کالابرگ

کام یارانه بگیران با خبر جدید درباره طرح کالابرگ شیرین شد/ طرح فجرانه کالابرگ تمدید می شود؟

کام یارانه بگیران با خبر جدید درباره طرح کالابرگ شیرین شد/ طرح فجرانه کالابرگ تمدید می شود؟

مشاور طرح کالابرگ الکترونیکی در مورد تعیین‌تکلیف طرح فجرانه و ادامه اجرایی شدن این طرح توضیح می دهد.

مشاور طرح کالابرگ الکترونیکی در مورد تعیین‌تکلیف طرح فجرانه گفت: بر اساس اعلام سخنگوی دولت قرار است در مذاکره با مجلس برای منابع مورد نیاز طرح فحرانه تعیین تکلیف شود،‌ اما هنوز چیزی ابلاغ نشده است.

کام یارانه بگیران با خبر جدید درباره طرح کالابرگ شیرین شد

سید رضا یحیوی در پاسخ به این که با توجه به پایان زمان طرح فجرانه سوم کالابرگ ‌تکلیف این طرح به کجا خواهد انجامید؟ اظهار کرد:‌ همانگونه که سحنگوی دولت اعلام کرد،‌ دولت و مجلس در حال مذاکره برای تعیین تکلیف و منابع هستند و دولت مایل به ادامه طرح فجرانه است،‌ ولی هنوز دستور جدیدی به ما اعلام نشده است. اگر منابع پیش‌بینی شود از تمدید طرح کالابرگ استقبال می‌کنیم.

بنابراین علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری هفته قبل با اشاره به کاهش نرخ بیکاری و کاهش رشد نقدینگی در این دولت اظهار کرد: دولت سیزدهم در ابتدای فعالیت با مشکلات متعددی در بخش اقتصادی روبه‌رو بود، اما کارهایی برای رفع آنها انجام داد کاهش نرخ رشد نقدینگی از ۴۲ به ۲۳ درصد نتیجه این اقدامات بود، بیکاری از قریب ۱۰ درصد به زیر ۸ درصد رسیده که نتیجه اقدامات دولت برای تکمیل بنگاه های راکد بوده است، تخصیص ارز به واردات کالاهای اساسی و تجهیزات تولید را دولت انجام داده است.

بهادری جهرمی تاکید کرد: اگر منابع لازم در جداول بودجه پیش‌بینی شود، از تمدید طرح کالابرگ استقبال می‌کنیم.

علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت کار عصر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو(ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران) در جمع خبرنگاران ابراز کرد: این نمایشگاه منحصر به فرد در کشور است و در حوزه تولیدات و صادرات فعال است.

وی افزود: وزارت کار یکی از مجموعه‌های بزرگ در حوزه صنعت و اقتصاد است و در زمینه‌های صنعتی مختلف فعالیت دارد.

تمدید طرح فجرانه کالابرگ‌ برای یارانه بگیران

عسگریان گفت: ما در حوزه دارویی، حمل و نقل و گردشگری و... شرکت‌هایی داریم و فعال هستیم.

وی درباره میزان فعالیت وزارت کار در حوزه دارویی اظهار کرد: ما در صنعت دارویی در بحث تولید مواد اولیه و سایر دارو‌هایی تخصصی و عمومی بسیار مؤثر عمل کرده است.

وی افزود: وزارت کار نیز دارای زیر مجموعه‌های اقتصادی و صنعتی گسترده است‌. در حوزه پتروشیمی متعددی از ابتدا تا انتهای زنجیره تولید درون خانواده وزارت کار فعال هستند. همچنین بزرگترین هلدینگ‌های حمل و نقل کشور درون وزارت کار است. همچنین در صنعت دارویی، ریلی و ساختمان و سیمان ما حرف اول را در کشور ایران می‌زنیم.

عسگریان ادامه داد: در مجموع ۵ صندوق بزرگ کشور در وزارت کار قرار دارند که تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری مهمترین آن‌ها بوده و شرکت‌های بزرگی هستند.

به عبارتی قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان است که از محل اعتبار جدید دولت تامین می‌شود.با این حساب یک خانواده ۴ نفره مجموعا با یارانه نقدی و یارانه تشویقی مبلغ ۲ میلیون و ۴۸۰ هزارتومان در روزهای آینده دریافت خواهند کرد.

به گفته وی، از زمان اجرای طرح فجرانه دولت بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع صرف کرده که این رقم همان اعتبار تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی است.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه دولت همزمان با شروع ماه مبارک رمضان، مرحله دوم طرح فجرانه را از ۱۸ اسفندماه اجرا می‌کند، توضیح داد: در طرح فجرانه هر کالا اعتبار خاص خودش را دارد.

استعلام یارانه تشویقی با این کد دستوری

یارانه فجرانه و استعلام آن با کد دستوری، یکی از سوالاتی است که هم اکنون ۶۰ میلیون ایرانی با آن مواجه اند.

کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* میزان اعتبار باقی‌مانده را برای کالابرگ فجرانه به شما نشان می‌دهد. این در حالی است که از طریق برنامه کاربردی شما نیز می توان اعتبار یارانه فجرانه را چک کرد.

یارانه نقدی تشویقی و اقلام آن

به گفته مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در یارانه فجرانه «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شده و اعتبار تشویقی از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

سیدرضا یحیوی در مورد اقلام یارانه فجرانه گفت: سبد ۱۱ قلمی یارانه فجرانه برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد در نظر گرفته شده که شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ است. مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه قیمت روز سبد مشتمل بر ١١ قلم است که حجم، وزن و کالای مشخصی دارد، ادامه داد: این سبد ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان به قیمت امروز است که خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ آن را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان خریداری کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز (به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان) از محل اعتبار جدید دولت تأمین خواهد شد.

یحیوی در مورد زمان شارژ این یارانه گفت: بین ۱۸ تا ۲۰ هر ماه کارت‌های سرپرستان خانوار تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ شارژ می‌شود.

نظر شما