اضطراب

چه چیزی اضطراب را بدتر می کند؟ | راه های درمان اضطراب

چه چیزی اضطراب را بدتر می کند؟ | راه های درمان اضطراب

یک رویداد بزرگ یا انباشته شدن موقعیت های استرس زای کوچک تر زندگی ممکن است باعث اضطراب مفرط شود

یک رویداد بزرگ یا انباشته شدن موقعیت های استرس زای کوچک تر زندگی ممکن است باعث اضطراب مفرط شود برای مثال، مرگ در خانواده، استرس کاری یا نگرانی مداوم در مورد مسائل مالی. و شخصیت افرادی که تیپ های شخصیتی خاصی دارند بیشتر از دیگران در معرض اختلالات اضطرابی هستند.

چه چیزی اضطراب را بدتر می کند؟

یک رویداد بزرگ یا انباشته شدن موقعیت های استرس زای کوچک تر زندگی ممکن است باعث اضطراب مفرط شود.

برای مثال، مرگ در خانواده، استرس کاری یا نگرانی مداوم در مورد مسائل مالی و نوع شخصیت فرد. افرادی که تیپ های شخصیتی خاصی دارند بیشتر از دیگران در معرض اختلالات اضطرابی هستند. سایر اختلالات سلامت روان نیز به شدت در این زمینه به شما کمک می کند.

چگونه از فکر کردن بیش از حد دست برداریم؟

این نکات می تواند به شما کمک کند در مسیر درست حرکت کنید.

به عقب برگردید و به نحوه پاسخگویی خود نگاه کنید.

یک عامل حواس پرتی پیدا کنید.

یک نفس عمیق بکش.

مدیتیشن کنید.

به تصویر بزرگتر نگاه کن.

یک کار خوب برای دیگری انجام دهید.

تشخیص افکار منفی خودکار (ANT)

موفقیت های خود را تشویق کنید.

اضطراب

مدت زمان اضطاب چگونه است؟

کمی استرس خوب است، اما اضطراب طولانی مدت ممکن است باعث مشکلات سلامتی جدی تری مانند فشار خون بالا شود. همچنین ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به عفونت قرار بگیرید زیرا سیستم ایمنی بدن شما کاهش پیدا می کند. اگر دائماً احساس اضطراب میکنید، یا بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد، ممکن است یک اختلال اضطرابی یا یک اختلال هراس داشته باشید.

4 سطح اضطراب چیست؟

چهار سطح اضطراب عبارتند از:

اضطراب خفیف

اضطراب متوسط

اضطراب شدید

اضطراب سطح هراس

که هر کدام بر اساس سطح پریشانی و اختلالی که ایجاد می کنند طبقه بندی می شوند. چهار مؤلفه اضطراب میتواند تحت تأثیر شخصیت فرد، راهبردهای مقابله ای، تجربیات زندگی و جنسیت نیز قرار گیرد.

اضطراب

چه چیزی باعث ایجاد اضطراب در مغز می شود؟

اضطراب زمانی اتفاق می افتد که بخشی از مغز، آمیگدال، مشکل را احساس کند. وقتی تهدید، واقعی یا خیالی را احساس می کند، بدن را با هورمون ها (از جمله کورتیزول، هورمون استرس) و آدرنالین افزایش می دهد تا بدن را قوی، سریع و قدرتمند کند.

آیا اضطراب به طور کامل قابل درمان است؟

اختلالات اضطرابی قابلیت بسیار زیادی برای درمان دارند. اکثر بیمارانی که از اضطراب رنج می برند پس از چند ماه (یا کمتر) روان درمانی قادر به کاهش یا از بین بردن علائم هستند و بسیاری از بیماران تنها پس از چند جلسه متوجه بهبودی میشوند.

بدترین چیزی که می تواند با اضطراب اتفاق بیفتد چیست؟

اختلالات اضطرابی می تواند باعث ضربان قلب سریع، تپش قلب و درد قفسه سینه شود. همچنین ممکن است در معرض خطر افزایش فشار خون و بیماری قلبی باشید. اگر قبلاً بیماری قلبی دارید، اختلالات اضطرابی ممکن است خطر ابتلا به حوادث عروق کرونر را افزایش دهد.

سوالات متداول در درمان قطعی اضطراب

راه های درمان اضطراب چیست؟

کمک گرفتن از روانشناس و یا روانپزشک. در نظر داشته باشید شناسایی نوع اضطراب بسیار مهم است.

دوره درمان اضطراب چقدر است؟

بستگی به نوع اضطراب مدت زمان آن متفاوت است که در ادامه به انواع اضطراب اشاره خواهیم کرد.

آیا اضطراب نیاز به دارو درمانی دارد؟

در صورت تشخیص روانپزشک و مصاحبه بالینی دارو درمانی هم انجام میشود.

آیا روان درمانی برای اضطراب مناسب است؟

روان درمانی و انتخاب رویکرد مناسب جهت پیش بردن جلسات با توجه به نوع اضطراب بسیار مهم است.

اضطراب

بهترین درمان برای GAD شدید چیست؟

CBT یکی از موثرترین درمان ها برای GAD است. راه های مختلفی وجود دارد که ممکن است به شما خودیاری و CBT پیشنهاد شود: شما از طریق یک کتاب کار CBT یا تراپی در زمان خود کمک بگیرید. شما از طریق یک کتاب کار CBT یا دوره تراپی با پشتیبانی یک روانشناس که هر هفته یکبار به او مراجعه می کنید، تراپی شوید. اما سریع ترین راه کنترل GAD و نه درمان ریشه ای آن، دارو درمانی است.

چه ویتامین هایی به رفع اضطراب کمک می کنند؟

ویتامین B9 و B12 هر دو برای درمان علائم اضطراب هستند. اسید فولیک کاربردهای زیادی در بدن دارد و کمبود B9 با سطوح بالاتری از اضطراب و افسردگی مرتبط است. وقتی این سوپر ویتامین های B همراه با B12 مصرف شوند، به متابولیسم سروتونین کمک می کنند، که برای تنظیم خلق و خو مهم است.

آیا منیزیم به اضطراب کمک می کند؟

خبر خوب این است که برخی از مطالعات (لینک های مطالعه، a و b) مشخص کرده اند که چگونه منیزیم ممکن است علائم خاصی از استرس و اضطراب را کاهش دهد. در اینجا حقایق وجود دارد: منیزیم ممکن است به کنترل پیامرسان های شیمیایی (انتقال دهنده های عصبی) در مغز کمک کند و در نتیجه اثر آرام بخشی بر بدن باشد.

آیا GABA به اضطراب کمک می کند؟

GABA توانایی یک سلول عصبی را برای دریافت، ایجاد یا ارسال پیام های شیمیایی به سلول های عصبی دیگر کاهش می دهد. گابا به دلیل ایجاد یک اثر آرام بخش شناخته شده است. تصور می شود که نقش مهمی در کنترل اضطراب، استرس و ترس دارد.

چرا اضطراب من از بین نمی رود؟

یک اختلال اضطرابی می تواند توسط عوامل متعددی مانند ژنتیک، عوامل استرس زای محیطی و شرایط پزشکی ایجاد شود. تحقیقات جدید همچنین نشان می دهد که علائم اضطراب مزمن که از بین نمی روند می تواند به دلیل یک پاسخ (خودایمنی باشد که توسط عفونت های) رایج ایجاد می شود.

نظر شما