داوطلبان استخدام دولتی بخوانند / اعلام روش جدید استخدامهای دولتی
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ضمن تشریح برنامههای دولت چهاردهم برای اصلاح نظام اداری، از تغییر فرمول استخدام در دستگاههای اجرایی خبر داد و گفت: با تغییر سهم امتیاز آزمون کتبی از ۳۰ به ۷۰ درصد و کاهش نقش مصاحبه به ۳۰ درصد، زمینه برای افزایش شفافیت، عدالت و کاهش اعمال سلیقه در استخدامهای دولتی فراهم شده است.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره برنامههای استخدامی دولت نیز گفت: یکی از محورهای ششگانه این برنامه، اصلاح و بازنگری فرآیندهای استخدامی و حرکت به سمت عدالت در جذب نیرو بود. نخستین اقدام ما در دولت چهاردهم اصلاح آییننامه نحوه جذب نیروی انسانی بود.
رفیعزاده ادامه داد: در گذشته ۳۰ درصد امتیاز داوطلبان از آزمون کتبی و ۷۰ درصد از مصاحبه و آزمونهای تکمیلی تعیین میشد، اما این نسبت را معکوس کردیم؛ بهگونهای که اکنون ۷۰ درصد امتیاز بر پایه آزمون کتبی و ۳۰ درصد بر مبنای مصاحبه و سایر ارزیابیهای تکمیلی محاسبه میشود. برای این بخش نیز دستورالعمل مشخصی تدوین شده تا معیارها و سوالات مصاحبهها از چارچوب مشخصی تبعیت کنند.
معاون رئیسجمهوری با بیان اینکه این مصوبه در شورای توسعه مدیریت به تصویب رسیده و ابلاغ شده است، تاکید کرد: تمامی آزمونهای استخدامی دولت چهاردهم بر همین اساس برگزار شدهاند.
نظر شما