یارانه معیشتی

واریز یارانه معیشتی در دهه کرامت؟ | جزئیات داغ از یارانه معیشتی جدید دولت

واریز یارانه معیشتی در دهه کرامت؟ | جزئیات داغ از یارانه معیشتی جدید دولت

یارانه معیشتی در سالهای اخیر، یکی از برنامه‌های حمایتی دولت ها از خانواده‌های بوده و دهک های مختلف یارانه معیشتی را براساس برنامه‌های دولتی دریافت کرده‌اند.

یارانه معیشتی در سالهای اخیر، یکی از برنامه‌های حمایتی دولت ها از خانواده‌های بوده و دهک های مختلف یارانه معیشتی را براساس برنامه‌های دولتی دریافت کرده‌اند.

ماجرای یارانه معیشتی دهه کرامت چه بود؟

یارانه معیشتی فراتر از یارانه‌های نقدی و در مناسبت‌های مختلف به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود که در هرکدام از این مراحل اطلاع‌رسانی از سوی وزارت تعاون انجام می‌گیرد، چند روزی است پیامک‌هایی مبنی بر دریافت یارانه معیشتی دهه کرامت برای سرپرستان خانوار ارسال می شود که فراجا در این رابطه شفاف سازی کرد. 

کلاهبرداری به بهانه یارانه معیشتی 

سرهنگ علی محمد رجبی، درباره روش‌های متعدد کلاهبرداران سایبری، اظهارکرد:‌ کلاهبرداران و مجرمان در فضای مجازی از هر بهانه، مناسبت و فرصتی برای تحقق اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند و هربار تحت عناوینی نظیر بسته اینترنت رایگان، یارانه معیشتی، سهام عدالت و ... اقدام به ارسال لینک‌های آلوده برای شهروندان کرده تا بتوانند از آنان کلاهبرداری کنند. اقدامی که با یک راهکار ساده می‌توان با آن مقابله کرد و آن بی‌توجهی به چنین پیام‌هایی است.

وی با بیان اینکه در ایام دهه کرامت نیز پیامک‌هایی تحت عنوان یارانه معیشتی دولت برای برخی از دارندگان تلفن همراه ارسال شده است، گفت: در انتهای این پیام‌ها لینکی قرار گرفته که از کاربران می‌خواهد وارد آن شوند.

این لینک‌ها در واقع یا حاوی بدافزار و ویروس بوده و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات گوشی تلفن همراه کاربران ایجاد می‌کند یا کاربران را به سمت صفحات فیشینگ و خالی کردن حساب بانکی آنان هدایت می‌کند.

ورود به لینکهای خبری یارانه معیشتی دهه کرامت ممنوع 

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتای فراجا ادامه داد: در همین راستا لازم است که کاربران توجه داشته باشند که به هیچ عنوان وارد لینک‌هایی که با سرشماره شخصی یا نامشخص ارسال شده نشوند و پیام را حذف کنند.

همچنین توجه داشته باشند که اگر چنین پیامی در شبکه‌های اجتماعی برایشان ارسال شد توجهی به آن نداشته باشند چرا که دستگاه‌های دولتی و ... اطلاعیه‌های خود را شخصا در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها برای مردم ارسال نمی‌کنند. در این شرایط از مردم می‌خواهیم که اخبار مربوط به بسته‌ها و یارانه‌های معیشتی را نیز از رسانه‌های رسمی پیگیری کنند.

رجبی اضافه کرد: ماموران پلیس فتا نیز نسبت به گشت‌زنی در فضای مجازی و بررسی گزارش‌های مردمی اقدام خواهند کرد و علاوه بر مواردی که فردی که اقدام به شکایت کرده باشد، با موارد جرائم آشکار نیز برخورد خواهند کرد.

تمدید طرح فجرانه کالابرگ‌ برای یارانه بگیران

عسگریان گفت: ما در حوزه دارویی، حمل و نقل و گردشگری و... شرکت‌هایی داریم و فعال هستیم.

وی درباره میزان فعالیت وزارت کار در حوزه دارویی اظهار کرد: ما در صنعت دارویی در بحث تولید مواد اولیه و سایر دارو‌هایی تخصصی و عمومی بسیار مؤثر عمل کرده است.

وی افزود: وزارت کار نیز دارای زیر مجموعه‌های اقتصادی و صنعتی گسترده است‌. در حوزه پتروشیمی متعددی از ابتدا تا انتهای زنجیره تولید درون خانواده وزارت کار فعال هستند. همچنین بزرگترین هلدینگ‌های حمل و نقل کشور درون وزارت کار است. همچنین در صنعت دارویی، ریلی و ساختمان و سیمان ما حرف اول را در کشور ایران می‌زنیم.

عسگریان ادامه داد: در مجموع ۵ صندوق بزرگ کشور در وزارت کار قرار دارند که تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری مهمترین آن‌ها بوده و شرکت‌های بزرگی هستند.

به عبارتی قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان است که از محل اعتبار جدید دولت تامین می‌شود.با این حساب یک خانواده ۴ نفره مجموعا با یارانه نقدی و یارانه تشویقی مبلغ ۲ میلیون و ۴۸۰ هزارتومان در روزهای آینده دریافت خواهند کرد.

به گفته وی، از زمان اجرای طرح فجرانه دولت بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع صرف کرده که این رقم همان اعتبار تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی است.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه دولت همزمان با شروع ماه مبارک رمضان، مرحله دوم طرح فجرانه را از ۱۸ اسفندماه اجرا می‌کند، توضیح داد: در طرح فجرانه هر کالا اعتبار خاص خودش را دارد.

استعلام یارانه تشویقی با این کد دستوری

یارانه فجرانه و استعلام آن با کد دستوری، یکی از سوالاتی است که هم اکنون ۶۰ میلیون ایرانی با آن مواجه اند.

کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* میزان اعتبار باقی‌مانده را برای کالابرگ فجرانه به شما نشان می‌دهد. این در حالی است که از طریق برنامه کاربردی شما نیز می توان اعتبار یارانه فجرانه را چک کرد.

یارانه نقدی تشویقی و اقلام آن

به گفته مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در یارانه فجرانه «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شده و اعتبار تشویقی از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

سیدرضا یحیوی در مورد اقلام یارانه فجرانه گفت: سبد ۱۱ قلمی یارانه فجرانه برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد در نظر گرفته شده که شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ است. مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه قیمت روز سبد مشتمل بر ١١ قلم است که حجم، وزن و کالای مشخصی دارد، ادامه داد: این سبد ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان به قیمت امروز است که خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ آن را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان خریداری کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز (به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان) از محل اعتبار جدید دولت تأمین خواهد شد.

یحیوی در مورد زمان شارژ این یارانه گفت: بین ۱۸ تا ۲۰ هر ماه کارت‌های سرپرستان خانوار تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ شارژ می‌شود.

نظر شما