حقوق بازنشستگان

خبر جدید از حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | علت توقف پرداخت حقوق بازنشستگان چیست؟

خبر جدید از حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | علت توقف پرداخت حقوق بازنشستگان چیست؟

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران از تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان انتقاد کرد.

 طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی، قرار است پرداخت مستمری بازنشستگان کارگری از بیستم هر ماه آغاز و براساس حروف الفبا تا پایان ماه انجام شود ولی این ماه که افزایش مستمری بازنشستگان در سال جدید اعمال شده، پرداخت‌ها عقب افتاده؛ اکنون بیش از یک هفته  است که هیچ مستمری‌ای به حساب بازنشستگان واریز نشده است.

خبر جدید از حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران

در این باره ایلنا نوشت با وجود اینکه به آخرین روز ماه رسیده‌ایم، هنوز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت نشده است؛ براساس جدول اعلامی سازمان تامین اجتماعی قرار بود مستمری‌ها به ترتیب الفبا از بیستم ماه به حساب بازنشستگان واریز شود اما تا امروز (31 اردیبهشت) هنوز حقوق بازنشستگان برخی از جمله آن‌هایی که نام فامیلی‌شان با (ع) آغاز می‌شود، واریز نشده است.

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در انتقاد از این تاخیر گفت: متاسفانه پرداخت‌ها سه چهار روز عقب افتاده؛ این ماه، اولین ماهی است که قرار است افزایش حقوق برای بازنشستگان اعمال شود.

او افزود: متاسفانه علیرغم تاکید موکد مدیرعامل سازمان مبنی بر اینکه اوضاع روبراه است، ناهماهنگی‌ها و مشکلاتی وجود دارد که موجب این تاخیر شده است.

این فعال صنفی بازنشستگان ادامه داد: معمولاً تا این روز، حقوق‌ها به حساب بازنشستگان واریز شده بود اما این ماه، تاخیر مشکلات بسیار به وجود آورده است؛ سازمان تامین اجتماعی باید پاسخگو باشد.

به گفته دهقان‌کیا، با توجه به مستمری‌ها ناچیز و ناکافیِ بازنشستگان، حتی یک روز تاخیر زندگی خانواده‌ها را به دردسر می‌اندازد.

بازنشستگان

مبنای قاعدۀ متناسب‌سازی با عدد ثابت برای ترمیم حداکثری مستمری‌های حداقلی است

معاون وزیر نفت در امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی با اشاره به آسیب بخشی از کارکنان از تصمیم دولت وقت، گفت: با روی کارآمدن دولت سیزدهم معاونت امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در سه‌نوبت با نمایندگان محترم کد ۲۳ جلساتی برگزار کرد که خروجی آن اتخاذ تصمیمات مناسب در هیات امنای صندوق‌ها طی دو سال گذشته بود تا برای بازنشستگانی که حداقل مستمری را دریافت می کردند، شرایط مناسب‌تری ایجاد شود.

علی‌مددی گفت: از جمله تصمیمات صندوق توجه به جهت‌گیری ترمیم مستمری بازنشسته‌های عزیز صنعت نفت بر مبنای قاعده متناسب‌سازی بود که سال گذشته به صورت عدد ثابت اجرایی شد که این تصمیمات حاصل برگزاری همین نشست‌ها بود و در تناسب‌سازی طی دو سال گذشته اقدام‌های مناسبی برای بازنشستگان کد (۲۳) انجام شده که این روند در سال جاری نیز تدام خواهد داشت.

علی‌مددی با تشکر از اقدامات مناسب صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت و ریاست هیئت‌رئیسه صندوق‌ها خاطرنشان کرد: گزارشات ما نیز مستندی بر این عملکرد مناسب است.  

معاون وزیر نفت در امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی با اشاره به وضعیت مناسب صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت در مقایسه با دیگر صندوق‌ها، گفت: در این دولت اقدامات بسیار مناسبی برای افزایش پایداری وضعیت اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت در حال انجام است که از جمله می‌توان به خرید سهام هلدینگ خلیج فارس اشاره کرد که برای آینده صندوق نیز مهم بوده و پایداری منابع صندوق را سبب خواهد شد.

علی‌مددی با اشاره به نگاه مساعد وزیر محترم نفت که اگر قانون اجازه دهد از هیچ موضوعی برای نیروی انسانی دریغ نخواهد کرد، گفت: این تصمیمات سخت و خوب با همراهی وزیر محترم انجام شده است.  

معاون وزیر نفت در امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی با تاکید بر اینکه در دو سال و نیم اخیر تلاش ما معطوف به این بوده که با حرکت در مسیر ریل دولت، توجه‌مان به حفظ قوانین داخل صنعت نفت هم باشد، خاطرنشان کرد: پرچم صنعت نفت بالاست و کارکنان خدوم با وجود تمام سختی‌ها و مصائب شغلی در مناطق عملیاتی فعالیت‌های مهمی را به ثمر رسانده‌اند.

در ادامه این جلسه پس از ارائه گزارش معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، آقای دکتر علی‌مددی این نتیجه نهایی را قرائت کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده در شرکت‌ها از اجرای مقررات برای مشمولین محترم کد (۲۳) که گزارش آن در این جلسه ارایه شد، موضوع رسیدگی به اعتراضات، انجام گرفته و به دلیل اینکه طبق ضوابط و مقررات انجام شده، بنحوی که حتی در صورت اشتغال مشمولین تا سن عادی بازنشستگی نیز مستمری آنها کمتر از مبلغ فعلی مستمری پرداختی حاصل می‌شود و لذا در خصوص هرگونه تغییر یا تعدیل مستمری مراتب مختومه می‌شود.

وی با بیان اینکه، این گزارش برای اطلاع جامعه بازنشستگان محترم کد (۲۳) و پاسخگویی کانون‌ها در تارنمای صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت یا سامانه سما بارگذاری خواهد شد، افزود: چنانچه بعد از مطالعه گزارش، بازنشسته محترم کد (۲۳) اعلام کند اجرای مصوبات، مقررات و ضوابط ضمیمه این گزارش در حق وی انجام نگرفته است، با درج شماره پرسنلی و ذکر مصداق تضییع حق، مراتب به روشی که متعاقبا اعلام خواهد شد بارگذاری و صندوق‌ها موضوع را به شرکت اصلی ذی‌ربط اعلام تا نسبت به بازنگری مجدد وضعیت متقاضی اقدام و پاسخگو باشند.  

نظر شما