خودرو

تصاویر | خودرویی که ایرانی ها هم عاشقش هستند!

تصاویر | خودرویی که ایرانی ها هم عاشقش هستند!

شاید فکر کنید که مرسدس بنز باشکوه و پرافتخار، تحت تأثیر تحولات صنعت خودروسازی راه قدیمی خود را گم کرده و بیشتر به سمت خودروهای برقی حرکت می‌کند. اما در کنار محصولات نوین مرسدس، هنوز خودروهایی از این برند وجود دارد که همان تصویر زیبای اصالت و وقار را به ما نشان می‌دهند.

مرسدس بنز G۶۳ هنوز وجود دارد و حتی از قبل هم بهتر شده است! G۶۳ گواه آن است که مرسدس هنوز هم شاهکارهایی در آستین دارد.

ازنظر بصری، این شاسی‌بلند تقریباً تغییری نسبت به مدل قبلی ندارد و هنوز هم یک پیشرانه V-۸ (۸ سیلندر) توئین‌توربو در زیر کاپوت آن وجود دارد. این شرکت می‌توانست همان خودروی قبلی را بفروشد و عنوان بهترین شاسی‌بلند بازار را از دست ندهد؛ اما AMG فرمول G واگن را بهبود بخشید و سیستم هیبریدی ملایم و سیستم تعلیق انقلابی را به آن اضافه کرد.

تعداد انگشت‌شماری از تغییرات بیرونی برای سال ۲۰۲۵ وجود دارد؛ جلوپنجره جدید، چراغ‌های جلو و عقب LED جدید، کالیپرهای ترمز نقره‌ای‌رنگ و تاج AMG روی کاپوت وجود دارد؛ اما بزرگ‌ترین تغییرات مثل همیشه در زیر پوست G کلاس قرار دارد.

موتور ۴٫۰ لیتری هشت سیلندر خوشبختانه برای سال ۲۰۲۵ دست‌نخورده باقی‌مانده و همان ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتون‌متر گشتاور قبلی را تولید می‌کند.

بین این پیشرانه و گیربکس ۹ سرعته، بخش جدیدی قرار گرفته است؛ ژنراتور استارت یکپارچه (ISG) که در زمان پایین بودن دورها با افزودن ۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتون‌متر گشتاور،به حرکت روبه‌جلو کمک کند.

این دو منبع انرژی با هم برای ثبت شتاب صفر تا صد ۴٫۲ ثانیه‌ای کافی است که ۰٫۳ ثانیه سریع‌تر از قبل است. حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی به ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

جذاب‌تر از فناوری هیبریدی ملایم، سیستم تعلیق جدید G۶۳ است. AMG Active Ride Control سیستم جدیدی است که فقط برای محصولات AMG در دسترس است و می‌تواند عملکرد G۶۳ را در داخل و خارج از جاده متحول کند. ازنظر سیستم تعلیق، این خودرو به خوبی GLS می‌باخ نیست، اما به‌طورکلی بسیار راحت‌تر از قبل است.

سیستم AMG Active Ride Control زمانی که این خودرو در زیستگاه طبیعی خود یعنی خارج از جاده قرار دارد، درخشان‌ترین عملکرد خود را ارائه می‌دهد.

بالا رفتن از موانع در G۶۳ مانند همیشه آسان است. لاستیک‌ها کمتر زمین را ترک می‌کنند و در نتیجه کشش بیشتری دارند.

اکنون عملکرد جدیدی به نام «کاپوت نامرئی» به ویژگی‌های خودرو اضافه شده که هنگام بالا رفتن از سربالایی، از دوربین‌ها برای نشان دادن آنچه در جلوی دماغه است، استفاده می‌کند. متأسفانه فرمان خودرو با دکمه‌های لمسی شرکت به‌روز شده است و استفاده از آن را سخت‌تر و گیج‌کننده‌تر می‌کند.

مرسدس قیمت G۶۳ ۲۰۲۵ را اعلام نکرده است، اما مدل سال گذشته از ۱۸۴,۱۵۰ دلار با احتساب هزینه‌های مختلف قیمت داشت. امکانات و ارتقاهای این مدل نشان‌دهنده این است که به‌احتمال‌زیاد گران‌تر خواهد بود.

مرسدس بنز G۶۳

مرسدس بنز G۶۳

مرسدس بنز G۶۳

مرسدس بنز G۶۳

نظر شما