جدیدترین ثبت نام سایپا آغاز شد | حراج خودرو به قیمت کارخانه + لینک سایت
شرکت زامیاد شرایط فروش وانت نیسان زامیاد را ویژه شهریور ماه ۱۴۰۳ اعلام کرد.
گروه خودروسازی سایپا در راستای افزایش عرضه محصولات و تنظیم بازار در نظر دارد، فروش فوری نقدی انواع خودروی نیسان تکسوز را از ساعت ۱۰صبح روز سهشنبه ۲۰ شهریور ماه از طریق صفحه فروش اینترنتی محصولات گروه خودروسازی سایپا به نشانی اینترنتی https://saipa.iranecar.com آغاز کند.
مشخصات نیسان زامیاد
تاریخ حضور نیسان زامیاد در ایران به بیش از ۴ دهه میرسد و هوادارانش نسبت به تواناییهای خارقالعاده آن افتخار میکنند؛ خودرویی که به صورت استاندارد ۲.۲ تن بار حمل میکند ولی بهصورت غیر استاندارد رکورد بیش از ۳ تن نیز دارد! درحالیکه اغلب وانتهای باری موجود در کشورمان، توانایی حمل باری در حدود یک تن را دارند. زامیاد همیشه به خاطر بحث ایمنی بدنه، مصرف سوخت و آلایندگی تحت فشارهایی بوده است.
با این حال شرکت سازنده طی سالهای اخیر تغییراتی روی آن اعمال کرده ولی این تغییرات هنوز هم به لحاظ فنی چندان نظر کارشناسان را جلب نمیکند؛ اما از سویی دیگر زامیاد Z۲۴ از نظر قیمت و کارهایی که از او سر میزند حقیقتاً بیرقیب است و جایگزین کردن این خودرو با نمونههای امروزی، حتما بخشی عمدهای از نیروی کار شاغل با آن را آزار خواهد داد.
نیسان آبی متولد دهه ۷۰ میلادی و در واقع سومین نسل نیسان جونیور (سری ۱۴۰) است. تولید این پیکاپ ژاپنی در ایران همزمان با برخی بازارهای جهانی بود و از ابتدای دهه ۵۰ شمسی نیز اولین نسخههای مونتاژی آن از کارخانه زامیاد بیرون آمد. در اواسط دهه ۶۰ شمسی خط تولید آن به سایپا واگذار شد و سایپا هم برای نخستینبار پیشرانه Z۲۴ داتسون ۷۲۰ را در دل این وانت گذاشت و با نام سایپا ۲۴ آنرا به بازار فرستاد. در اواخر دهه ۷۰ شمسی خط تولید نیسان آبی دوباره به زامیاد برگشت و نامش از سایپا ۲۴ به زامیاد Z۲۴ تغییر کرد.
مهمترین تفاوت زامیاد Z۲۴ با سایپا ۲۴ ، در حذف پیشرانه ژاپنیاش است چراکه نیسان خط تولید این خودرو را در همان سالهای ابتدایی دهه ۶۰ شمسی متوقف کرده بود و تامین قطعات این خودرو دیگر برایش بهصرفه نمیشد. تولید نیسان آبی از اواخر دهه ۷۰ شمسی تابه امروز همچنان در زامیاد باقی مانده و در دو دهه اخیر، بهبودهای بسیار اندکی روی آن اعمال شده است. بهبودهایی مانند: تغییر چهره مختصر این خودرو (Z۲۴NB) در اواخر دهه ۸۰ شمسی، اضافهشدن ترمز ABS و EBD، اضافهشدن پیشرانه ۲.۸ لیتری برای مدل دیزلی، اضافهشدن پیشرانه ۲.۴ لیتری برای مدل دوگانهسوز، تغییر میلفرمان، نصب محدودکننده سرعت و نصب تاخوگراف.
زامیاد از سال ۹۵ مدل آپشنال وانت نیسان را به بازار فرستاد که چندین ویژگی جدید مانند فرمان هیدرولیک، کولر، رینگ یکتکه و لاستیک رادیال را بیشتر از نیسانهای سابق داشت. از زمستان ۹۸ نیز زامیاد تولید دوباره نیسان دیزلی را بعد از توقف دوساله، از سرگرفت؛ البته با این تفاوت که مدلهای ۹۸ نیسان دیزلی مجهز به استاندارد یورو۵ هستند درحالیکه پیشرانه مدلهای ۹۵ آن از نوع یورو۳ بود.
نظر شما