بازنشستگان

آخرین خبر از بیمه تکمیلی بازنشستگان | سقف و مبلغ بیمه بازنشستگان تعیین شد

آخرین خبر از بیمه تکمیلی بازنشستگان | سقف و مبلغ بیمه بازنشستگان تعیین شد

سقف تعهدات قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۴۰۲ ـ ۱۴۰۳ در حوزه بستری فوق تخصصی ۸۵ میلیون تومان، بیماران خاص و صعب‌العلاج ۳۵ میلیون تومان است.

سقف تعهدات قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۴۰۲ ـ ۱۴۰۳ در حوزه بستری فوق تخصصی ۸۵ میلیون تومان، بیماران خاص و صعب‌العلاج ۳۵ میلیون تومان است.

آخرین خبر از بیمه تکمیلی بازنشستگان

قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1402 ـ 1403 میان کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر سراسر کشور و شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ صورت گرفته است مبلغ بیمه تکمیلی در این قرارداد با قیمت 305 هزار تومان برای هر نفر به صورت ماهانه تعیین شده است و 50 درصد از این 305 هزار تومان توسط سازمان تامین اجتماعی و 50 درصد توسط بازنشسته پرداخت خواهد شد.

سقف تعهدات قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 402 ـ 1403 درباره بستری فوق تخصصی 85 میلیون تومان، بیماران خاص و صعب‌العلاج 35 میلیون تومان، بستری عمومی 40 میلیون تومان، خدمات پاراکلینیکی و خدمات تشخیصی، درمانی و سرپایی 6 میلیون تومان، خدمات تشخیصی درمانی ـ سرپایی 4 میلیون تومان، خدمات آزمایشگاهی و پاتولوژی 2 میلیون و 250 هزار تومان، رفع عیوب انکساری چشم 6 میلیون تومان برای یک چشم و 12 میلیون تومان برای دو چشم، آمبولانس داخل شهری 2 میلیون تومان و آمبولانس بین شهری 3 میلیون تومان است. 42 شعبه در مراکز استان‌ها و تهران و 900 نمایندگی در سراسر کشور خدمات بیمه تکمیلی برای بازنشستگان را انجام می‌دهند.

با حدود 8 هزار مرکز درمانی قرارداد بسته شده است و در مراکز طرف قرارداد هیچ هزینه‌ای از بازنشستگان دریافت نمی‌شود.

حدود 400 قرارداد در مجموعه بسته شده است که دو قرارداد آن مربوط به بازنشستگان است و 92 درصد از آمار بازنشستگان را شامل می شود. در مجموع 5 میلیون نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی و 2 میلیون و 200 هزار نفر از بازنشستگان صندوق کشوری را پوشش می‌دهد.

براساس آمار ماهانه یک هزار و 500 میلیارد تومان هزینه درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی است که باید این سرانه به بیمه تکمیلی پرداخت شود.

این در حالی است که بنا به گفته نمازی؛ مدیرعامل آتیه‌سازان حافظ، از 31 اردیبهشت‌ماه امسال قرارداد بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری توسط یکی دیگر از شرکت‌های بیمه تکمیلی انجام خواهد شد و این مسئله برمی‌گردد به عدم موافقت بیمه تکمیلی آتیه با روش صندوقی، چرا که تاخیر در پرداخت‌ها از صندوق بازنشستگی کشوری نارضایتی بازنشستگان این صندوق را به همراه داشته است.

براساس آمار و ارقام اعلام شده هم‌اکنون صندوق بازنشستگی کشوری حدود 1500 میلیارد تومان بدهی به آتیه‌سازان حافظ دارد و تاکنون این بدهی تسویه نشده است. همچنین مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری درصد هستند که در قالب واگذاری ملک به صورت تهاتر بخشی را بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

همچنین طب بیمه تکمیلی بازنشستگان از سازمان تامین اجتماعی قریب به 4 هزار 500 میلیارد تومان است.

بازنشستگان

بیمه تکمیلی بازنشستگان یکی از خدمات رفاهی صندوق بازنشستگان و تامین اجتماعی برای بازنشستگان کشوری است. بیمه تکمیلی بازنشستگان بخش زیادی از هزینه‌های درمانی را تحت پوشش قرار می‌دهد و به این ترتیب بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی می‌توانند به راحتی از خدمات درمانی برخوردار شوند. بیمه تکمیلی تامین اجتماعی نیز در واقع همان بیمه تکمیلی بازنشستگان است که از سوی شرکت بیمه آتیه‌سازان به بازنشستگان ارائه می‌شود. 

بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری

صندوق بازنشستگی کشوری مسئول تامین خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری است. این صندوق در راستای ارتقا خدمات رفاهی در بخش درمان و کاهش هزینه‌های درمانی افراد زیر را تحت پوشش قرار می‌دهد:

بازنشستگان و ازکارافتادگان کشوری

افراد تحت تکفل و وراث وظیفه بگیر صندوق بازنشستگی کشوری

شرایط ثبت‌نام بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری

شرایط ثبت‌نام بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری به شرح زیر است:

بازنشستگان باید دارای شماره دفترکل و دفترچه بیمه پایه باشند.

بازنشستگان می‌توانند افراد تحت تکفل خود را که دفترچه بیمه پایه دارند نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهند.

فرزندان مذکر تا پایان ۲۲ سالگی و در صورت تحصیل تا سن ۲۵ سالگی می‌توانند از بیمه تکمیلی استفاده نمایند.

فرزندان مونث در صورت تجرد و عدم اشتغال می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

فرزندان ازکارافتاده کلی یا دارای معلولیت ذهنی و جسمی با ارائه مدرک معتبر بدون محدودیت سنی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

والدین بازنشستگان کشوری نیز می‌توانند از خدمات بیمه‌ای برخوردار شوند.

نحوه ثبت‌نام بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری

بازنشستگان کشوری در صورت داشتن شرایط بالا می‌توانند برای ثبت‌نام از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری اقدام کنند. همچنین، افزایش و حذف بیمه تکمیلی بازنشستگان هم از طریق همین درگاه انجام می‌شود. مراحل ثبت درخواست در این سامانه به شرح زیر است:

برای ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان به آدرس https://www.sabasrm.ir مراجعه کنید.

سپس به بخش «خدمات بیمه‌ای» بروید. از بین گزینه‌های آن «بیمه تکمیلی درمان» را انتخاب کنید.

در صفحه‌ جدید، از قسمت ثبت‌نام، کاهش و افزایش نفرات تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان را انتخاب کنید.

در صفحه باز شده لازم است اطلاعاتی مانند: شماره دفتر کل، شماره ملی و شماره حساب را وارد نمایید.

نظر شما