بازی مافیا

چگونه در بازی مافیا صحبت کنیم؟ | برنده بازی مافیا باش با این تکنیک

چگونه در بازی مافیا صحبت کنیم؟ | برنده بازی مافیا باش با این تکنیک

بازی مافیا یکی از پرطرفدارترین بازی ها در بین جوانان و نوجوانان است که تکنیک های متفاوتی دارد و برای حرفه ای بازی کردند بهتر است این تکنیک هارا بدانید.

بازی مافیا یکی از پرطرفدارترین بازی ها در بین جوانان و نوجوانان است که تکنیک های متفاوتی دارد و برای حرفه ای بازی کردند بهتر است این تکنیک هارا بدانید.

چگونه در بازی مافیا صحبت کنیم؟

مافیا یکی از مهیج ترین بازی های گروهی و فکری است که طی چند سال اخیر در ایران ترند شده است؛ می توانید با دوستان یا اعضای خانواده گروهی ده نفره تشکیل داده و از این بازی لذت ببرید.یکی از اصلی‌ترین عناصر بازی شهروند مافیا، نحوه صحبت کردن و ارتباطات است، شرکت کنندگان مافیا از طریق گفتگو و دیالوگ‌های مختلف می توانند نقش‌های مختلف را شناسایی و هویت بازیکن را افشا کرده و با همکاری تیمی، مافیا را فاش کنند. در این بخش به شما می گوییم که در بازی مافیا چگونه صحبت نمایید.

بازی مافیا

تکنیک های حرفه ای برای صحبت کردن در بازی مافیا

اگر برنامه پدر خوانده و شب های مافیا و... را که در آن سلبریتی ها به بازی مافیا می پردازند، دیده باشید، حتما توجه کرده اید که در آن سلبریتی ها چگونه صحبت می کنند تا بتوانند، سره را از ناسره و دروغ را از حقیقت تشخیص دهند.

در این زمان از خود به خوبی دفاع کنید و سکوت نکنید و ترسو نباشید حتی اگر مافیا هستید، تارگت بزنید (متهم کنید)، بیشتر حرف بزنید و سناریو بچینید.

در این بازی ارتباط چشمی و کلامی اهمیت دارد، در زمانی که به شما اجازه داده می شود، صحبت کنید.

اگر در میان صحبت کسی تمایل به تایید یا رد کردن نظر او دارید، آن را با دست و به شکل لایک و دیس لایک نشان دهید زیرا صحبت کردن دائم شما موجب بهم خوردن نظم بازی می شود پس صحبت هایتان را روز دوم که راوی به بازیکنان اجازه می دهد به مدت 5 دقیقه در مورد اتفاقات شب گذشته با هم صحبت کنند، عنوان نمایید.

آشنایی کامل با روش بازی مافیا و نقش های آن

اگر شما هم عاشق بازی های جدید هستید و دوست دارید در کنار اعضای خانواده یک سرگرمی مفید داشته باشید و هوش و ذکاوت خود را محک بزنید، بهتر است که راجع به بازی مافیا هم فکر کنید. بازی مافیا یک بازی نسبتاً قدیمی می باشد که بین گروه دوستان و اعضای خانواده یک بازی محبوب است.

برای این بازی باید یک گروه تشکیل دهید. حداقل تعداد افراد این گروه باید 10 نفر باشد. بهتر است که در ایام تعطیلات، زمانی که در کنار اعضای فامیل جمع هستید، این بازی را در کنار یکدیگر انجام دهید و از آن لذت ببرید. در احترام به درخواست برخی از شما کاربران در یکی از مطالب آموزش بازی قبلی در بخش سرگرمی نمناک به آموزش بازی مافیا پرداخته ایم.

خلاصه ای از تاریخچه بازی مافیا

این بازی اولین بار توسط فردی به نام دمیتری دیویدوف ایجاد شد که آن را در بین دانشجویان مسکو به راه انداخت و کم کم این بازی وارد خوابگاه های دانشجویی در اروپا و آمریکا هم شد و اکثر این افراد از انجام دادن این بازی لذت می بردند.

