را پودر کنید.

نحوه تهیه پودر سوخاری با نان باگت در فر

اگر فر دارید پس لزومی ندارد از تابه برای تهیه پودر سوخاری با نان باگت استفاده کنید و مدت زیادی پای گاز بایستید. برای این روش ابتدا فر را با دمای 150 درجه گرم کنید و بعد نان های باگت را به تکه های کوچک برش دهید و روی سینی فر بچینید. سپس سینی را درون فر قرار دهید و بعد از 5 دقیقه تکه های نان را از فر خارج کنید. در این مرحله صبر کنید تا نان‌ها خنک شوند. بعد نان‌های برشته شده را کمی با گوشتکوب یا وردنه خرد کنید و درون مخلوط کن برقی بریزید و پودر کنید. حالا پودر سوخاری آماده مصرف است.

طرز تهیه پودر سوخاری طعم‌دار

برای تهیه پودر سوخاری طعم دار نان‌های باگت برش شده را با مقداری روغن زیتون و کمی نمک مخلوط کنید و درون تابه تفت دهید یا داخل فر قرار دهید تا نان‌ها ترد و خشک شوند. وقتی همه نان‌ها طلایی شدند، زمان بدهید تا نان‌ها خنک شوند. بعد تکه های نان را درون مخلوط کن بریزید و خرد کنید.

برای طعم دادن به پودر سوخاری می‌توانید به آن جعفری خرد شده خشک، پودر سیر، آویشن و رزماری نیز اضافه کنید. همه مواد را با هم ترکیب کنید و هنگام سرخ کردن مرغ یا تهیه ناگت و هر غذای سوخاری دیگر از این آرد سوخاری طعم دار استفاده کنید.

نکته مهم: سعی کنید پودر سوخاری را درون یخچال نگهداری کنید تا از رطوبت دور بماند.

نظر شما