سنگ کلیه

چگونه سنگ کلیه را در خانه درمان کنیم؟ | مشکل سنگ کلیه داری این مطلب رو بخون

چگونه سنگ کلیه را در خانه درمان کنیم؟ | مشکل سنگ کلیه داری این مطلب رو بخون

کلیه مسئول دفع آب و مواد زائد از بدن است. هنگامی که بدن دچار کم آبی می‌شود، حرکت مایعات از کلیه به آرامی صورت می‌گیرد و فرصت بیشتری دارد که در این مسیر با نمک و مواد معدنی ترکیب شود و سنگ‌های رسوبی تشکیل دهد. این سنگ‌ها که با عنوان سنگ کلیه نامیده می‌شود.

کلیه مسئول دفع آب و مواد زائد از بدن است. هنگامی که بدن دچار کم آبی می‌شود، حرکت مایعات از کلیه به آرامی صورت می‌گیرد و فرصت بیشتری دارد که در این مسیر با نمک و مواد معدنی ترکیب شود و سنگ‌های رسوبی تشکیل دهد. این سنگ‌ها که با عنوان سنگ کلیه نامیده می‌شود، درصورتی‌که ریز باشد با ادرار دفع می‌شود و اگر بزرگ باشد در مسیر دستگاه ادراری و لوله‌های حالب انسداد ایجاد می‌کند. روش‌های درمان خانگی سنگ کلیه و استفاده از گیاهان دارویی این عارضه را از بین می‌برد.

راه‌های درمان خانگی سنگ کلیه چگونه است؟

سنگ کلیه در انواع مختلف رسوبات سختی هستند که درون کلیه ها از نمک های اسیدی ساخته و موجب بروز درد در ناحیه ی کمر و پهلو می شوندکه بسته به نوع سنگ درمان آن نیز متفاوت خواهد بود.سنگ کلیه به علل متفاوتی مثل سابقه ی خانوادگی و یا تغذیه ی نامناسب به وجود می آید که با توجه به نوع سنگ و شرایط بیمار درمان می شود. سنگهای کلیوی رسوبات سختی هستند که در درون کلیه های شما و از نمک های اسیدی و املاح ساخته می شوند.

درمان سنگ کلیه به صورت خانگی شامل روش‌هایی است که بدون مراجعه به پزشک و در منزل توسط خود شخص انجام می‌‍شود. در این روش‌ها فرد سبک زندگی و رژیم غذایی را تغییر می‌دهد و با اضافه کردن برخی نوشیدنی‌ها و مواد غذایی به دفع سنگ از کلیه کمک می‌کند.

سنگ کلیه

درمان خانگی سنگ کلیه با نوشیدن آب

ساده‌ترین راه برای دفع سنگ کلیه نوشیدن آب است. هیدراته کردن بدن با نوشیدن آب سبب می‌شود نمک و رسوبات با ادرار خارج شوند. به همین جهت توصیه می‌شود روزانه حداقل ۸ لیوان آب برای درمان خانگی سنگ کلیه که در حالب گیر کرده استفاده کنید.

درمان خانگی سنگ کلیه با آب لیمو تازه

آب لیمو حاوی غلظت بالایی از سیترات است و سیترات می‌تواند سنگ‌های کلیه از جنس رسوبات کلسیمی  را در خود حل کند.

 در مراحل اولیه تشکیل سنگ کلیه، مصرف روزانه دو یا سه عدد لیموی تازه به تنهایی یا ترکیب با آب آشامیدنی می‌تواند یک  اقدام موثر درمان خانگی دفع سنگ کلیه باشد.

درمان خانگی سنگ کلیه با کرفس

کرفس گیاهی با آب فراوان است که خاصیت دیورتیک یعنی ادرار آور دارد. افزایش حجم مایعات بدن از طریق نوشیدن آب کرفس باعث پاکسازی کلیه از مواد زائد، نمک و رسوبات می‌شود. اگر دنبال درمان معجزه آسای سنگ کلیه هستید به شما توصیه می‌کنیم روزانه یک لیوان آب کرفس را ناشتا مصرف کنید.

درمان خانگی سنگ کلیه با انار

انار با دارا بودن آنتی اکسیدان سیستم ایمنی بدن و کلیه‌ها را در برابر بیماری‌ها و عفونت‌ها مقاوم می‌کند. بنابراین مصرف روزانه یک عدد انار یا نوشیدن یک لیوان آب انار علاوه بر افزایش حجم مایعات بدن سلامت کلیه‌ها را هم تامین می‌کند. همچنین تهیه‌ی سوپ انار یا رب انار هم  می‌تواند علائم سنگ کلیه را با درمان خانگی از بین ببرد.

درمان خانگی سنگ کلیه با ریحان

ریحان خاصیت سم زدایی و ادرار آوری دارد. افزایش حجم ادرار با استفاده از ریحان غلظت اسیداوریک را کاهش می‌دهد و از این طریق از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می‌کند. همچنین اسید استیک موجود در ریحان سنگ‌های کلیه را تجزیه می‌کند و دفع آن‌ها را از طریق ادرار راحت‌تر می‌کند.

سنگ کلیه

علائم و نشانه های سنگ کلیه

سنگ کلیه زمانی منجر به ظهور علائم می شود که وارد میزنای شود. میزنای لوله ارتباط دهنده کلیه و مثانه است. در این زمان علائم و نشانه های زیر ظهور می کنند:

ادرار صورتی، قرمز یا قهوه ای رنگ

تهوع و استفراغ

درد شدید در ناحیه پهلو و کمر ،درست در پایین دنده ها

درد منتشرشونده به سمت تحتانی شکم و لگن

درد در هنگام دفع ادرار

احساس نیاز مداوم به دفع ادرار

تب و لرز در صورت وجود عفونت

آب آلوورا درمانی مناسب برای دفع سنگ کلیه

روغن گل بی مرگ یا گل خشک:

این روغن را میتوان به صورت موضعی ،به عنوان یکی دیگر از داروهای خانگی ممکن برای دفع سنگ کلیه استفاده کرد 2 تا 3 قطره از این روغن را به یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا زیتون اضافه کنید و با استفاده از این روغن روی قسمت آسیب دیده، یعنی کلیه را ماساژ دهید ؛ برای مدت 45 تا 60 دقیقه از یک کمپرس آب گرم نیز استفاده کنید و این کار را به دفعات در طول روز تکرار کنید.

سنگ کلیه

دفع سنگ کلیه با آب آلوورا

آب آلوورا:

این آخرین باری نیست که ما در لیست داروهای خانگی ،از این گیاه نام میبریم ؛ این گیاه، برای دفع سنگ های کلیه هم مفید می باشد شما میتوانید به صورت روزانه ،یک چهارم فنجان از آب آلوورا را به تنهایی یا مخلوط با آب گرم بنوشید.

نظر شما