هدف بازی

هدف این بازی کشتن یا بیرون انداختن اعضای مافیا است تا این که شهروندان بتوانند کل مافیا ها را از بازی بیرون کنند. اصل این بازی بر پایه ی مذاکره و مجاب کردن پیش می رود و شما به عنوان یک شهروند باید سعی کنید تا شهروند های دیگر را شناخته و متحد شوید و مافیا تشخیص دهید و بیرون شان کنید ؛ اما به عنوان یک مافیا باید سعی کنید تا اتحاد شهروندی را شکسته، مذاکره کنید و آن ها را فریب دهید که شما هم یک شهروند هستید تا به شما اعتماد کنند و با کمک شهروندان ضعیف و بی تجربه شهر را نابود کنید.

بازی مافیا حداقل با چند بازیکن انجام می شود؟

این بازی گروهی با تشکیل گروه های کوچک 5 نفری قابل انجام است اما معمولا در این بازی 10 نفر تا 13 نفر شرکت می کنند.

قوانین بازی مافیا

فرض کنید که یک گروه 13 نفره برای انجام بازی حضور پیدا کرده اند. اولین قدم این است که راوی کارت ها را در میان افراد پخش کند. او در کل پروسه پخش کارت ها توجه کافی را دارد که کسی از نقش دیگری آگاه نشود. در این گروه 13نفره تقسیم بندی ها به شکل زیر انجام می شود:

سه نفر مافیا هستند که البته این تعداد سلیقه ای و قابل تغییر است. همچنین یک کارآگاه، یک دکتر، یک رئیس مافیا و هشت شهروند معمولی هم در بازی وجود دارند.

نکته ای که در این بازی بسیار مهم است این است که:

هر کس باید نقش خودش را بداند اما هیچ کس دیگری نباید از نقش او خبر داشته باشد.

در این بازی باید سعی کنید، هویت خودتان را به شکل کاملاً مستقیم به دیگران نگویید.

بازی به دو مرحله تقسیم می شود:مرحله روز و مرحله شب.

در طول شب همه باید چشم های خود را بسته نگه دارند و در این هنگام راوی بازی، هر فرد و هر نقش را بیدار می کند. اول با مافیا شروع می کند. سپس دکتر و بعد کارآگاه را صدا می زند.

این بازی معمولاً برای افراد نوجوان مناسب نیست زیرا آن ها باید سعی کنند پختگی کامل خود را در بازی نشان دهند .بهتر است که رده سنی افراد در این بازی نزدیک به هم باشد.

بازی مافیا

اعضای اصلی بازی مافیا و نقش آنها در بازی

راوی در بازی تمام نقش ها را می شناسد و وظیفه اصلی او در این بازی پیش بردن روند درست بازی است اما خودش به طور رسمی داخل بازی نقشی ندارد و فقط به عنوان راوی و روایت کننده بازی عمل می کند. در طول شب زمانی که همه چشم ها بسته شده است، راوی هر نقش را صدا می زند و او را بیدار می کند و از او سوال می پرسد.

مثلاً سوالی که راوی ازمافیا می پرسد ، این است که می خواهید به چه کسی شلیک کنید ؟ (مافیا باید سعی کنند که یک نفر از شهروند ها را بکشند و تک به تک آن ها را از بازی بیرون کنند تا خودشان پیروز شوند )

سپس از دکتر می پرسد که می خواهی چه کسی را نجات دهی ؟ (دکتر باید هوشمندانه و با توجه به صحبت های روز قبل تجزیه و تحلیل کند و کسی که بیشتر از همه در خطر است را نجات دهد ، که اگر این کار را به درستی انجام دهد، شلیک شب مافیا خنثی خواهد شد و هیچ شهروندی بیرون نمی رود .)

و بعد از کارآگاه می پرسد، می خواهی استعلام چه کسی را بگیری ؟ )کارآگاه نیز با توجه به صحبت های روز قبل و شک هایی که دارد ، از راوی بازی استعلام شخصی را می گیرد تا از مافیا بودن یا نبودن او مطمئن شود که البته رئیس مافیا تا آخر بازی استعلام منفی دارد )

در طول بازی زمانی که همه بیدار هستند ، راوی از این افراد می خواهد تا به فردی که شک دارند، رای بدهند تا از بازی بیرون برود. یعنی فردی که احتمال می دهید مافیا باشد. در این مرحله نیز باید شهروند ها هوشنمدانه رفتار کنند که فریب مافیا را نخورند و به اشتباه شهروندی را بیرون نیندازند.

بازی دوباره در مراحل روز و شب تکرار می شود و در هر مرحله یک نفر از بازی بیرون می رود ؛ مگر اینکه دکتر او را نجات داده باشد.

نظر شما