دسر | دسر زیبای بهاری

طرز تهیه یک دسر زیبای بهاری

طرز تهیه یک دسر زیبای بهاری

دسر مخملی توت فرنگی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مجلسی است که از ترکیب ژله توت فرنگی با شیر، خامه، شیر عسلی و پنیر خامه‌ای تهیه می‌شود.

دسر‌ها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین خوراکی‌ها در سراسر جهان هستند. در این میان دسر‌های میوه‌ای به دلیل عطر و طعمی که دارند، بسیار خوش‌طعم و گوارا هستند و طرفداران خاص خود را دارند.

دسر‌ها معمولاً پس از غذا سرو می‌شوند؛ زیرا شیرینی موجود در آن‌ها به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. دسر توت فرنگی یکی از انواع جذاب و خوشمزه دسر‌های میوه‌ای است که به دلیل داشتن میوه توت فرنگی در ترکیباتش بسیار خوشبو و خوش طعم است.

این دسر خوشمزه از ترکیب توت فرنگی با خامه، شیر، شیر عسلی و ژله توت فرنگی تهیه می‌شود و در انتها با رنگ پودری تزیین می‌شود که شکل مخملی زیبایی دارد و برای پذیرایی در مهمانی و جشن‌ها یک انتخاب شیک و مناسب است.

اگر دوست دارید این دسر توت فرنگی خوشمزه را با روشی آسان در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم:

ژله توت فرنگی: ۱ بسته

خامه صبحانه: ۱۰۰ گرم

پنیر خامه‌ای (ماسکارپونه): ۷۰ گرم

شیر عسلی: ۱ قاشق غذاخوری

شیر: یک دوم پیمانه

بیسکوییت پتی‌پور: ۵ عدد

رنگ پودری قرمز برای مخملی کردن: به میزان لازم

آب جوش: ۱ پیمانه

طرز تهیه :

برای درست کردن این دسر خوشمزه و زیبا ابتدا پودر ژله توت فرنگی را به آب جوش مخلوط کنید و روی بخار کتری یا سماور درحال جوش بگذارید تا کاملا حل و شفاف شود.

بعد ظرف ژله را کنار بگذارید تا به دمای محیط برسد و خنک شود. در مرحله بعد، شیر را همراه با شیر عسلی، خامه و پنیر خامه‌ای داخل یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

این مواد باید حتما از قبل به دمای محیط رسیده باشند. ژله را که خنک شده به مواد بالا اضافه کنید و هم بزنید، سپس مواد را از صافی رد کنید. قالب دسر را کمی چرب کنید، سپس به مدت ده دقیقه داخل فریزر بگذارید تا خنک شود. بعد قالب را از فریزر خارج کنید و مایه دسر را داخل آن بریزید و قالب را به مدت ۶ تا ۷ ساعت داخل یخچال بگذارید تا ببندد.

بعد از این مدت زمان، قالب را از فریزر خارج کنید و دسر را داخل ظرف سرو برگردانید. حالا بیسکوییت پتی‌پور را با آسیاب کاملا پودر کنید و با رنگ پودری قرمز مخلوط کنید و این ترکیب را روی دسر الک کنید، دسر خوشمزه و زیبای شما در این مرحله آماده سرو است.

نظر شما