فلفل قرمز

خواص ناشناخته فلفل قرمز برای سلامتی | فلفل قرمز برای بدن مفید است یا مضر

خواص ناشناخته فلفل قرمز برای سلامتی | فلفل قرمز برای بدن مفید است یا مضر

فلفل قرمز چیلی، سرشار از ویتامین ها، از ویتامین B6 تا ویتامین سی می باشد. همچنین فلفل قرمز چیلی برای پیشگیری از برخی بیماری ها نیز بسیار مؤثر می باشد.

فلفل قرمز چیلی، سرشار از ویتامین ها، از ویتامین B6 تا ویتامین سی می باشد. همچنین فلفل قرمز چیلی برای پیشگیری از برخی بیماری ها نیز بسیار مؤثر می باشد.

خواص و عوارض فلفل قرمز یا فلفل چیلی

فلفل چیلی از میوه های گیاهان فلفلی است که به خاطر طعم تندشان معروف هستند.آن ها با فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی مرتبط هستند و بیشتر به گونه ای تعلق دارند که از لحاظ علمی به عنوان کاپسیکوم آنوم شناخته می شود. انواع زیادی فلفل چیلی وجود دارند، مانند فلفل ماین و فلفل هالوپینو.

فلفل چیلی از ابتدا به عنوان ادویه و یا مواد جزئی در غذاهای مختلف، ادویه ها و سس ها استفاده می شد که آن ها معمولاً پخته، خشک و پودر می شوند. کپسایسین یک ترکیب گیاهی فعال در فلفل چیلی است که مسئول مزه تند و بسیاری از مزایای سلامتی آن ها هستند.

ارزش غذایی فلفل چیلی:

فلفل چیلی خام عمدتاً از آب (88 درصد) و کربو هیدرات ها (9 درصد) تشکیل شده است.جدول زیر مواد مغذی اصلی یافت شده در فلفل چیلی را نشان می دهد:

فلفل چیلی، خام، قرمز - 100 گرم.

40 کالری

آب 88 %

9 گرم پروتئین

8 گرم کربوهیدرات

3 / 5 گرم شکر

5 / 1 گرم فیبر

0.4 گرم چربی

چربی اشباع شده (0.04 گرم)

0.02 گرم چری تک اشباعی

24 ر 0 گرم چربی غیر اشباع شده

امگا 3 10.0 گرم

امگا 6 0.23 گرم

چربی ترانس دار

خوردن فلفل قرمز 

فلفل قرمز

ارزش غذایی فلفل قرمز چیلی

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در فلفل قرمز چیلی:

فلفل چیلی غنی از ویتامین های مختلف و مواد معدنی است با این حال، از آنجایی که تنها در مقادیر کم خورده می شوند، سهم آن ها در مصرف روزانه بسیار کم است.

ویتامین C فلفل قرمز :

فلفل چیلی غنی از ویتامین C است. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که برای ترمیم زخم و عملکرد سیستم ایمنی بدن مهم می باشد.

ویتامین B6 فلفل قرمز :

عضوی از خانواده ی ویتامین های B، که برخی از آن ها عملکردهای مهمی در متابولیسم انرژی دارند.

ویتامین K1 فلفل قرمز چیلی:

که به عنوان فیلوکینون نیز شناخته می شود، برای لخته شدن خون و داشتن استخوان های سالم و کلیه ها ضروری است.

فلفل قرمز

پتاسیم فلفل قرمز چیلی:

مواد مغذی ضروری که انواعی از عملکردها را در بدن انجام می دهد. مصرف کافی پتاسیم می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

مس فلفل قرمز :

مس یک عنصر کشف آنتی اکسیدان اساسی است که برای داشتن استخوان های قوی و نورون های سالم، مهم است.

ویتامین ها و مواد معدنی فلفل قرمز

ویتامین A:

فلفل چیلی قرمز غنی از بتا کاروتن است که به ویتامین A در بدن تبدیل می شود.

ترکیبات گیاهی موجود در فلفل چیلی:

فلفل چیلی منبع غنی کپسایسین تند است. آن ها همچنین آنتی اکسیدان کاروتنوئیدها بسیار بالایی دارند که با فواید سلامتی متعدد مرتبط هستند. در این بخش از سلامت نمناک، ترکیبات فعال گیاهی در فلفل چیلی نام برده شده اند؛

کپسنتین:

کاروتنوئید اصلی در فلفل چیلی قرمز، مسئول رنگ قرمز فلفل است و اغلب بیش از 50 درصد کل محتوای کاروتنوئید را تشکیل می دهد. ویژگی های آنتی اکسیدانی قوی آن ممکن است، ضد سرطان عمل کنند.

ویولاگزانتین:

آنتی اکسیدان کاروتنوئید اصلی موجود در فلفل چیلی زرد، 37 - 68 درصد کل محتوای کاروتنوئید را تشکیل می دهد.

لوتئین:

اغلب فلفل چیلی های سبز (نابالغ) غنی از لوتئین هستند، سطح لوتئین با بلوغشان کاهش می یابد. مصرف بالای لوتئین با بهبود سلامت چشم مرتبط می باشد.

کپسایسین:

مسئول مزه تند و بسیاری از تاثیرات سلامتی آن ها است.

سیناپیک اسید:

یک آنتی اکسیدان است که به عنوان سیناپیک اسید نیز شناخته می شود و دارای فواید سلامتی بالقوه مختلفی است.

فرولیک اسید:

مانند سیناپیک اسید، فرولیک اسید یک آنتی اکسیدان است که ممکن است به محافظت در برابر بیماری های مزمن مختلف کمک کند. مقدار آنتی اکسیدان فلفل قرمز (بالغ) بسیار بالاتر از فلفل سبز (نابالغ) است.

فلفل قرمز

تقویت سیستم ایمنی:

فلفل چیلی به دلیل محتوای بالای ویتامین ها, به ویژه ویتامین A و C به عنوان یک تقویت کننده ایمنی شناخته شده است. ویتامین A برای حمایت از بافت مخاطی از جمله مجاری تنفسی, مجاری ادراری و دستگاه گوارش بسیار ضروری است.

این ویتامین ها, کمک به دفاع اولیه بدن در برابر عفونت ها و میکروب ها است. ویتامین C به تشکیل و حفظ بافت های ارتباطی و عروقی کمک می کند و اطمینان می دهد که بدن شما قوی است و گردش خون مناسب است.

افزایش متابولیسم:

کپسایسین درجه حرارت بدن شما را افزایش میدهد. این تولید گرما نیازمند افزایش کار متابولیسم است. اساساً خوردن فلفل چیلی ممکن است میزان متابولیک شما را افزایش دهد و باعث شود بدن کالری بیشتری بسوزاند.

فلفل قرمز برای افزایش سلامت قلب:

کپسایسین به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید کمک می کند که خطر تشکیل لخته خونی را کاهش می دهد و خطرات ناشی از حمله قلبی، سکته یا لخته خون کشنده را هم کاهش می دهد.

فلفل قرمز آرام کننده التهاب وسیع:

کپسایسین یک عامل ضد التهاب قوی است و در واقع باعث مهار فعالیت پپتیدهای ویژه در بدن می شود که باعث تحریک و التهاب می شود.

درد هایی مانند ورم مفاصل، سردرد، فشار سینوسی و درد مفاصل، معمولاً توسط واکنش های التهابی به وجود می آیند. کپسایسین این واکنش ها را آرام می کند و منجر به کاهش درد می شود.

نظر شما